Forum Miłośników Polskich Dostawczaków
https://www.forum.polskiedostawczaki.pl/

Żuk A-18H 1997 Mikrobus z Wrocławia
https://www.forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=16&t=2221
Strona 17 z 21

Autor:  MarekP [ 22 grudnia 2016, 10:10 ]
Tytuł:  Re: Żuk A-18H 1997 Mikrobus z Wrocławia

Dzięki za prezentację waszej podróży na UE wczoraj. Bardzo mi się podobało :)

Mogę też powiedzieć, że wasza ekipa była inspiracją dla mnie, dzieki której też kupiłem żuka i wybrałem się nim do Norwegii w tym roku :)

Może kiedyś ustawimy nasze żuki razem we Wro (jak tylko mojego naprawię ;) ).

Autor:  kyzer [ 22 grudnia 2016, 21:10 ]
Tytuł:  Re: Żuk A-18H 1997 Mikrobus z Wrocławia

Dokładnie, bardzo fajna i ciekawa prezentacja!
Fajnie było spotkać i posłuchać Mariana na żywo :)
Ale ustrzelić mu fotke to już problem, tak się wiercil ;)
Mimo iż powrót do Krakowa zajął mi 8h w tym prawie 3 stania na mrozie do 3 w nocy ,ja i moja druga połówka bardzo mile wspominamy :)

Autor:  Marian [ 22 grudnia 2016, 23:07 ]
Tytuł:  Re: Żuk A-18H 1997 Mikrobus z Wrocławia

Dzięki za ciepłe słowa :) cieszę sie, że sie podobało! Reszta ekipy też dziękuje za frekwencję! No i szkoda, że nie mogłem zostać do końca ;)

Autor:  Marian [ 06 stycznia 2017, 17:54 ]
Tytuł:  Re: Żuk A-18H 1997 Mikrobus z Wrocławia

Żuk ma nowy domek :) Więc, skoro nie trzeba kręcić śrub na parkingu pod blokiem zabraliśmy się za najważniejsze rzeczy, które obiecywaliśmy sobie zrobić "zaraz po powrocie" :)
Załącznik:
IMG-20170105-WA0009.jpg
IMG-20170105-WA0009.jpg [ 255.39 KiB | Przeglądany 4842 razy ]

Załącznik:
20170105_102011.jpg
20170105_102011.jpg [ 3.25 MiB | Przeglądany 4842 razy ]

Załącznik:
20170105_101945.jpg
20170105_101945.jpg [ 3.01 MiB | Przeglądany 4842 razy ]


Na pierwszy ogień - urwany gwint świecy. Żeby było dobrze i pewnie zrobione, zdemontowaliśmy głowicę i w przyszłym tygodniu pojedzie do znajomego specjalisty.
Resztki poxipolu i patent z Brazylii - tulejka, która miała stożkowy gwint o większej średnicy i pozwalała na doraźną naprawę problemu, gdy poxipol już nie chciał trzymać ;)
Załącznik:
IMG-20170106-WA0009.jpg
IMG-20170106-WA0009.jpg [ 252.41 KiB | Przeglądany 4842 razy ]

Załącznik:
IMG-20170106-WA0006.jpg
IMG-20170106-WA0006.jpg [ 110.21 KiB | Przeglądany 4842 razy ]


Przy okazji chcę zajrzeć do alternatora, bo niby ładuje, ale jakoś za mało ;) No i jak już mamy kanał i ciepły garaż to wreszcie wymienimy mocowania resorów do ramy. Będzie trochę cięcia i spawania.

Myślimy też nad wkomponowaniem zbiornika na wodę w podłogę i powiększeniu zbiornika paliwa. Cała zima przed nami, żeby działać :)

Autor:  Diesel [ 06 stycznia 2017, 20:14 ]
Tytuł:  Re: Żuk A-18H 1997 Mikrobus z Wrocławia

Nie powiększajcie zbiornika paliwa. Dodajcie drugi - tak zrobiłem u siebie i jest na niego miejsce zamiast wydechu. Szczególnie w Żuku podróżującym, mogą się Wam przyczepić na granicy o cło za paliwo.

Zbiorniki na wodę najłatwiej zrobić z rur kanalizacyjnych;-) Można sobie dowolnie ustawić pojemność;-)

Autor:  kyzer [ 06 stycznia 2017, 20:14 ]
Tytuł:  Re: Żuk A-18H 1997 Mikrobus z Wrocławia

Kiedyś myślałem nad zbiornikiem plastikowym np z ducato ,odpadł by problem rdzewienia zbiornika. Kwestia montażu bo zastanawiam się czy drugie tyle paliwa nie wpłynie nie przyjemnie jeśli będzie zbiornik tylko z prawej strony.
Efektywnej zimy :)

Autor:  Drewniany [ 06 stycznia 2017, 20:28 ]
Tytuł:  Re: Żuk A-18H 1997 Mikrobus z Wrocławia

Palił wam Żuczek w cylindrze z tak spreparowaną świecą? Czy pracował na 3 gary?

Autor:  Diesel [ 06 stycznia 2017, 20:34 ]
Tytuł:  Re: Żuk A-18H 1997 Mikrobus z Wrocławia

Odnośnie drugiego baku - ja przećwiczyłem własne rozwiazanie na elektrozaworach od benzyniaka - od instalacji gazowych - ale niestety do diesla się one nie nadają. Dwa razy mnie zawiodło. Teraz założę to:

https://www.oilybits.com/bio-fuel-equip ... d_390.html

Jeśli ktoś chce zostać posiadaczem tego zestawu - mieszkam w UK i co dwa miesiące lecę do PL. Mogę kupić, przywieźć i wysłać.

Autor:  Marian [ 06 stycznia 2017, 20:48 ]
Tytuł:  Re: Żuk A-18H 1997 Mikrobus z Wrocławia

Palił na 4, bez problemu. :) Tylko z czasem tulejka się nagrzewała, świeca również i nadtapiało wątpliwej jakości przewód zapłonowy...

Myśleliśmy nad drugim... ale... no nie wiem, powiększenie istniejącego jest dużo prostsze i mniej inwazyjne. :roll: Ale rozważamy jeszcze każdą opcję...

Zbiornik oryginalny nam nie rdzewieje raczej, jest ocynkowany i jak ostatnio do niego zaglądałem z latarką przez otwór pływaka to wyglądał nienagannie w środku.

Piotrek - czemu o powiększony zbiornik się przyczepią, a o dodatkowy nie? Zrobilibyśmy to tak, że nie będzie widać ani wewnątrz ani z zewnątrz ;) Jak fabryka, tylko większy :)

Co do zbiornika na wodę - raczej myśleliśmy o wyspawaniu go z nierdzewki - pod wymiar będzie mozliwie największe wykorzystanie przestrzeni i największa pojemność, do tego kształt sami możemy sobie "zadać". Rury nie dadzą optymalnego wykorzystania przestrzeni... Ale znów - na razie jesteśmy na takim etapie, że niczego nie odrzucamy tylko rozważamy za i przeciw :)

Bez przesady drugie tyle paliwa - to około 50kg, czyli tak, jakby posadzić kogoś bardzo szczupłego po tej stronie... O to bym się akurat nie martwił.

Autor:  Diesel [ 06 stycznia 2017, 20:55 ]
Tytuł:  Re: Żuk A-18H 1997 Mikrobus z Wrocławia

Ja tego nie wiem na 100% ale słyszałem o takich akcjach ze jak auto ma zbiornik wyglądający na samoróbkę to niektóre kraje, szczególnie te z drogim paliwem - mają niezły cyrk na granicy. I potrafią się o to czepić. Dlatego ja dałem drugi fabryczny. No i rozkład masy wtedy lepszy. Jedna załoga Złombolowa wsadziła od Stara 130L po lewej stronie, ale źle to zrobili i mają wieczny cyrk z przełączaniem, bo powrót jest do oryginalnego tylko. Ja u siebie robiłem tak żeby zwrot był do tego z któego jest pobierane paliwo, aby własnie takiego cyrku uniknąć. W benzyniaku co prawda nie ma powrotu, ale nie wiem czy bym się nie pokusił o jego wykonanie.

Co do wody - owszem, wyspawany będzie idealnie dobrany, ale z rur można ułożyć dowolny układ. Ja tylko podpowiadam opcje do rozważenia. My wodę wozimy w dwóch niebieskich kanistrach po 20L każdy z kranikami. Do tego trzeci 20L z filtrem. I na dachu 90L do prysznica.

Autor:  Marian [ 06 stycznia 2017, 21:03 ]
Tytuł:  Re: Żuk A-18H 1997 Mikrobus z Wrocławia

My mamy 2 kanistry z kranikami po 10 litrów i jeden 20 litrów, w sumie 40 litrów, wody "kranówy". Wszystko się wala w kabinie i w***rwia.. :D Na dach nie chcemy dawać nic więcej, wręcz chcemy go bardzo odelżyć i robimy aluminiowy bagażnik dachowy. Na dachu tylko namioty, krzesełka, maty i bagaże. Ewentualnie puste zbiorniki. Chcemy maksymalnie obniżyć środek ciężkości, a nie go podwyższać. Stąd pomysł zbiornika na wodę w podłodze, bo jest tam miejsca multum, tylko trzeba pogłówkować, jak je wykorzystać, co własnie robimy ;)

Każda opcja do rozważenia jest dobra :)

Też słyszałem, że szczególnie Ukraińcy się czepiają, ale chętnie bym poznał jakieś szczegóły. Zresztą - swoją drogą podejrzewam, że ich wiedza w temacie oryginalnych zbiorników w Żuku może nie być taka dobra. Ale to tylko domniemanie, wiadomo, że wolę się upewnić. Z tego, co mi jeden znajomy z rzeszowszczyzny mówił - wsuwają kamerę do baku przez wlew i szukają spawów, śladów łączeń. Myślę, że jesteśmy w stanie to zrobić w taki sposób,żeby łączenia zupełnie nie było widać, ale wciąż wolę być pewnym,żeby nie mieć problemów na granicy.

Też myślałem nad powrotem, bardziej w kontekście dodatkowej, elektrycznej pompy paliwa. Ale to potem.. na razie inne "pierdoły" ;)

Autor:  Diesel [ 06 stycznia 2017, 21:09 ]
Tytuł:  Re: Żuk A-18H 1997 Mikrobus z Wrocławia

U nas zbiorniki wody jadą na najniższej półce bagażnika. Ten dachowy jest po to czarny zeby go słońce grzało;-) Generalnie porządek w bagażniku i sensowny układ to podstawa, ale Wy uparliście się na mikrobus i dlatego nie macie sensownego bagażnika;-) Ja po dwóch ZŁombolach w piątkę zrezygnowałem z piątego fotela i od BB Żuk jest tylko czteroosobowy. Za to stał się bardziej komfortowy. Rozłożone na stałe wyro z tyłu pozwala dwójce pasażerów dowolnie odpoczywać. Co przekłada się na możliwość wykonywania supermaratonów.

Nie chwaląc się (albo i chwaląc;-) należy do nas pewien specyficzny rekord - dwa razy po 3500 km jednym ciągiem. Tak przelatujemy Europę jak chcemy szybko być w Afryce czy Azji;-) Przyda się ten system na Husarii.

Autor:  Marian [ 06 stycznia 2017, 23:00 ]
Tytuł:  Re: Żuk A-18H 1997 Mikrobus z Wrocławia

Po pierwsze - nikt się nie "uparł" na mikrobusa, tylko był mikrobus, to jest mikrobus, a poza wszystkim - jest naprawdę super i nie widzę sensu go zmieniać.
Bagażnik mamy najsensowniejszy, jaki jest w tym układzie możliwy, choć na pewno mniejszy niż Ty... Dlatego miejsca na baniaki tam nie ma, bo i nie miało być. :)

Na dachu nie będzie żadnych zbiorników :) Tego jestem pewien :)

Nasza ekipa raczej nie jest klubem miłośników supermaratonów ;) A ja w szczególności jestem zdania, że przejazd tranzytowy więcej niż 1000 km w efekcie zatraca przyjemność z podróżowania. Ale wiadomo - każdy podróżuje w swoim stylu. Ja po jednym złombolu wyleczyłem się z tego rodzaju podróżowania.
Także nasz Żuk z założenia nigdy nie miał być tranzytowy, a największy tranzyt, jaki nim zrobiliśmy to pewnie coś w okolicy 1200-1500 km, ale nikt tego jakoś nie liczył, bo nie o to chodziło :)

Możliwość spania w samochodzie zawsze spoko, może kiedyś nad tym pomyślimy. Ale na razie nie ma na to ciśnienia, bo i tak kimamy w namiotach, których rozkładanie trwa zaledwie moment. Jedyne, co nam doskwiera na razie to kwestia zbiorników na wodę. Ten na benzynę to bardziej profilaktycznie robimy.

Autor:  Strucelsw [ 06 stycznia 2017, 23:07 ]
Tytuł:  Re: Żuk A-18H 1997 Mikrobus z Wrocławia

jest firma kóra robi zbiorniki np z alu, dowiem się

Autor:  Diesel [ 06 stycznia 2017, 23:11 ]
Tytuł:  Re: Żuk A-18H 1997 Mikrobus z Wrocławia

Ale ja Wam nie każę przerobić mikrobusa, tylko stwierdzam fakt;-) A supermaraton jest w naszym przypadku dobrym rozwiązaniem, bo Europa nudna;-) A tak to szybko docieramy tam gdzie chcemy i się delektujemy wolnym podróżowaniem i oglądaniem;-)

Strona 17 z 21 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/