Forum Miłośników Polskich Dostawczaków https://www.forum.polskiedostawczaki.pl/ |
|
Żuk A15 Smutek 1969 Klamot https://www.forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=16&t=3126 |
Strona 1 z 6 |
Autor: | Strucelsw [ 24 stycznia 2016, 21:28 ] |
Tytuł: | Re: Żuk A15 Smutek 1969 Klamot |
zdrowy i smutny, gratulacje:) |
Autor: | junak07 [ 24 stycznia 2016, 21:35 ] |
Tytuł: | Re: Żuk A15 Smutek 1969 Klamot |
Bardzo ładny , moje gratulacje. |
Autor: | AudioBas [ 24 stycznia 2016, 21:41 ] |
Tytuł: | Re: Żuk A15 Smutek 1969 Klamot |
Ładny! Działaj, działaj! |
Autor: | zokolic [ 25 stycznia 2016, 09:24 ] |
Tytuł: | Re: Żuk A15 Smutek 1969 Klamot |
aż mi "kopara" opadła. |
Autor: | Klamot [ 05 lutego 2016, 14:26 ] |
Tytuł: | Re: Żuk A15 Smutek 1969 Klamot |
Wywalony mam brok 40mm ten przy kraniku spustowym i nie ma go gdzie kupić jak widzę. Szukam dalej znaczy. A czy ktoś praktykował dotoczyć i wkleić? Tokarka jest....A jak sie wbija brok to na jakiś szuwaks czy tylko na napręzeniu to siedzi? Gaźnik umyty i oko też Żuk pełznie powoli w strone garażu na dłubanie przy zawieszeniu i hamulcach... Ha i jeszcze kwiatki są. Stoją popychacze zaworów ssących 1 i 3 cylindra. Jutro zajrze pod pokrywe... Teraz wiem czemu taki był słabiutki - jest wiec nadzieja na MOC |
Autor: | Klamot [ 08 lutego 2016, 14:41 ] |
Tytuł: | Re: Żuk A15 Smutek 1969 Klamot |
Już wiem że Brok 42mm ma mieć. Opis przeczytałem jak wsadzać. Zawory nie robiły bo nie były trafione popychacze w szklanki tylko sie o bok szklanki opieraly 4 szt, 2 trafione a 2 w ogóle nie stały w szklankach. No ładnie ktoś walczył. Ustawie jak przyjdzie nowa laska bo jedna pogięta mocno jest. Ale ogólnie jak poskładałem prawidłowo to wszystko chodzi. Cud że ten silnik odpalił na 2 garkach. Czy powinien olej na samym rozruszniku ciśnienie już mieć, bo nie wypływa z dziurek w dżwigienkach zaworowych. Znaczy od oleju jest wilgotno, poziom oleju w misce jest ale nie jest go grubo na klawiaturze.... |
Autor: | Strucelsw [ 08 lutego 2016, 22:46 ] |
Tytuł: | Re: Żuk A15 Smutek 1969 Klamot |
powinna raz po raz kropla oleju wystrzelić, ma nie być sucho. brok zabijasz po obwodzie, a nie waląc w środek. |
Autor: | Klamot [ 22 lutego 2016, 14:01 ] |
Tytuł: | Re: Żuk A15 Smutek 1969 Klamot |
Jak to jest z cewka w Smutku. Mam + na masie i odpalilem ale dwa razy mi już stopił sie przerywacz. Czy mam złą cewkę - podobno od elektronika? To jak rozpoznać zwykła cewkę? I pytanie pod który styk podłaczam przewód ze stacyjki /tu minusowy/ a pod ktory na przerywacz? Nawet do Żukowiaty nie dojechal tylko tak moknie...bedziem pchać? Pytanie więc jak podłączyć cewke a mam już prawidłową /Pani w Kozerach ma chyba wszystko i jeszcze w żukowym klimacie/: Ze stacyjki przewód daję na zacisk oznaczony + a przerywacz podłączam pod zacisk - na cewce. Czy tak? Bo chyba ma to znaczenie? To że mam + na masie chyba jest tu bez znaczenia. Dobra. Żuk sam wjechał pod Żukowiate. Jest dobrze I niedobrze bo zerwany jest gwint na gnieździe 3 świecy. Na razie wkrecilem na pakuły i ładnie pracuje choć na wolnych obrotach dźwignia biegów wykonuje specyficzne figury jakby żyła. Jutro pomierzę sprężanie i chyba przyjdzie głowice oddać do regeneracji. Oj, a miało być tak łatwo.... |
Autor: | Klamot [ 13 marca 2016, 22:47 ] | ||||||||||
Tytuł: | Re: Żuk A15 Smutek 1969 Klamot | ||||||||||
Prace postępują ale powoli, raz czasu malo, dwa roboty dużo...Generalnie wszędzie trzeba zajrzeć. Robię wiele rzeczy na raz, bo to trzeba coś kupić, to nie wiadomo jak albo czym.... Żuk rozpanoszył się w garażu na dobre. Pompa oleju z przygodami wymienione zębatki - wróciło ciśnienie i trzyma Wał napędowy zregenerowany, ręczny jako tako zmęczony, skrzynia uszczelniacz i oleje wymienione, most tylko olej, smok i korbowody dokręcone, miska na miejscu, głowica po regeneracji założona, ustawiona i drobiazgi różne.... Generalnie Żuk jest jak Kałasznikow, prosty, solidny i ma robić robote. Niestety to nie dotyczy jak widzę przedniego zawieszenia - tu diabeł namieszał Walcze teraz i podziwiam myśl techniczną, lewa strona prawie już... Hamulce w trakcie, ale pompa do wymiany. Ma wżer taki na dole po calej długości a widać nówka sztuka wstawiona byla. Czy na coś patrzeć jak pompę sie kupuje? Pompa wody w trakcie, regeneracja całkiem prosta dzięki forumowemu poradnikowi Parę pytań jeszcze: 1.Czemu nie mogę wyjąć amortyzatora do dołu po prostu - czy to normalne? Dziura jest za mala żeby osłona wyszła... 2.Mam z tyłu nowego typu cylinderki ale szczęki bez samoregulatorów, czy to będzie dzialać? Czy kupić cylinderek starego typu. Cylinderki wiem do wymiany są i tak - 15 lat stania robi swoje/. Czy trzeba kupić szczęki z samoregulacja /i wtedy tarcze kotwiczne i demontaż półosiek.../ To chyba latem zrobię... 3.Z przodu daje cylinderki nowego typu ale czy dużo lepsze te z alu tłoczkiem? I dzieki Marcin za porady. Bogdan No to już mam kilka odpowiedzi: Amortyzator mam bardzo stary, początek produkcji i trzyma wiec zostaje. Jutro zobacze jak prawy. Cylinderki lepiej z Alu tłoczkiem bo sie nie zapiekają Pompa też lepsza Polska z Alu tłoczkiem Znajomy stary mechanik wyjaśnił mi też co z zabezpieczeniami śrub na korbowodach, zawleczki urywały się od obrotów i z czasem przestali je stosować. Wystrarczy dobrze dokrecić nakrętki i nie przeżywać tych zabezpieczeń -tak powiedział pan Darek co u nas w OSP Stary i Zuka serwisował No pompa wody to też trzeba pokombinować....złożona....zobaczymy.
|
Autor: | Ganon [ 24 marca 2016, 13:27 ] |
Tytuł: | Re: Żuk A15 Smutek 1969 Klamot |
Szok, że takiego smutka można jeszcze kupić! Piękny jest |
Autor: | Strucelsw [ 25 marca 2016, 20:42 ] |
Tytuł: | Re: Żuk A15 Smutek 1969 Klamot |
cewka od elektronika będzie paliła przerywacz. musisz zdobyć np BE200b. i podłaczasz odwrotnie, bo zwoje sa nawinięte pod - na masie czyli podpinasz 15 przerywacz, 1 stacyjka. inaczej polaryzacja iskry bedzie odwrotna i pali gorzej. mam kilka takich cewek. z cylinderkami moze być kłopot-masz szczęki na mimośrodach, żeby zrobić samoreg. trzeba tarcze kotwiczne zmienić. |
Autor: | Klamot [ 25 marca 2016, 23:36 ] |
Tytuł: | Re: Żuk A15 Smutek 1969 Klamot |
Dzięki. To pomocna informacja, choć już zauważył złą cewkę Marcin L. i mi powiedział, a podłąćzylem dobrą metodą prób i błędów w końcu dobrze. Z hamulcami z tyłu zostawiam w oryginale, szczęki są chyba od Uaza kupiłem pasują a cylinderki starego typu znalazła mi Pani Wyszkowska z Kozerek. Na przód poszły z samoregulatorami i wszystkie szczęki nowe bo stare namoczone były w płynie hamulcowym i po jednym hamowaniu pokrywały sie takim cienkim jakby lakierem. Teraz szczęki w całym aucie zmienić to chwila - przetrenowane... Z przodu nowe bębny też, wszystko pasowało, ale szczeki w sklepie, zależnie od producenta mają różnice w długosci i minimalnie inną krzywizne w punktach podparcia o cylinderek. Czyli są takie z których trzeba zeszlifować 2-3 mm. To moze być przyczyna że pisano tu o problemach z założeniem bębnów jak sie na takie dłuższe szczęki trafiło. Cylinderki wszystkie z aluminiowymi tłoczkami bo podobno stalowe tłoczki sie zapiekają ? Dziś poskłądałem drążek środkowy / wystarczylo rozebrać, umyć i nasmarować/ i wsporniki na nowych tulejkach. Malo trochę czasu, trochę rano, trochę wieczorem ale już widzę światelko w tunelu /przynajmniej tak mi sie wydaje |
Autor: | Strucelsw [ 26 marca 2016, 19:36 ] |
Tytuł: | Re: Żuk A15 Smutek 1969 Klamot |
każde tłoczki mogą się zapiec. smaruj smarem silikonowym czyść i zmieniaj płyn co 2 lata, no i przede wszystkim hamuj i jeździj, bo od bezruchu i skroplin wilgoci wszystko sie zastoi. alu tłoczki z żeliwnym cylinderkiem tworzą za to ogniwo elektrochemiczne i później tłoczek ładny a na cylinderku wżery. W lepszych sprzętach tłoczyska są chromowane, niezależnie czy korpus z alu czy żeliwny i problem nie istnieje praktycznie. Pompa lepsza z alu tłokiem-nie wiem jak jest w nowszych pompach. stare 2obwodowe z korpusem alu i zeliwnym tłokiem w zasadzie nie nadawały się do regeneracji- korpus tak się wyrabiał, że wymiana gumek nic nie dawała i ogólnie takie sobie były. |
Autor: | Dziwny Mag [ 17 maja 2016, 13:43 ] |
Tytuł: | Re: Żuk A15 Smutek 1969 Klamot |
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/t3 ... 6051_o.jpg Co to, gdzie to? Napisz coś o samej imprezie... |
Strona 1 z 6 | Strefa czasowa UTC+1godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |