zokolic, pisałem już o tym gdzieś, nie pamietam w którym wątku.
Novol ma dwie metody. Mówię tu o technologii Novol for Classic cars ->
http://classiccar.novol.pl/technologia.php1. Czyszczenie do gołego, podkład reaktywny novola (cieniutka warstwa, on w zasadzie nie jest podkładem tylko środkiem wiążącym pozostałości rdzy w mikroporach, pigment ma tylko po to, żeby widzieć ile już pokryłeś, a ile nie), na to ich poliuretan cienkimi warstwami, zaczynając od wręcz mgiełki. Ten poliuretan jest naprawdę mega wytrzymały jeśli chodzi o uszkodzenia mechaniczne i mega przyczepny do podłoża.
2. Czyszczenie do gołego, ale tu już musi być idealnie czysta goła blacha, a nie taka, co postoi miesiąc w garażu tudzież, o zgrozo, pod chmurką, na to podkład epoksydowy (choć Novol zaleca wcześniej zamiast podkładu reaktywnego preparat Fertan, też wiążący rdzę), a na to też ten poliuretan. Trzeba by się tylko zapytać Novola, czy można poliuretan kłaść na epoksyd. Wydaje mi się, że tak, ale nie jestem pewien na 100%. Na pewno na reaktywny można i do takiej technologii jest przeznaczony. W każdym razie Novol chętnie odpowiada na pytania, jak się do nich zadzwoni i jest to polska firma, więc osobiście jak mogę wybieram Novola.
Ale oprócz Novola jest parę innych technologii, które są warte uwagi. I mówię tu o technologiach samochodowych, a nie budowlanych. Np Fertan ma też swój mega dobry podkład epoksydowy Ferpox zaprojektowany właśnie do technologii Fertan-Ferpox-Poliuretan. Wszystko się rozbija o wybór i poniekąd o pieniądze.
