Dzisiaj jest 27 kwietnia 2024, 23:07


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 123 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Następna
Autor Wiadomość
Post: 19 grudnia 2015, 20:58 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 01 września 2015, 12:00
Posty: 609
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Pojazd: Żuk A07B 1994
Niepotrzebne elektrozawory, wystarczy rozpiąć na 2 oddzielne hamulec ręczny ;) Filmik faktycznie lepszy.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 grudnia 2015, 22:55 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 19 września 2015, 20:34
Posty: 118
Lokalizacja: Łódź
Pojazd: żuk 88
Wiem co to układ różnicowy, szukam przyczyny takiej prędkości myślałem, że problem może leżeć w moście skoro tylnoe lewe koło w ogóle nie ciągnie. Przeszło mi na myśl, ze jest za głośno bo go cisne za mocno, a predkosci nie ma bo most zwalony.

_________________
http://fsc-zuk.pl


Ostatnio zmieniony 20 grudnia 2015, 08:43 przez adrenaline, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 grudnia 2015, 23:08 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Taka możliwość też jest.

Inne możliwe wyjaśnienia to np nieznacznie śłizgające się sprzęgło...

Tylko dla upewnienia się, czy most jest "zwalony", a nie, że prawidłowo zadziałał mechanizm różnicowy ;) lepiej jest postawić tył na kobyłki i wtedy sprawdzić, czy oba koła się kręcą jak należy.

@Diesel - ty swoim Żukiem spokojnie "depniesz" do 120km/h na budizku - w dieslach jest seryjnie most 10/41. Fabryczny Żuk - benzyniak miał standardowo 8/41 i tutaj V max to jakieś 105 km/h

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 grudnia 2015, 10:37 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 czerwca 2015, 23:30
Posty: 647
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Żuk A07J 2.4TD
120 km/h też latam non stop i jest git :)
Nawet przekroczyłem te 120 kiedyś :P

https://www.facebook.com/Zuk.Kazik/vide ... =2&theater

_________________
Żuk Kazik:
http://www.forum.polskiedostawczaki.pl/ ... =16&t=2875
https://www.facebook.com/Zuk.Kazik


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 grudnia 2015, 10:52 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Rozróżniamy dwie sprawy - ja nie pisałem o jeździe Żukiem Andorią 120 km/h, tylko Nysą z S-21 która kiedyś jeździłem. A druga sprawa to prędkość rzeczywista - Żuk rozwija z Andorią i skrzynią 5 według GPS 115 km/h, z tym że na minimalnie niższych kołach niż oryginał. Książka fabryczna podaje V-max=95 km/h.

Zawsze starannie rozróżniam prędkość rzeczywistą od licznikowej. Tutaj mówiłem o licznikowej - Nyska swobodnie leciała 120 km/h i nie raz nią tak jeździłem. Zatem nie ma takiej opcji żeby Żuk miał problem z pójściem powyżej 80 km/h, tym bardziej że wiem jak na Złombolu Żuki latają;-)

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 grudnia 2015, 10:59 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Da radę wycisnąć ponad 100, ale to męczarnia dla samochodu, kierowcy i pasażerów. Lepiej równo trzymać 80, niż zarzynać 120 :) Te samochody nie są stworzone do takich prędkości.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 grudnia 2015, 11:03 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Nie mówię że są, mówię że mogą;-)

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 grudnia 2015, 14:06 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 19 września 2015, 20:34
Posty: 118
Lokalizacja: Łódź
Pojazd: żuk 88
Mam dwa pytania:
1. Czy przełożenie 8/41 bylo w zukach benzynowych czy w dieslach też? I jeśli w dieslach było 10/41 to czy we wszytkich?
2. Czy czysto teoretycznie mozna założyć jeszcze szybszy most?

_________________
http://fsc-zuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 grudnia 2015, 17:27 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
/wyedytowano ;) - szczególy w nastpnych postach/
----------------------

Nysy zdarzało się podobno (choć głownie mikrobusy), że miewały 9/41 - i wtedy 140km/h jest jak najbardziej możliwe (sąsiad 3 domy dalej miał pod sam koniec lat 90. taką); podobno sanitarki bywały i 10/41...

Trzeba tylko pamiętać, że te auta mają po 20-30 lat użytkowej eksploatacji - wymiana mostu to nic nadzwyczajnego - i często może tam być "cokolwiek"...

Czy można dać szybszy most... można - tylko jest prosta zależność, im szybszy most, tym mniej "mocy" na kołach ----> wolniej się autko rozpędza, słabiej wjeżdża pod górki.

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 grudnia 2015, 17:36 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 01 września 2015, 12:00
Posty: 609
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Pojazd: Żuk A07B 1994
To przy okazji pytanie jak z mostami hipoidalnymi, czy te też były z różnymi przełożeniami?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 grudnia 2015, 18:45 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 19 września 2015, 20:34
Posty: 118
Lokalizacja: Łódź
Pojazd: żuk 88
Dzieki za odpowiedź u mechanika, który robi mi zuka jest pociety diesel. Podmienie go i oddam wal do regeneraci i wyrażenia bo jak auto jest rozpedzone to na luzie dudni i trzesie.

_________________
http://fsc-zuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 grudnia 2015, 18:56 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
żuk czy diesel czy benzyna miał 8/41,ksiazka mówi też o 7/41. 10/41 miał tylko Tarpan z perkinsem. 9/41 miała warszawa.
niektórzy za dawnych czasów wkładali do żuka/nysy 9/41, zwłaszcza jak w trasy to latało, bardzo fajne przełożenie, niektórzy na forum to mają. 140km/h jest niemożliwe do uzyskania na seryjnym silniku i 9/41. wystarczy zrobić sobie wykres trakcyjny. Pomijam już, ze silnik może nie dać rady pokonać oporów ruchu, które rosną do potegi 3 wraz ze wzrostem prędkości, wszak z mniejszym przełozeniem maleje siła napedowa na kołach.
hipoidalne miały w zuku 9/43, lublin mógł miec inne.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 grudnia 2015, 18:58 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
na luzie to moga być
koła krzywe. wał odzywa się powyżej 70km/h

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 grudnia 2015, 19:23 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 19 września 2015, 20:34
Posty: 118
Lokalizacja: Łódź
Pojazd: żuk 88
Koła mam nowe opony też.

_________________
http://fsc-zuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 grudnia 2015, 19:30 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Przyznaję, ze nieco namieszałem :oops: Pisałem z pamięci.

Po sprawdzeniu w ksiązkach / instrukcjach napraw:

Żuk stary typ mostu: 8/41 - 5,125
Żuk: most hipoidalny: 9/43 - 4,777
(wg ksiażek napraw - tylko typ mostu ma znaczenie, bez względu na wersję).
----------------------------------------------
Nysa - wg literatury zawsze tylko 8/41...
----------------------------------------------
Tarpan Diesel Perkins: 10/41
Tarpan benzyna S21: 8/41
Tarpan benzyna 1500 z dużego fiata: 7/41
----------------------------------------------
FSO Warszawa z silnikiem M20 (każda z tym silnikiem) i wszytskie pick-upy: 8/41
FSO Warszawa osobowe z silnikiem S21: 9/41.

Tyle dostępna mi literatura.

P.S.
A jako ciekawostkę dodam, że ostatnio zestawiłem obok siebie koło z felgą 15' z Warszawy i szosową oponą z końca lat 60. i koło z felgą 16' i oponą z początku lat 90. (fabryczną z Żuka) - średnica zewnetzrna koła była taka sama.

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 123 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 23 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net