Forum Miłośników Polskich Dostawczaków https://www.forum.polskiedostawczaki.pl/ |
|
Żuk strażak A 15 B 82r Mińsk Maz https://www.forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=16&t=3943 |
Strona 9 z 10 |
Autor: | Strucelsw [ 09 października 2019, 17:36 ] |
Tytuł: | Re: Żuk strażak A 15 B 82r Mińsk Maz |
próżnia wzgledem atmosferycznego normalnego jest |
Autor: | piotr1eo [ 17 października 2019, 21:58 ] |
Tytuł: | Re: Żuk strażak A 15 B 82r Mińsk Maz |
Zmontowałem i wrzuciłem krótki filmik pokazujący różnicę w dokładności między aparatem zapłonowym, a zapłonem który teraz jest w żuku. Oceńcie sami. Ciekawe jak zachowuje się żuk elektronik. Powinno być znacznie lepiej. https://youtu.be/ZkUiuvNHBg8 |
Autor: | Marian [ 17 października 2019, 22:46 ] |
Tytuł: | Re: Żuk strażak A 15 B 82r Mińsk Maz |
Wow! To już wiem dlaczego Żuk prawie zawsze popierduje z wydechu, choćby na rzęsach stawał... Pytanie jeszcze w jakim stanie ten Twój aparat, czy nie wyhuśtane sprężynki, regulator odśrodkowy, tulejki itd... |
Autor: | piotr1eo [ 18 października 2019, 07:59 ] |
Tytuł: | Re: Żuk strażak A 15 B 82r Mińsk Maz |
Aparat raczej większość życia przeleżał na półce, nie wiem czy przypadkiem nie był nieużywany. Przy okazji zamienię go na ten co chodził w poprzednim silniku a do tego zajrzę. Jeśli skala z koła zamachowego nie odpadnie to go sprawdzę. Próbując ruszać palcem za palec miałem wrażenie że aktualny jest "sztywniejszy" od starego. |
Autor: | Strucelsw [ 19 października 2019, 20:34 ] |
Tytuł: | Re: Żuk strażak A 15 B 82r Mińsk Maz |
zuk popierduje z wydechu jak ma nieszczelne/za ciasno ustawione zawory albo za ubogą mieszankę |
Autor: | Melesjo [ 26 października 2019, 22:54 ] |
Tytuł: | Re: Żuk strażak A 15 B 82r Mińsk Maz |
Strucelsw pisze: zuk popierduje z wydechu jak ma nieszczelne/za ciasno ustawione zawory albo za ubogą mieszankę A co myślisz na temat dyszy II przelotu w gaźniku 28/35 S2A w rozmiarze 145. Czy może być ona przyczyną strzałów (dość konkretnych) w tłumik? Tak to już wszystko pięknie chodzi dopóki II przelot się nie otworzy. Wtedy zaczynają się szarpania i owe strzały. Do tej pory: -komora 6.5 mm, - zawory 0,2 s, 0,3 w, -aparat (elektronik) na słuch (wyprzedzony na granicy spalania stukowego na jałowych) - cewka od VW, moduł APE Soprt, świece Denso, przewody sentech. -forum wertowane wielokrotnie... |
Autor: | Strucelsw [ 27 października 2019, 16:32 ] |
Tytuł: | Re: Żuk strażak A 15 B 82r Mińsk Maz |
może być uszkodzony zielony kabelek albo sam moduł, moze mieć on słaby styk z masą. Jaka cewka? jesli od vw to trzeba zagnieść końcówkę przewodu, zeby ciasno wchodziła na bolec w cewce. mozesz też delikatnie , 1-2st opóznić zapłon. mogą być też rozgiete spręzynki regulatora odśrodkowego-jeśli aparat był używany. |
Autor: | Melesjo [ 27 października 2019, 16:54 ] |
Tytuł: | Re: Żuk strażak A 15 B 82r Mińsk Maz |
Dzięki za info. Cewka taka czarna z zieloną naklejką (ale objawy takie same na oryginalnej). Moduł dodatkowo zmasowany do gołej blachy. Aparat fabryczny ( Żuk 1994 r.) Ale żadnej blaszki nie sprawdzałem (w sumie nie wiem o która chodzi). Mało na forum o elektronicznym rozdzielaczu. Myślałem jeszcze że może gaźnik, żeby poziom obniżyć albo dysze zmniejszyć, że za dużo paliwa i dlatego wali w rure. A czy objaw, że przy trzymaniu na obrotach około 2000, słychać że faluja delikatnie, znaczy troszkę opadają i rosną i tak cały czas a noga nawet nie drgnie. |
Autor: | Strucelsw [ 29 października 2019, 19:28 ] |
Tytuł: | Re: Żuk strażak A 15 B 82r Mińsk Maz |
lewe powietrze, uszkodzony zielony kabelek aparat-moduł, lub uszkodzony moduł. |
Autor: | Strucelsw [ 31 października 2019, 13:44 ] |
Tytuł: | Re: Żuk strażak A 15 B 82r Mińsk Maz |
elegancko. z racji przeciażeń układu korbowo-tłokowego, sprzegła i skrzyni nie powinno być za dużych ciśnien poniżej 1200-1500obr |
Autor: | piotr1eo [ 31 października 2019, 16:56 ] |
Tytuł: | Re: Żuk strażak A 15 B 82r Mińsk Maz |
Staram się o tym pamiętać:) |
Autor: | piotr1eo [ 08 lutego 2020, 22:01 ] |
Tytuł: | Re: Żuk strażak A 15 B 82r Mińsk Maz |
Mała aktualizacja. Przy okazji zakupu różnego złomu udało mi się kupić turbosprężarkę taką jak mam w żuku za 75zł, a z racji, że w dolocie powoli zaczął pojawiać się olej a na obudowie strony zimnej lekkie otarcia od wirnika postanowiłem wymienić suszarkę. Świeżo zakupioną turbinę zregenerowałem samodzielnie za 100zł. Do zestawu doszedł elektroniczny nastawnik turbo za kolejne 100zł. W dyskretnym miejscu udało się schować czujnik ciśnienia i temperatury w kolektorze oraz temperaturę spalin. Dodatkowo uruchomiłem silnik biegu jałowego. Wszystkie te zabiegi pozwoliły zrobić dużo większy porządek na silniku, spadła liczba kabli i przewodów podciśnieniowych, a przede wszystkim poprawiła się kontrola nad sprężarką. Ciśnienie jest już bezpieczne, nie ma przeładowań. Dzięki kontroli biegu jałowego można żwawo ruszać bez dodawania gazu. W ostatnim czasie zakupiłem też most hipoidalny z forum. Muszę go przejrzeć i zamontować. Zawsze trochę szybsze przełożenie ale boje się, że wraz będzie za mało. Żuk jest coraz bliżej wyjazdu na hamownię żeby określić aktualną moc. Kolega po obejrzeniu filmu z Rolls-Royce na silniku którego stała moneta podpuścił mnie... https://youtu.be/IIPh2txmtbA Galeria zdjęć bo na forum nie mogę wrzucić: https://photos.app.goo.gl/e6rUDv8S6H9wYMQ59 |
Autor: | Matiz [ 28 lutego 2020, 21:16 ] |
Tytuł: | Re: Żuk strażak A 15 B 82r Mińsk Maz |
skubany! ale dalej nie wiem czemu bawisz sie ze zmienną geometrią zamiast zwykłym wastegate |
Autor: | Strucelsw [ 01 marca 2020, 12:35 ] |
Tytuł: | Re: Żuk strażak A 15 B 82r Mińsk Maz |
żeby turbodziury nie mieć, tylko płynnie narastajacy moment. |
Strona 9 z 10 | Strefa czasowa UTC+1godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |