Forum Miłośników Polskich Dostawczaków https://www.forum.polskiedostawczaki.pl/ |
|
Nysa 522 Towos 1990 https://www.forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=1&t=481 |
Strona 4 z 11 |
Autor: | Robo [ 20 sierpnia 2009, 10:54 ] |
Tytuł: | |
gratuluje nyski Marian. Pięknie, że wreszcie ją masz. mam nadzieje, że szybciej sie uporasz z remontem niż ja ![]() |
Autor: | nysanek [ 30 sierpnia 2009, 09:52 ] |
Tytuł: | |
no a co ci mowilem sam to zrobisz luz ![]() ![]() wystepuja 2 rodzaje nowych nominalnych blokow silnikowych w ktorych sa wytaczane otwory cylindrowe na rozmiar 81,88 (pierwsza grupa) 82,12 ( druga grupa ) sprawdz u ciebie co stoi na glowkach tlokowych jaki rozmiar. Jak zdjoles glowice to widziales gdzies na uszczelce czyste miejsce jezeli tak to w tym miejscu dmuchal byl nieszczelny , moze byc tak ze nic niebedzie sie widziec , w zasadzie to minimalne przedmuchy ale powoduja zanik mocy silnika to oczywiste. szpilki z glowicy do mocowania kolektora ssaco wydechowego te 6 sztuk gdzie sa ? wykreciles z glowicy ? moja rada jest taka ze jak masz sciagnieta ta glowice i dawac bedziesz do regeneracji to niech ci tam odrazu wstawia 6 takich stalowych tulejek M10x1,50 naprawcze wstawki niezaleznie czy gwint zerwany czy dobry predzej czy pozniej i tak sie zerwie w tym aluminium , to zregenerowac jest bardzo wazne bo potem jak bedziesz dokrecac kolektor zeby ci niewyciagnelo szpilki z aluminiowego gwintu glowicy jest to bardzo wkur.... ![]() tu masz takie tulejki naprawcze gwintu M10 ale odradzam ich zastosowania to sa takie sprezynkowe nazywane helikoil , no sa dobre tylko nie do konca http://www.allegro.pl/item726380282_zes ... erman.html tak to wyglada , staraj sie poszukac takich tulejek typowo stalowych firmy WÜRTH jezeli nie to takie zastosuj jak tu z allegro , w kazdym badz razie firma co regeneruje glowice ci te gwinty naprawi i bedzie mozna slonia wieszac na tych szpilkach kolektorow ![]() tak ja to zrobilem w nowej glowicy nawet ! i tak to wyglada tulejka chowa sie rowno z powierzchnia ![]() |
Autor: | Marian [ 30 sierpnia 2009, 16:09 ] |
Tytuł: | |
ok, dzieki ![]() ![]() Jesze raz dzieki za pomoc ![]() |
Autor: | nysanek [ 30 sierpnia 2009, 16:15 ] |
Tytuł: | |
no jasne ze zrobi planowanie to najmniejszy problem powie ci tez ile byla odksztalcona powierzchnia ,planowanie od dlugosci jest liczone nysowa glowica ma 50 cm to tak z 80 zl zaplacisz mysle niejestem pewnien , gniazda zaworowe oraz zawory niech ci tez nowe da , jak zlozysz wszystko to wywal potem ten termostat to niepotrzebne wogole jest S 21 daje sobie rade tez bez niego |
Autor: | Marian [ 30 sierpnia 2009, 16:34 ] |
Tytuł: | |
właśnie sie zastanawiałem po co jest wogole ten termostat, n ajakiej zasadzie on działa? |
Autor: | nysanek [ 30 sierpnia 2009, 16:47 ] |
Tytuł: | |
to proste urzadzenie ma taka charmonijke jakby z cienkiej blaszki miedzianej zrobiona jezeli nagrzeje sie woda w silniku to ta charmonijka rozszerza sie i otwiera sie zaworek taki ktorym ciepla woda z bloku silnika zostaje wypychana do gornego weza chlodnicy w tym momencie obieg wodny uzyskal temperature 78 C i woda przeplywa przez chlodnice , jak wymontujesz go to zaslaniaj zaluzja chlodnice i tez ci sie ladnie nagrzeje silnik potem zaluzje opusc i masz stale 80 C bez termostatu to o jedna awarie w trasie mniej ![]() |
Autor: | Robo [ 01 września 2009, 20:09 ] |
Tytuł: | |
a te tulejki się nie obrócą w głowicy jak za mocno się dokręci? Oni je tam wciskają? a może kolektor w te tulejki już na śruby wkręcić a nie na szpilki? |
Autor: | nysanek [ 01 września 2009, 21:09 ] |
Tytuł: | |
nigdy w zyciu , to sa specjalne narzedzia skaldajace sie z 4 czesci do naprawy gwintu tulejka jako tulejka nazwa ,ale ona ma swoj specjalny gwint na zewnatrz i wewnatrz ten potrzebny na szpilke czyli w tym wypadku M10x1,5 . |
Autor: | Marian [ 11 września 2009, 22:09 ] |
Tytuł: | remont Nysuli 522T |
Witam ![]() Przyszedł wreszcie czas na założenie wątku remontowego, bo zrobione prace w Nysuli, ( taki pseudonim otrzymala moja Nyska,) coraz bardziej sie poszerzaja i podchodza pod remont, a raczej maja sluzyc remontowaniu ![]() Zacznijmy od początku: Nie bede pisac o pierdolach, takich jak naprawienie zapadki recznego, rozkrecaniu i skrecaniu czegos spowrotem, bo cos grzechotalo. Pierwsza zasadnicza rzeczą, jaką zacząłem w mojej Nysuli byly hamulce. Zaczęło się od wymiany pompy i wężyków elastycznych: ![]() Ale jak się okazało przy odkręczaniu starych węzyków elastycznych, węzyki sztywne przy kołach byly kompletnie przerdzewiale i wykruszyly sie praktycznie. Wymienilem wiec wezyki sztywne i moglem wkrecic przewody elastyczne przy przednich kolach: http://picasaweb.google.pl/lh/photo/pJH ... directlink http://picasaweb.google.pl/lh/photo/vKC ... directlink Jednak okazalo sie, ze nie ma co oszczedzac uklad hamulcowy musi byc zrobiony nowy w 100%, wiec zostalo wymienione takze serwo: http://picasaweb.google.pl/lh/photo/4Lf ... directlink Na razie na tym sie skonczylo, bo nie bylo kiedy wymienic cylinderkow. Cylinderki oczywiscie czekaja na zamontowanie, kupile te nowego typu, bezregulacyjne, wiec jak tylko bedzie taka mozliwosc zostana zamontowane na przodzei, a na tyle musze poczekac na tarcze kotwiczne (moze sie zrobi przy okazji robienia tylnego zawieszenia, bo most bedzie sciagniety), Dalej, okazalo sie, ze wydech predzej czy pozniej bedzie sie nadawal do wymiany, bo jest juz mocno nadgnity. Nie dalo sie juz nic odzyskac, no moze na upartego tlumik by dalo rade, ale od srodka to tez koroduje, wiec dlugo by nie pozylo. Zamontowalem (nie bez problemow) nowy wydech, pomalowany uprzednio farba na metal odporna na wysokie temperatury, oprocz ocynkowanego tlumika. Problemem bylo m.in to, ze jednego ze strzemion rury brakowalo i musialem dorabiac wlasne, co sie pozniej okazalo bardzo przydatne. Ale to byl pikus, zreszta drugi "problem" to tez byl pikus, ale ile czasu minelo zanim sie skapnalem o co chodzi ![]() A chodzilo o to, ze przewody idace do nagrzewnicy tylnej po zamontowaniu wydechu stykaly sie z rura idaca od kolektora. Przeciez tak nie moglo byc, bo by sie stopily i wycieklby plyn chlodniczy. Dlugo sie zastanawialem co z tym zrobic, probowalem odgiac troche rure wydechowa, opuscic ja na moim wlasnym wieszaku dorabianym ![]() ![]() ![]() http://picasaweb.google.pl/lh/photo/6R0 ... directlink http://picasaweb.google.pl/lh/photo/rLO ... directlink http://picasaweb.google.pl/lh/photo/mCl ... directlink Przyszło w koncu wymienić peknietą od początku szybę przednią, bo trzeba w koncu nakleic naklejke od tablicy rejestracyjnej ![]() Po wyciagnieciu starych szyb, wyczyscilem wszystko ile wlezie, "nowa" uszczelke po uprzednim wyczyscczeniu nasmarowalismy z tata masa uszczelnajaca rodem z FSD w Nysie od wujka ![]() ![]() http://picasaweb.google.pl/lh/photo/aEp ... directlink raz dwa i szyba na miejscu ![]() http://picasaweb.google.pl/lh/photo/CdZ ... directlink po pierwszym mysiu szyby wygladaly pieknie, ale po kolejnym zakladaniu slupka znowu byly cale zamazane ta masa uszczelniajaca i nie bylo kiedy umyc dokladnie, tylko przetarlismy, bo musielismy jechac i tak jest do dzis, porzadne mycie by jej sie przydalo... ![]() Ale wtedy wygladaly pieknie: http://picasaweb.google.pl/lh/photo/Gnz ... directlink Tak poza tym w Nysce zostaly wymienione wszystkie uszczelki pod gaznik, pod kolektor i miedzy kolektor itd... Nowa plytak aparatu zaplonowego, nowy palec, nowy elektrozawor, nowe zaworki w pompie paliwa ![]() Wkrótce wrzuce nowe zdjecia jak zaloze skrzynie i glowice ![]() PS umie ktos z tych linkow zrobic obrazki na forum? Bo mi sie nie udalo, a kiedys jakos to juz robilem.. ![]() |
Autor: | Marian [ 26 września 2009, 22:28 ] |
Tytuł: | |
Wczoraj zamontowałem nowe sprzęgło, tzn nowa tarcza, nowy docisk i nowe lozysko, to w kole zamachowym. Zdjec w trakcie nie robilem ,bo szkoda bylo czasu, za to zrobilem dopiero dzisiaj po zalozeniu skrzyni biegów. sprzęgło: http://picasaweb.google.pl/lh/photo/wJi ... directlink skrzynia: http://picasaweb.google.pl/lh/photo/jGJ ... directlink Następne prace, jakie sie szykuja to zamontowanie glowicy, a przedtem nowy uklad paliwowy, mam tu na mysli wezyki, smok i zbiornik paliwa w pompie zaworki juz wymienione ![]() |
Autor: | Leśnowóz [ 26 września 2009, 23:09 ] |
Tytuł: | |
no no i kawałek po kawałku, i coraz więcej nowiutkich prezentów dla tej Twojej ślicznotki kupujesz, a warto, tak trzymaj ![]() |
Autor: | PARZUŚ [ 15 października 2009, 16:31 ] |
Tytuł: | |
jasne dorób sobie te zaczepy na dekielki bo nysa bez dekli to jakaś taka nijaka a z deklami miodzio zawsze ![]() |
Strona 4 z 11 | Strefa czasowa UTC+1godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |