Dzisiaj jest 28 marca 2024, 11:03


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 306 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 21  Następna
Autor Wiadomość
Post: 09 czerwca 2013, 14:15 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 czerwca 2013, 13:23
Posty: 39
Lokalizacja: Wrocław
Witam wszystkich,
jestem nowy na forum, choć z Nysami i Żukami mam do czynienia już od kilku lat. Obecnie jestem współwłaścicielem niebieskiego Żuka mikrobusa, który jest zarejestrowany na 9 osób. Mam go już rok i zdążyłem się nim wybrać w zeszłe wakacje do Grecji i przeżyć kilka niesamowitych przygód przeplatanych zaskakująco poważnymi awariami.
Mam stałą ekipę, z którą jeździmy na wakacje, w związku z czym założyliśmy stronę internetową ze zdjęciami z naszych wypraw Żukiem i Nysą.

http://www.zapuszkowani.com.pl

Poza Żukiem mam całkiem pokaźną kolekcję staroci.
Auta: FSO 125p, Saab 900 - krokodyl
Motocykle: SHL M11, WSK "Kos", WSK M06, WSK M06-Z, CZ 350
Rowery: Romet Delta, Romet Wicher.

Obrazek


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 stycznia 2014, 12:26 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 czerwca 2013, 13:23
Posty: 39
Lokalizacja: Wrocław
W roku 2013 pojechaliśmy naszym Żukiem i Nysą na Krym. W sumie zrobiliśmy około 5000km. Poniżej zamieszczam film ze skrótem wydarzeń :)

https://vimeo.com/83436257

W tym roku jedziemy do Afryki!! Jeśli chcecie zobaczyć nasze przygotowania zapraszam na naszą stronę fejsbukową:

https://www.facebook.com/ZukiemPrzezSwiat

_________________
http://www.zukiemprzezswiat.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 stycznia 2014, 19:58 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Do Afryki? A już się szykowałem, żeby z Wami jechać do Gruzji :D
Fajne takie wyprawy. Kiedyś powiedziałbym: szkoda Nysy/szkoda Żuka.
Teraz tak nie powiem. Chętnie bym pojechał.
Samochody są do jeżdżenia, a Świat jest do poznawania :)

P.S. Jacek, kiedy działacie coś przy Żuku? Może wpadnę? :P

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 stycznia 2014, 23:22 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 czerwca 2013, 13:23
Posty: 39
Lokalizacja: Wrocław
Powoli już działamy. Zapraszam w sobotę. Na pewno tam będziemy z rana.
Gruzję zamieniliśmy na Afrykę bo złombol jedzie do Hiszpanii i chcemy go zaliczyć przy okazji.
A jak się filmik podoba? :)

_________________
http://www.zukiemprzezswiat.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 stycznia 2014, 23:47 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Jest klimat tripa i to mi się podoba ;)
Szkoda, że zmieniliście.. może zrobicie dwa tripy? ;> A może trzeba mi do Afryki.. :roll: :mrgreen:

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 sierpnia 2014, 09:22 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Jak już wszyscy, lub większość wie, okazało się, że jadę z ekipą Żukiem Przez Świat do Maroka... Wyjazd tuż, tuż, praca wre... Całe wakacje robienia, a Żuk dalej na warsztacie :mrgreen: Mam nadzieję, że już niedługo.

Tak wyglądał Żuk po zeszłorocznych przygodach...
Załącznik:
resized_20140517_133201.jpg
resized_20140517_133201.jpg [ 255.72 KiB | Przeglądany 15979 razy ]

Załącznik:
resized_20140517_133214.jpg
resized_20140517_133214.jpg [ 288.23 KiB | Przeglądany 15979 razy ]

Załącznik:
resized_20140517_133255.jpg
resized_20140517_133255.jpg [ 252.45 KiB | Przeglądany 15979 razy ]


Musicie przyznać, że nie za ciekawie... do tego wiecznie zacinający się rozrusznik, niedomykająca się klapa tylna, misz-masz w elektryce i niedziałające WSZYSTKO, wycieraczki na trytki... generalnie jedna wielka prowizorka :-|

Przez wywrotkę cały lewy bok żuka był wygięty w banana, a przez kraksę z Ładą, która wymusiła pierwszeństwo Żuk nie miał stopnia i fragmentu boku, a przynajmniej były one bardzo sfatygowane. Wielu ludzi wróżyło Żukowi hutę, wszyscy mówili, że nie warto, że dużo roboty... ale zawzięliśmy się i podjęliśmy próbę ratowania Żuka, z którym wiązało się tyle przygód i miło spędzonych chwil.
...więc po pierwsze Żuk zawitał w klinice odmładzającej Pana Kazia:
Załącznik:
resized_20140610_210248.jpg
resized_20140610_210248.jpg [ 314.82 KiB | Przeglądany 15979 razy ]

Załącznik:
20140712_190954.jpg
20140712_190954.jpg [ 2.07 MiB | Przeglądany 15979 razy ]

Załącznik:
resized_20140712_190938.jpg
resized_20140712_190938.jpg [ 252.19 KiB | Przeglądany 15979 razy ]

Załącznik:
resized_20140712_191033.jpg
resized_20140712_191033.jpg [ 299.85 KiB | Przeglądany 15979 razy ]

Załącznik:
resized_20140712_190851.jpg
resized_20140712_190851.jpg [ 362.62 KiB | Przeglądany 15979 razy ]

Załącznik:
DSC_0229.JPG
DSC_0229.JPG [ 6.29 MiB | Przeglądany 15979 razy ]

Załącznik:
resized_DSC_0290.jpg
resized_DSC_0290.jpg [ 279.83 KiB | Przeglądany 15979 razy ]


Remont blacharski nie został może zrobiony rewelacyjnie, można było to zrobić dużo lepiej, ale zaważyły na tym takie czynniki jak:
-nie mieliśmy garażu, spawarki, ani umiejętności,
-nie było czasu na naukę,
-nie mieliśmy dużo kasy.
Więc zaletą tego, co zostało zrobione jest to, że zostało zrobione w ogóle, Żuk został uratowany, wyprostowany, a poza tym było po taniości, więc wilk syty i owca cała. A ma to być Żuk wyprawowy, anie wystawowy, więc też nie musi być idealnie.

Przyszedł czas i na nowy lakier, bo w podkładzie Żukowi niezbyt do twarzy.
Przygotowania do lakieru długie i żmudne... Lekka polerka w niektórych miejscach i będzie dobrze.

Serdeczne podziękowania dla Bryana, który podjął się tak znaczącego wsparcia dla projektu, jakim jest lakierowanie na kolor GNIEW OCEANU! 8)

Załącznik:
resized_DSC_0267.jpg
resized_DSC_0267.jpg [ 187.22 KiB | Przeglądany 15979 razy ]

Załącznik:
resized_DSC_0271.jpg
resized_DSC_0271.jpg [ 160.81 KiB | Przeglądany 15979 razy ]

Załącznik:
20140724_212513.jpg
20140724_212513.jpg [ 2.21 MiB | Przeglądany 15979 razy ]

Załącznik:
resized_20140725_194924.jpg
resized_20140725_194924.jpg [ 268.99 KiB | Przeglądany 15979 razy ]


Bryan głupoty jakieś powypisywał, lakier tylko marnuje.... :twisted: :twisted: :mrgreen: :mrgreen:

Załącznik:
resized_20140726_143911.jpg
resized_20140726_143911.jpg [ 248.13 KiB | Przeglądany 15979 razy ]

Załącznik:
resized_20140726_143938.jpg
resized_20140726_143938.jpg [ 259.64 KiB | Przeglądany 15979 razy ]



W tym miejscu także ogromne podziękowania dla PARZUSIA, który podarował nam drzwi do Żuka. Zastąpiliśmy nimi zniszczone po wypadku drzwi kierowcy, które nie nadawały się do niczego, były całe pokrzywione..
Załącznik:
resized_20140726_144836.jpg
resized_20140726_144836.jpg [ 413.45 KiB | Przeglądany 15979 razy ]

Załącznik:
resized_20140726_144851.jpg
resized_20140726_144851.jpg [ 439.37 KiB | Przeglądany 15979 razy ]

Załącznik:
resized_20140727_202824.jpg
resized_20140727_202824.jpg [ 214.98 KiB | Przeglądany 15979 razy ]


C.d.n.


Załączniki:
20140712_190851.jpg
20140712_190851.jpg [ 2.54 MiB | Przeglądany 15979 razy ]

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 sierpnia 2014, 09:47 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Na tym nie koniec prac z szeroko pojętym nadwoziem...
Okazało się bowiem, że buda w 2 miejscach jest przyspawana do ramy, a poza tym całe nadwozie jest o 8 cm za nisko w stosunku do prawidłowego usytuowania. Postanowiliśmy to przywrócić do oryginału, żeby klapa się zamykała i nadwozie nie było naprężone przez sztywne mocowanie do ramy.
Wsporniki ramy pod budę wymagały w paru miejscach spawania, do tego buda była też przez naprężenia pęknięta w paru miejscach, wszystko zostało pospawane, a na nowe płaty wspawanych blach poszła konserwacja do podwozi BOLLa.


Serdeczne podziękowania dla Pana Darka, który przyjechał pomóc, a finalnie nie dało się nic zrobić przez nasz brak organizacji i w końcu ogromne dzięki dla Pawła, który pospawał nam wszystkie potrzebne rzeczy! Do tego poratował świetnymi gwintownikami i klejem do gwintów loctite!

Załącznik:
resized_20140822_181350.jpg
resized_20140822_181350.jpg [ 381.8 KiB | Przeglądany 15979 razy ]

Załącznik:
resized_20140822_181423.jpg
resized_20140822_181423.jpg [ 288.75 KiB | Przeglądany 15979 razy ]


Bryan prysnął jeszcze pierdółki na podwórku:
Załącznik:
resized_20140822_181518.jpg
resized_20140822_181518.jpg [ 565.84 KiB | Przeglądany 15979 razy ]


A Kafar z Jackiem (rybamlooda) zakonserwowali Żuka :)

Załącznik:
resized_20140825_201921.jpg
resized_20140825_201921.jpg [ 292.42 KiB | Przeglądany 15979 razy ]

Załącznik:
resized_20140825_201934.jpg
resized_20140825_201934.jpg [ 284.82 KiB | Przeglądany 15979 razy ]


W międzyczasie lakierowania itp ja zająłem się wiązką elektryczną. Po 3 dniach analizowania 3 schematów, 2 spisów bezpieczników, starej wiązki i zdjęć połączeń w zielonym żuku oraz dokładania n-przewodów do nowej wiązki starego typu, która nie pasowała, ucinania kabli, zaciskania kilkudziesięciu konektorów i podłączania do bezpieczników, włączników i kontrolek doszedłem wreszcie do końca. Zostałem okrzyknięty dyrektorem garażu z racji leżaka i komputera :) Tak wygląda stanowisko pracy "wiązkarza" :D

Załącznik:
IMG_4896.JPG
IMG_4896.JPG [ 1.49 MiB | Przeglądany 15979 razy ]

Załącznik:
resized_20140727_161954.jpg
resized_20140727_161954.jpg [ 336.87 KiB | Przeglądany 15979 razy ]


Ponadto wzięłiśmy się z Jackiem za rozbiórkę cieknącej pompy wody, niestety, ale palnik poszedł w ruch :twisted:

Załącznik:
resized_20140815_204957.jpg
resized_20140815_204957.jpg [ 215.38 KiB | Przeglądany 15979 razy ]


W końcu zregenerowałem pompę wody, nowe łożyska, zestaw naprawczy "bogaty" z nowym wałkiem, nowym wirnikiem, nowym talerzem mocującym koło pasowe, nowymi uszczelniaczami.. Stary wałek nie nadawał się do niczego, wiec wymiana samego uszczelniacza przypuszczalnie niewiele by pomogła..
Załącznik:
resized_20140822_164335.jpg
resized_20140822_164335.jpg [ 419.04 KiB | Przeglądany 15979 razy ]

Załącznik:
resized_20140822_164348.jpg
resized_20140822_164348.jpg [ 429.7 KiB | Przeglądany 15979 razy ]


Niestety nie robiłem zdjęć w trakcie demontażu i montażu, bo robota szła i nie było czasu na pierdoły :P

Poza pompą wody regeneracji wymagały zawory nagrzewnic, co też zrobiłem, wymieniając oringi, uszczelki na silikon Forch, do tego lekkie przeszlifowanie na wiertarce drobnym papierem trzpieni zaworów i wszystko chodzi.
Chłodnicę przy okazji przepłukaliśmy wrzątkiem z kwaskiem cytrynowym, docelowo planowane płukanie całego układu sodą czy innym środkiem (z zachowaniem rozsądku oczywiście, ale co ma wyjść, niech wyjdzie teraz, a nie w Maroko).

W każdym razie wszystko zamontowane, pompa, zawory, węże, chłodnica, silnik nagrzany do 80*C, efekt - nic nie cieknie, wszystko pracuje jak trzeba, oby tak pozostało, w razie czego jest jeszcze trochę czasu do wyjazdu na poprawki.

Poza tym parę nowych przegubów w drążku środkowym i nowe tulejki we wsporniku drążka środkowego, który miał luz. Pewne rzeczy robimy wybiórczo, bo na wszystko nie ma czasu i pieniędzy, w przyszłym roku, zajmiemy się na poważnie ramą, zawieszeniem przednim, etc..

Czekam jeszcze na przewody tylnej wiązki, pozostało jeszcze parę rzeczy do zrobienia, o czym napiszę. Zwrotnica do regeneracji, wymiana wahacza, regeneracja wału napędowego, przegląd hamulców.

Z racji tego, że Żuk pochłania masę pieniędzy poszukujemy ludzi chętnych wesprzeć nasz projekt promujący podróże i zamiłowanie do polskiej motoryzacji. :) Kto chciałby nas wesprzeć, może to zrobić na portalu polak potrafi
-> https://polakpotrafi.pl/projekt/zukiem

Załącznik:
logozuk.png
logozuk.png [ 61.3 KiB | Przeglądany 15979 razy ]


Każda złotówka się liczy. Serio. Niewiele czasu nam zostało do końca zbiórki, a pieniędzy do uzbierania jeszcze trochę, jakby każda osoba wpłaciła choć niewielką kwotę, zawsze będziemy bliżej sukcesu. A jak się nie uda, pieniądze wrócą do Was. :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 sierpnia 2014, 11:35 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Bardzo ładny lakier.To akryl?Świeci się pięknie,nie to,co renolak,ale u mnie musiało być po kosztach,bo auto jest głównie do zarabiania na siebie,może kiedyś zrobię poprawkę i wymienię blachy,które teraz "sztukowałem". Skoro jednak wybebeszyliście cały środek,to może trzeba było wyjąć szyby i polakierować już normalnie? Mniej oklejania itd.No,ale nic nie mówię,bo nie każdy ma możliwość wybebeszyć całe auto jak ja i grzebać przy nim pół roku.Dla mnie tak było łatwiej,bo roboty było sporo,a chciałem to zrobić w miarę według książki,choć wyglądowo dużo do życzenia pozostawia,to jednak od strony że tak powiem,mechanicznej zrobiłem go raczej dobrze.No to teraz,idąc za radą kolegi Diesla,zamiast dzwonić po gościach z allegro,to może ktoś z Was miałby chęci pomierzyć mi tylną krótką szybę boczną?Wymiar całkowity z uszczelką i wymiar samej szyby,tak jak siedzi w uszczelce,czyli sam środek od krawędzi uszczelki,to sobie to jakoś potem podliczę.A może jednak będzie kiedyś przypadkiem możliwość wyciągnięcia tej szyby,to wtedy można by ją zmierzyć dokładnie,samo szkło.Wyciągać specjalnie jej Wam nie każę,bo wiem,jak to jest ciężko wyjąć.To są bardzo ciasne uszczelki.Ja to już wielokrotnie wyjmowałem i za każdym razem idzie mi coraz lepiej 8)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 sierpnia 2014, 12:21 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 czerwca 2013, 13:23
Posty: 39
Lokalizacja: Wrocław
Lakier którego używaliśmy to Themadur 90, akrylowy dwuskładnikowy. Ma zastosowanie przemysłowe więc jest wytrzymały, ale co do połysku to nie mam zastrzeżeń, ogólnie efekt bardzo dobry. Koszt lakieru na całego Żuka to około 350 - 400zł (lakier + utwardzacz + rozpuszczalnik).

_________________
http://www.zukiemprzezswiat.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 30 sierpnia 2014, 23:23 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
O rany! Widząc, jak bardzo obitego Żuka reanimowaliście, dochodzę do wniosku, że ze mną nie jest aż tak źle :lol: :wink: Myślałem, że tylko ja się rzuciłem na reanimację takich totalnych zwłok Nys, Żuka i Syrenki, a tutaj proszę - jaki znajomy widok: nadwozie po dachowaniu, wielka dziura w karoserii czekająca na załatanie... :mrgreen:
No i co najważniejsze - widzę, że to historia z Happy Endem 8)
No nieźle wam to poszło - pełen podziwu jestem!

Widać, że wiele naszych forumowych samochodów jest jak nasza cała polska motoryzacja w PRL - istnieją na przekór wszystkiemu: niedoborowi środków, części zamiennych czy też odpowiedniego zaplecza technicznego :mrgreen: :lol: :wink:
...żebym jeszcze miał tak liczną ekipę, to pewnie te totalne zwłoki 522R by już "śmigały" po drogach 8)

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 05 grudnia 2014, 14:09 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Z racji tego, że Żuk w czasie powrotu z Maroka, we Francji, zachorował na serducho - zamierzamy się nim zająć, by uniknąć kolejnych zawałów :mrgreen:

Krótki film/animacja poklatkowa z wyciągania silnika z Żuka, dzisiaj jedzie na oględziny do "kardiologa" :mrgreen: :mrgreen:

>>> https://www.youtube.com/watch?v=VkmJ3OK ... e=youtu.be


P.S. Jeśli ktoś dysponuje nowymi częściami silnikowymi i chce się ich pozbyć, to potrzebujemy, m.in.:
-tłoki z pierścieniami i sworzniami (jaki wymiar, to się okaże po rozbiórce),
-wałek rozrządu,
-bakelitowe koło rozrządu,
-panewki (jaki wymiar, okaże się po rozbiórce),

i pewnie masę pierdółek...

Jeśli podołamy finansowo, chcielibyśmy też zrobić już kapitalny remont przedniego zawiecha, potrzebujemy zatem także części i do niego... tulejki, sworznie, gumy, zwrotnice, drążek kierowniczy środkowy, itp...

Ktokolwiek, cokolwiek? :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 25 stycznia 2015, 23:28 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Żeby nie było, że nic się nie dzieje, bo się dzieje. Prace przygotowawcze do przyszłego sezonu idą pełną parą.

Silnik w piątek miał zrobiony szlif, głowica prawie gotowa, czekamy jeszcze aż przyjdą zamówione zawory wydechowe. Mamy nadzieję, że do końca stycznia opuści warsztat i będzie go można już spokojnie składać.

Ponadto wziąłem się za skrzynię biegów. Mieliśmy spore problemy z wrzucaniem biegów w czasie jazdy, o czym nie byłem poinformowany przed wyjazdem do maroka.. W innym wypadku byłoby to zrobione rok temu :mrgreen: Ale może i dobrze, przynajmniej teraz można się tym zająć na spokojnie, bo jak się okazało wyszło parę niespodzianek.

Niespodzianka nr 1a. - skrzynia była źle złożona :mrgreen: pierwsze wrażenie: "jak to mogło działać?!"
Niespodzianka nr 1b. - pokrywa boczna także była źle złożona :D już teraz wiem, jak to mogło działać :D

Niespodzianka nr 2. - pęknięta obudowa skrzyni biegów w miejscu wewnętrznego osadzenia osi wstecznego. Owszem, literatura w wyjątkowych sytuacjach przewiduje spawanie żeliwnej obudowy, ale w przypadku, gdy nie jest to w bliskim sąsiedztwie otworów łożysk i oworów osi... a że spawanie żeliwa to dość specyficzna sprawa - temat spawania odpadł. No to pomyślałem tak - przytargałem kiedyś od jednego gościa taką skrzynię biegów za 20zł, "wszystko w niej ok, tylko zablokowana" - za tą cenę - wziałęm. Po rozłożeniu (co było dość kłopotliwe) okazało się, że w środku sama rdza, pół litra wody, gnój i co tylko.. Ale leżała sobie w garażu i gniła dalej. Może z niej obudowa by podpasowała? Zacząłem czyścić, bo gnój w niej był niemiłosierny, wyczyściłem także pokrywy przednią i tylną...
Załącznik:
resized__MG_3119.jpg
resized__MG_3119.jpg [ 428.38 KiB | Przeglądany 15437 razy ]


No ale po wyczyszczeniu okazało się, że otwór pod tylne łożysko wałka głównego jest zużyty = za duży. Luz jest na tyle spory, że nie można nawet zastosować kleju do łożysk bo mijałoby się to z celem. Tematem na topie jest więc obecnie szukanie innej, lepszej obudowy skrzyni do IV-ki, jak się nie uda nic znaleźć w miarę szybko, blisko i w przystępnej cenie - czeka nas tulejowanie, zabieg też nie najtańszy, ale pożyjemy, zobaczymy, może cuś się znajdzie.

Nie można składać skrzyni, to złożę pokrywę boczną - pomyślałem. Jak pomyślałem, tak uczyniłem :mrgreen:
Zestaw naprawczy kosztował niegdyś 90zł, więc tup,tup,tup do sklepu, a tu zonk :shock: Zestaw naprawczy, to panie, towar deficytowy! Zestaw ów kosztuje, drogi kolego, 170 złociszy! I nie da się taniej, bo to rarytas!
Aaaa chrzanić zestaw... U pana Janka w sklepie znalazłem nowy sworzeń lewarka, sworzeń wybieraka III i IV biegu, kulki, sprężynki pozostałe po jakimś "ubogim" zestawie.
Rozebrałem pokrywę, no i podczas rozbiórki mą uwagę zwrócił pewien szczegół...

Niespodzianka nr 3. Pęknięta pokrywa boczna... średnio dobrze to widać, ale w rzeczywistości pęknięcie jest dość rozległe..

Załącznik:
resized__MG_3120.jpg
resized__MG_3120.jpg [ 304.28 KiB | Przeglądany 15437 razy ]


Pomyślałem - halo, halo, przeca aluminium się spawa! A, nie, nie, nie... cała pokrywa przekoszona - nadaje się na złom.
Z pomocą przyszła mi pokrywa ze skrzyni zupełnie zrudziałej i szrotowej, o której pisałem wyżej. Okazało się, po czyszczeniu i rozbiórce - jest całkiem żwawa, choć sam odlew ewidentnie gorszej jakości. Ale trzyma wymiary, prosta, niepopękana. Nie ma co wybrzydzać, skoro cena nowej na
popularnym serwisie aukcyjnym jest, jaka jest...

Widać tu doskonale, jaką rolę spełniają notatki z ...ekhm..... kochanej... matematyki - idealnie pasują jako podkładka do naprawy pokrywy w pokoju :mrgreen:
Załącznik:
resized__MG_3134.jpg
resized__MG_3134.jpg [ 524.33 KiB | Przeglądany 15437 razy ]


W zasadzie z dwóch pokryw złożyłem jedną, wybierając najlepsze części. W tej szrotowej skrzyni sprężyna lewarka okazała się być świetna, natomiast kamień, w którym chodzi ta "kula" lewarka nadawała siędo wymiany, wziąłem ją z "naszej" pękniętej pokrywy, bo tam kamień był całkiem rześki. Nowy sworzeń, wybrałem najlepszy lewarek, podkładka stąd, pierścień stamtąd, sprężyna.. i jakoś poskładało się lewarek z użyciem dużej ilości środków smarnych :) Wybieraki okazały się nie najgorsze, choć w naszej z powodu wadliwego złożenia jeden wybierak był lekko zwichrowany, więc zastosowałem nienaganny wybierak ze "szrotowej" skrzyni. Nie spodziewałem się, że aż tyle części z niej wyciągnę, a jak pokaże życie - wyciągnę i więcej! Kulki okazały się w świetnej kondycji, sprężyny - już gorzej, ale z drugiej pokrywy były o 1mm dłuższa każda, więc wziąłem te dłuższe, mniej zużyte - w zasadzie bardzo dobre,elegncko dociskają kulki. Wszystko złożone na świeżym oleju, przyprawione nowym mieszkiem gumowym pokrywy et voila - gotowa pokrywa czeka na montaż :)

Załącznik:
resized__MG_3140.jpg
resized__MG_3140.jpg [ 314.03 KiB | Przeglądany 15437 razy ]

Załącznik:
resized__MG_3141.jpg
resized__MG_3141.jpg [ 330.57 KiB | Przeglądany 15437 razy ]

Załącznik:
resized__MG_3142.jpg
resized__MG_3142.jpg [ 376.84 KiB | Przeglądany 15437 razy ]


Oczywiście - brak pełnego zestawu naprawczego to jakiś półśrodek, ale na tyle mało szkodliwy, a wszystkie elementy zostały zweryfikowane, sprawdzone i nasmarowane - że nie ma powodów do zmartwień. Niestety, przy takim projekcie, gdzie takie rzeczy sami finansujemy - trzeba iść na pewne ustępstwa, tam, gdzie można. Tu można było i tym sposobem zaoszczędziliśmy trochę pieniędzy, a co miało być zrobione - jest zrobione niezgorzej :)

To oczywiście nie koniec remontów. Znacznego dopieszczenia wymaga przednie zawieszenie. Z powodów logistycznych, o których nie będę się tutaj rozwodził - chcemy złożyć drugie zawieszenie i po prostu je podmienić, przy okazji montażu gotowego silnika.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 lutego 2015, 23:24 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Ciąg dalszy zmagań ze skrzynią zakończony dzisiaj - skrzynia gotowa do montażu. Tylko olej trzeba wlać :) Korpus po tulejowaniu, śruby i blaszki po cynku :) Jak się bawić, to się bawić - a co!


Załączniki:
resized__MG_3208.jpg
resized__MG_3208.jpg [ 1.16 MiB | Przeglądany 15266 razy ]
resized__MG_3542.jpg
resized__MG_3542.jpg [ 1.08 MiB | Przeglądany 15266 razy ]
resized__MG_3494.jpg
resized__MG_3494.jpg [ 739.23 KiB | Przeglądany 15266 razy ]
resized__MG_3496.jpg
resized__MG_3496.jpg [ 1.05 MiB | Przeglądany 15266 razy ]
resized__MG_3553.jpg
resized__MG_3553.jpg [ 865.44 KiB | Przeglądany 15266 razy ]
resized__MG_3554.jpg
resized__MG_3554.jpg [ 701.76 KiB | Przeglądany 15266 razy ]
resized__MG_3555.jpg
resized__MG_3555.jpg [ 923.91 KiB | Przeglądany 15266 razy ]
resized__MG_3556.jpg
resized__MG_3556.jpg [ 703.4 KiB | Przeglądany 15266 razy ]
resized__MG_3557.jpg
resized__MG_3557.jpg [ 948.04 KiB | Przeglądany 15266 razy ]
resized__MG_3558.jpg
resized__MG_3558.jpg [ 817.77 KiB | Przeglądany 15266 razy ]
resized__MG_3559.jpg
resized__MG_3559.jpg [ 821.85 KiB | Przeglądany 15266 razy ]
resized__MG_3561.jpg
resized__MG_3561.jpg [ 842.83 KiB | Przeglądany 15266 razy ]

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 marca 2015, 19:32 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Kolejny element układanki czeka na montaż. Wał napędowy zregenerowany w ramach wsparcia naszego projektu przez zakład >> ZEM Wały Napędowe z Wałbrzycha <<. Zrobili to naprawdę świetnie! Zakład godny polecenia. Wał miał luzy na wieloklinie i na krzyżakach, wrócił bez luzów, wyważony a do tego świetnie wyglądający! :)


Załączniki:
resized__MG_3826.jpg
resized__MG_3826.jpg [ 612.8 KiB | Przeglądany 15149 razy ]
resized__MG_3825.jpg
resized__MG_3825.jpg [ 592.51 KiB | Przeglądany 15149 razy ]
resized__MG_3824.jpg
resized__MG_3824.jpg [ 712.87 KiB | Przeglądany 15149 razy ]
resized__MG_3822.jpg
resized__MG_3822.jpg [ 790.52 KiB | Przeglądany 15149 razy ]
resized__MG_3821.jpg
resized__MG_3821.jpg [ 671.15 KiB | Przeglądany 15149 razy ]
resized__MG_3820.jpg
resized__MG_3820.jpg [ 673.6 KiB | Przeglądany 15149 razy ]

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 marca 2015, 19:49 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 czerwca 2013, 13:23
Posty: 39
Lokalizacja: Wrocław
Rok temu 9 na 10 osób powiedziało by, że ten Żuk nadaje się tylko na złom. Teraz jak przeglądam te zdjęcia od początku i widzę efekty jestem bardzo zadowolony, że brałem udział w ratowaniu tego Żuka :) Niedługo będzie jak nowy, zwłaszcza jeśli chodzi o mechanikę.

_________________
http://www.zukiemprzezswiat.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 306 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 21  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net