Dzisiaj jest 27 czerwca 2019, 11:43


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 230 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 16  Następna
Autor Wiadomość
Post: 29 czerwca 2015, 13:09 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 czerwca 2015, 23:30
Posty: 646
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Żuk A07J 2.4TD
Witam.

Żuczek zakupiony.
Stan no hmmm jak to żuk trzeba pogrzebać.
Na pierwszy strzał idzie wymiana drzwi oraz klapy tył.
O siedzeniach nie wspomnę :P
Rama w super stanie, zero rdzy! Silnik się troszkę poci, ale daje radę. Wracając 120 km/h licznikowe ujrzeliśmy na blacie.
Dzisiaj brakło mi paliwa i chyba zassało jakiś syf, bo nie wkręca się tak wysoko :)
Czyszczenie układu paliwowego odkładam na weekend.

Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek ObrazekObrazek

_________________
Żuk Kazik:
http://www.forum.polskiedostawczaki.pl/ ... =16&t=2875
https://www.facebook.com/Zuk.Kazik


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 czerwca 2015, 15:12 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Tylna klapa jest ok, tak jak rozmawialiśmy - spokojnie do uratowania.

Poza tym auto wygląda nieźle, trochę pracy i będzie szał;-)

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 czerwca 2015, 20:28 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 czerwca 2015, 23:30
Posty: 646
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Żuk A07J 2.4TD
Siedzenia wymienione. Dawcą była sierra :)
Trochę zabawy było.
Mam akumulator 110 ah i niestety jest za wysoki.
Jaki był montowany fabrycznie bo na bank mniejszy :)

Diesel dzięki za podpowiedź z tym układem paliwowym. Zapchało mi powrót, rozłączyłem te wężyki i dmuchnąłem i śmiga :D
Frajda z jazdy nieziemska!!


Planuję założyć mu obrysówki oraz dwie okrągłe lampy z przodu.

_________________
Żuk Kazik:
http://www.forum.polskiedostawczaki.pl/ ... =16&t=2875
https://www.facebook.com/Zuk.Kazik


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 czerwca 2015, 20:32 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Akumulator do diesla koniecznie, 72Ah, prąd rozruchowy gdzieś minimum 600A, im więcej tym lepiej. Możesz też poszukać mniejszego aku - rzędu 56Ah, ale z takim prądem rozruchowym, a do tego drugi, 72Ah, od benzyny jako akumulator hotelowy. Dwa zmieszczą się pod fotelem i jeszcze wchodzi separator do nich i przetwornica 230V. Generalnie aku do diesli są droższe, więc jako hotelowy daj największy jaki znajdziesz od benzyny, a na rozruchowy styknie jak pisałem 56Ah, bo z niego tylko rozruch i światła.

Namotałem;-)

Raz jeszcze. Jeśli mają być dwa akumulatory to:
1. Akumulator do diesla, o niedużej pojemności ale dużym prądzie rozruchowym, minimum 600A. Może być 56 Ah to będzie fizycznie mniejszy
2. Akumulator od benzyny, jak największa pojemność, minimum 72Ah. Byle wlazł pod siedzenie.

Wersja na jeden akumulator:
Akumulator do diesla, minimum 72Ah, prąd minimum 600A.

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 czerwca 2015, 20:49 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 czerwca 2015, 23:30
Posty: 646
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Żuk A07J 2.4TD
Ten separator działa na zasadzie, że jak mi jeden aku wyładuje to z automatu odcina ten drugi, abym mógł spokojnie odpalić maszynę?

A jak z alternatorem?
Wyrobi ten oryginalny?


Jutro dłubię układ chłodzenia, jak zapierdzielam ostro temperatura skacze mi prawie na 100 stopni..
Sprawdzę wszystkie węże i rozwiercę ten trójnik o którym wspominałeś mi przez telefon.

_________________
Żuk Kazik:
http://www.forum.polskiedostawczaki.pl/ ... =16&t=2875
https://www.facebook.com/Zuk.Kazik


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 czerwca 2015, 21:09 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Separator dba o ładowanie akumulatorów. Rozdziela akumulatory, czyli odpalasz z rozruchowego, separator pilnuje żeby odzyskał on stracony na rozruch ładunek i pozwala podłączyć do ładowania akumulator hotelowy. Po dojechaniu do celu - gasisz silnik i heblem wyłączasz akumulator rozruchowy.

Do hotelowego dorabiasz drugą instalację i do niego wpinasz radio, cb, halogeny i inne dodatkowe cuda. Nie zapomnij o bezpiecznikach. A alternator da radę.

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 czerwca 2015, 22:01 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 4813
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław
Pojazd: Nysa 522T 1990
Trochę kombinowania z tym separatorem. My zrobiliśmy to trochę prościej, natomiast trzeba pamiętać, który akumulator kiedy był używany i który ma się ładować. Mianowicie:
-dwa akumulatory podpięte równolegle,
-dwa osobne włączniki, na każdy akumulator osobny hebel.

Gdy oba heble wyłączone - nie ma prądu, gdy jeden właczony - jeden aku daje prąd i się też ładuje. Robimy tak, że odpalamy, jedziemy, na postoju korzystamy do woli z prądu, następnego dnia przepinamy hebel na drugi aku, wyłączając ten wyładowany, odpalamy na drugim, po czym przy włączonym silniku włączamy ten wyładowany i wyłączamy ten, na którym odpaliliśmy.
Po prostu dbamy, by w czasie jazdy akumulator rozładowany się naładował do pełna i zazwyczaj nie było potrzeby rano przełączać nawet na drugi, bo dobry akumulator dawał radę odpalić po pół nocy świecenia reflektorami ledowymi na "pole biwakowe" i całej nocy ładowania z przetwornicy komórek, laptopa, nawigacji, czołówek, baterii do gopro, lustrzanek i drona. Zużycie prądu było kosmiczne, a nigdy nie mieliśmy problemu z brakiem prądu. W czasie jazdy wskazówka zawsze na plus lekko wychylona, nawet jak odpaliliśmy halogeny przeciwmgłowe (a przetwornica i jej obciążenie cały czas były podłączone)..

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 30 czerwca 2015, 07:20 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Zamiast pchać na hotelowy jakieś maleństwo upchać ze 225 Ah 1200 A :D
Może profil pojazdu się zmienia, pewnie powiecie, że takiego akumulatora się nie doładuje. Najpierw spróbuj taki rozładować. Stałem ponad 7 dni w szczerym polu. Laptopy komóry czasem czajnik elektryczny.
Musiałem to maleństwo dobrze przemontować do podłoża.
Oczywiście, nie neguje, bo patent na separator mnie zaintrygował.

Jako pustelnik lubię spędzać czas z dala od ludzi. Mam pełno prądu. Jak padł mi alternator w ducato, przyjechałem na tym akumulatorze 350 km ;D
Za AKUMULATOR 225AH 1150A zapłacimy w detalu ok 750zł.

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 30 czerwca 2015, 07:40 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 czerwca 2015, 23:30
Posty: 646
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Żuk A07J 2.4TD
A gdzie go upchać?
Musiałbym podłogę wycinać :)

_________________
Żuk Kazik:
http://www.forum.polskiedostawczaki.pl/ ... =16&t=2875
https://www.facebook.com/Zuk.Kazik


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 30 czerwca 2015, 07:52 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Każdy ma swoją rację;-) Opcja z separatorem wymusza poniekąd dobudowanie drugiej instalacji elektrycznej do zasilania wszelkich ekstrasów. Korzyścią jest fakt że oryginalna instalacja pozostaje nietknięta.

Opcja dwóch akumulatorów z przepinaniem tez nie jest zła, ale upierdliwa;-)

Opcja jednego byka ma sens, ale zachodzi ryzyko nieodjechania. Może i małe, przy dużej pojemności, ale zawsze jednak jest.

Pojemności akumulatorów które podawałem przy moim projekcie są policzone tak aby weszły one oba w fabryczne miejsce i żeby zmieściło się tam jeszcze kilka elementów układanki.

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 30 czerwca 2015, 08:01 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Nie no, wiadomo. Diesel. :) Zwyczajnie miałem okazyjny dostęp do takiego akumulatora i się teraz mądrzę. ; P
W zasadzie, zależy od ilości sprzętu którym będziemy dysponować. To że pojazd Diesla przypomina prom kosmiczny nie trzeba dwa razy wspominać. Śmiałem się, że wsiadając musisz rozpoczynać sekwencje startową jak w Boeingu 747. "ciśnienie oleju - jest, silnik -check, schowamy podwozie i lecimy" Skoro takimi maluchami nakarmisz tyle elektryki, to w takim wypadku akku 1000-siączka wraz z separatorem będzie małą elektrownią.

Najlepsze jest to, że żukoloty zrzeszają tunerów z całej polski :D Co kierowca żuka to 1000 patentów :>

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 30 czerwca 2015, 08:08 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Tak właśnie było w dawnych czasach. Każdy Żuk miał swoje przeróbki i to mi się właśnie w nich podoba. Robisz tak zebyś Ty był zadowolony i Twój pojazd spełniał oczekiwania.

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 30 czerwca 2015, 09:10 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Problemem jest państwo. Znam historię, która się kończy źle. Facet żukiem wiózł pracowników do pracy. Zamontował fotele dwuosobowe z pasami , zagłówki. Cud i miód. Przytwierdzone do ramy za pomocą śrub serwisowych. Wypadek. Jeden zestaw foteli wylatuje z żuka i uderza w drzewo. Jeden pasażer nieszczęsnej ławki umiera na miejscu. - Fotel pękł na spawie z fabryki. Czyli w miejscu montowania fabrycznego. Kierowca nie miał homologacji, rodzina zmarłego wystąpiła do sądu o odszkodowanie. 1,5 miliona zł. Tyle musi zapłacić kierowca za poprawę bezpieczeństwa. Po latach odwołał się na mocy ekspertów. Wyperswadował idiotom, że gdyby na pace zamiast jego foteli były ławki. Najprawdopodobniej zginęliby wszyscy. Pomogło to tyle, że ukrócili mu "raty". Teraz przestroga dla wszystkich, by rozważyć montaż foteli ,bo podczas wypadku ubezpieczyciel się wszystkiego wyprze.

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 30 czerwca 2015, 09:18 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 4813
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław
Pojazd: Nysa 522T 1990
Nie, wniosek jest zupełnie inny :D "Nie woź obcego w Żuku, kolego." :mrgreen: :mrgreen:
Jak jedzie jedna ekipa i ta sama, a każdy wie, jak co zostało zmontowane to nawet podczas, odpukać, wypadku, nikt nie będzie sobie rościł pretensji, bo każdy wie, że to tylko Żuk.
Zresztą podobnie by mogło być z felgami, innymi hamulcami i co tylko... Ale nie popadajmy w paranoję, takie jest moje zdanie. A wypadki chodzą po ludziach, choć może to brzmi brutalnie..

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 30 czerwca 2015, 09:19 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Wiem o tym i nie raz mówiłem. Wszystko jest ok, dopóki nie dojdzie do problemu i nie wejdzie w to państwo, UE i eksperci, homologacje, zgody i zezwolenia.

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 230 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 16  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net