Dzisiaj jest 20 kwietnia 2024, 17:37


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 230 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16  Następna
Autor Wiadomość
Post: 01 marca 2016, 13:28 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 25 listopada 2015, 19:14
Posty: 121
Lokalizacja: Wierzbna/Świdnica
Mój pierwszy lublin był bez turbiny buźka,dlatego mam inne odczucia a wersją 90KM na motorpalu nie jeździłem.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 01 marca 2016, 14:02 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Nie zrozumiałeś sensu mojej wypowiedzi.Dodałem ikonkę, żeby było jasne, co chcę przekazać.Ja wiem, że wersja turbo, to nie to samo, co wolnossący i że jest różnica.Chodziło mi tylko i wyłącznie o to, że jak kolega chce pakować turbo, to rzeczywiście niech już od razu wsadzi 4CTi90 z intercoolerem, bo jest różnica mocy i momentu.Dlatego napisałem, że ta różnica 12 KM to "trudny wybór" Przecież lepiej od razu przeskoczyć o model wyżej, niż bawić się w półśrodki, a potem stwierdzić, że jednak pasuje wsadzić mocniejszy.Ci tam z tego Rosomak Team widzę piszą, że silnik już mają wkładać mocniejszy 150 KM.Widać mocy nigdy za wiele, dlatego też wspomniałem o ADCR.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 01 marca 2016, 14:50 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 czerwca 2015, 23:30
Posty: 647
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Żuk A07J 2.4TD
Tak tylko ja chce prosta konstrukcję...
Pompa Boscha ma już dodatkową jakaś elektronikę i jest kłopotliwa...
ADCR to już common rail, więc odpada...

Zostaje wersja 90 konna na pompie Motorpal...

_________________
Żuk Kazik:
http://www.forum.polskiedostawczaki.pl/ ... =16&t=2875
https://www.facebook.com/Zuk.Kazik


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 01 marca 2016, 15:17 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
O ile mi wiadomo, pompa Bosh ma jeszcze w miarę mechaniczną konstrukcję, z elektroniki, to tam jest (chyba) tylko elekrtrozawór do gaszenia silnika, nie wiem na pewno.Dawka paliwa sterowana jest mechanicznie, na linkę, więc w miarę ok.Jedyne, co tam jest jeszcze w silniku z elektroniki, to "mikroprocesor" sterujący zaworem EGR.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 01 marca 2016, 19:54 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 listopada 2015, 09:31
Posty: 317
Pojazd: DMP Lublin 3324 Groszek
Ha! Słynne EGR! ;)
A tak serio: mój groszek jest zwykłym 4CT90 na Motorpalu i zasadniczo daje radę. Jedyne, czego mi brakuje, to 6 biegu, żeby móc szybciej jechać na niższych (i cichszych!) obrotach silnika.
Pamiętam też swoją podróż (jako pasażera) Gazelą z Andorią na wspólnej szynie z Bełchatowa do Białegostoku - byłem zachwycony prędkością przelotową >90km/h i względną ciszą w kabinie. Nieosiągalną w mojej blaszance... :) Konfrontując to z zajęciami sprzed dekady na wydziale samochodowym PŁ i dostępną wtedy wiedzą na temat Common Rail sądzę, że duży wpływ na miękkość pracy dyszla w Gazeli (vs mój Lublyn) miały właśnie przedwtryski, powtryski i dodtryski... ;)
BTW Bartoszu: Jaką masz prędkość przelotową swojej cudnej niebieskiej blaszanki? Weryfikowałeś licznik (prędkościomierz) z jakimś GPSem czy inszym licznikiem rowerowym? :)

_________________
pozdrrrawiam! :)
zbYszek http://www.zbychewka.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 01 marca 2016, 21:27 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Załóż most 10/41 (lub same flaki) i do tego koła 16" i będziesz miał i szybciej i ciszej.A w ADCR jest przecież wtrysk bezpośredni, zamiast tego wspaniałego pośredniego i ponoć to też zmiękczyło pracę silnika.Nie miałem do czynienia z tym silnikiem i nie widziałem na żywo.Widziałem raz gazelę, ale co tam siedziało, to nie wiem.Swoją drogą, to szkoda, że taka fabryka jak Andoria tak marnie skończyła.Nawet nie wiem, czy jeszcze gdzieś te silniki im idą.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 01 marca 2016, 22:15 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 listopada 2015, 09:31
Posty: 317
Pojazd: DMP Lublin 3324 Groszek
Wtrysk bezpośredni zawsze był głośniejszy (twardszy) aniżeli pośredni. Za to miał lepszą sprawność. I dlatego w komon rejlach stosowano bezpośrednie plus wielofazowe wtryskiwanie paliwa. Nie doś, że ekonomiczniejsze, to i łagodniejsze spalanie - bez charakterystycznego nap***lania młotkiem w kowadło. :)

_________________
pozdrrrawiam! :)
zbYszek http://www.zbychewka.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 01 marca 2016, 22:19 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 czerwca 2015, 23:30
Posty: 647
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Żuk A07J 2.4TD
To co robić... Remontować 4C90 czy uturbiać? A może jednak kupić 4CT90?

_________________
Żuk Kazik:
http://www.forum.polskiedostawczaki.pl/ ... =16&t=2875
https://www.facebook.com/Zuk.Kazik


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 01 marca 2016, 22:31 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 listopada 2015, 09:31
Posty: 317
Pojazd: DMP Lublin 3324 Groszek
Kupić! :)

_________________
pozdrrrawiam! :)
zbYszek http://www.zbychewka.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 01 marca 2016, 22:42 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 01 września 2015, 12:00
Posty: 609
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Pojazd: Żuk A07B 1994
kupić i remontować już docelowy zestaw


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 marca 2016, 06:33 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 25 listopada 2015, 19:14
Posty: 121
Lokalizacja: Wierzbna/Świdnica
Przelotowa 90 bez problemu ale ryczy ta andoria bo obroty ma wysokie a kółka obecnie zimowe małe 15,w lecie będą 16 i wyższe oponki prawdopodobnie ateki.Jednak moją ulubioną prędkością jest okolice 70, prędkości podaje z gps bo liczniki pokazuje co chce-zawyża o 20km/h.
Szukaj silnika 4cti90 ,elektroniki tam w zasadzie nie ma jak pisali wcześniej-jest zbędna dla pompy/silnika,a pakowanie się w remont silnika to spore koszta.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 marca 2016, 13:59 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 19 września 2015, 20:34
Posty: 118
Lokalizacja: Łódź
Pojazd: żuk 88
Przy takim negliżu żuka można pokusić się o silnik diesla z MB, 2,3d sprinter albo 2,5d / td z w124 - zero elektroniki, super silniki, tańsze w zakupie niż silnik z gazeli.

_________________
http://fsc-zuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 marca 2016, 14:42 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 czerwca 2015, 23:30
Posty: 647
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Żuk A07J 2.4TD
Tak, ale dochodzi przeróbka, skrzynia, wał itp...
Skrzynie Tczewa już mam, wał skrócony również... :)

_________________
Żuk Kazik:
http://www.forum.polskiedostawczaki.pl/ ... =16&t=2875
https://www.facebook.com/Zuk.Kazik


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 marca 2016, 15:26 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 listopada 2015, 09:31
Posty: 317
Pojazd: DMP Lublin 3324 Groszek
Bartosz pisze:
Przelotowa 90 bez problemu ale ryczy ta andoria bo obroty ma wysokie a kółka obecnie zimowe małe 15,w lecie będą 16 i wyższe oponki prawdopodobnie ateki.Jednak moją ulubioną prędkością jest okolice 70,

Ano właśnie. Poleciałby jeszcze więcej ino ten hałas i potężniejący wir w baku ;)
A jakie ateki planujesz? Ja chciałem zgapić z Diesla jego Koalę Malatestę ale czekam aż chłop wyjaśni, co się wydarzyło z dwoma kołami w Afryce. Bo ich nośność jest bliska granicznej.
No i się zastanawiam, czyby jednak nie pójść w BF AT. Nawet znalazłem rozmiar dla siebie - raptem 7% większa średnica niźli fabryka każe.

_________________
pozdrrrawiam! :)
zbYszek http://www.zbychewka.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 marca 2016, 23:09 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 czerwca 2015, 23:30
Posty: 647
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Żuk A07J 2.4TD
A silniki z mercedesa? Ponoć wystarczy mocowanie dorobić. Co sądzicie?
Awaryjne? Ile mają mocy?

_________________
Żuk Kazik:
http://www.forum.polskiedostawczaki.pl/ ... =16&t=2875
https://www.facebook.com/Zuk.Kazik


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 230 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net