Forum Miłośników Polskich Dostawczaków
http://www.forum.polskiedostawczaki.pl/

Kolejny Strażak - tym razem Roosman
http://www.forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=16&t=4296
Strona 6 z 6

Autor:  Dziwny Mag [ 31 maja 2021, 23:16 ]
Tytuł:  Re: Kolejny Strażak - tym razem Roosman

Wrzuc w gogle grafika "szpilka piasty żuk" - jest sporo fotek; sa też reklamy podobnych szpilek - może coś Ci podejdzie długością.
Gwint to M14x1,5 - długość gwintowanej części, wystająca nad piastę, to będzie OKOŁO 28mm (teraz z pamięci; jutro mogę sprawdzic).

Autor:  roosman [ 01 czerwca 2021, 06:44 ]
Tytuł:  Re: Kolejny Strażak - tym razem Roosman

Widziałem. Gdzieś mi tam na początku wyskoczyły też zn"ząbkowanym" frezem i jakieś sześciokątne, ale już wiem. Niby od Transita są bardzo podobne, ale kwestia rozbija się o średnicę w tym miejscu gdzie są frezy. Bez demontażu pewnie nie dobiorę, ale może ktoś to ćwiczył..

Autor:  miras7 [ 01 czerwca 2021, 18:05 ]
Tytuł:  Re: Kolejny Strażak - tym razem Roosman

Średnica pod radełko to 16mm + kilka dyszek samo radełko. Długość gwintu 26-28mm, cała szpilka z łbem około 46mm. Łeb ścięty z jednej strony

Autor:  roosman [ 01 czerwca 2021, 21:59 ]
Tytuł:  Re: Kolejny Strażak - tym razem Roosman

HA! Bóg zapłać dobry człowieku :) Dzięki wielkie.

Autor:  roosman [ 09 czerwca 2021, 20:40 ]
Tytuł:  Re: Kolejny Strażak - tym razem Roosman

Dobra, więc tak. Jakby ktoś ćwiczył temat szpilek to od Transita pasują ale się średnio nadają. Transit około 2000 roku i późniejszy - szpilki tył. Radełko pasuje, szpilka jest niecałe półtora centymetra dłuższa, ale gwint na szpilce nie sięga do końca, tylko kończy się około 7 mm przed końcem. Więc tak realnie szpilka jest raptem o kilka mm użytkowych dłuższą niż Lublinowa. Ma też zupełnie inny skok gwintu, więc jak ktoś się zdecyduje, to brać ze śrubami.
A tak, jakby to kogokolwiek interesowało :) to wznowiłem prace nad Żukiem - wreszcie :)

Autor:  roosman [ 12 czerwca 2021, 17:20 ]
Tytuł:  Re: Kolejny Strażak - tym razem Roosman

Pobawiliśmy się trochę ostatnio i Żuk dostał kompletny układ hamulcowy, układ chłodzenia i hydraulikę sprzęgła i spryskiwacze :)

Robiliśmy hamulce, przód giętkie przewody do fabrycznych uchwytów i dalej miedziaki które sami robiliśmy. Tyły identycznie, tylko jeszcze za pośrednictwem korektora siły hamowania - użyliśmy ustroistwa z Lublina, czyli tego samego który siedział w Fiacie 125p i Polonezie (przed Lucasem)

Obrazek

Jakby ktoś szedł w ten temat - to trzeba kupić końcówki do przewodów stalowych (lub całe przewody) dedykowane do wyżej wymienionych aut lub też do malucha, bo korektor ma niestandardowy skok gwintu i normalne przewody lub typowe końcówki do niego nie pasują. Ja kupiłem jeden stalowy przewód do malucha, bo był tani, rozciąłem go i założyłem końcówki na miedziaki.
Trochę nam ten układ krwi napsuł... ale da się to zrobić.
Suma sumarum - po zalaniu płynem i odpowietrzeniu układ jest szczelny i wszystko działa - test drive jeszcze nie był robiony, ale wszystko doskonale rokuje. Tak więc hybryda serwa z pompa chyba jest niezłym modem.

Pod maską zrobiło się już trochę ciaśniej

Obrazek

Zbiornik wyrównawczy z Poloneza 1.6 Plusa.

Aby nie tracić miejsca pod maską, zbiornik płynu do spryskiwaczy wrzuciliśmy pod "nadkole"

Obrazek

Zbiornik z Golfa 5tki lub Audi A3 (8P chyba) - tylko pompka zmieniona na "jednostronna" - od sedana. W tych VW jest tak, że pompka ma 2 wyjścia na płyn, ale tylko dwa przewody zasilające prąd. Jak się podłączy jeden do plusa a drugi do minusa to pompka startuje i leje płynem z jednego wyjścia, następnie jak się zmieni bieguny to wali z drugiego, kręcąc się w drugą stronę :), więc jak ktoś ma życzenie zamontować sobie spryskiwacz tylnej szyby, to mam takową pompkę.
Dziura w błotniku na przelotkę od zbiornika
Obrazek

I komplet

Obrazek


I rada dla kogoś kto to będzie robił - przy takim układzie jak u mnie, dałem ciała, bo powinienem ten zbiorniczek dać po prawej stronie. teraz będę miał trudniej z filtrem powietrza do silnika.

Po prawej jeszcze nic nie wkładaliśmy, bo będziemy modzić jakąś nagrzewnicę.

Całość uzułełnił zbiornik płyny do wspomagania - też z Poloneza.

Oczywiście nie wszystkie zdjęcia były robione "finalnie" - mocowanie zbiorniczka na płyn, ze zdjęć jest tymczasowe - na potrzeby przymiarek, poniżej zbiornika zrobiliśmy osłonę z blachurstwa, żeby nie waliło bezpośrednio z w niego z koła.

Autor:  Velsmola [ 14 czerwca 2021, 06:41 ]
Tytuł:  Re: Kolejny Strażak - tym razem Roosman

Co daje korektor siły hamowania zamontowany w ten sposób? bo we Fiacie 125p jest on zamontowany do karoserii i połączony z tylnym mostem za pomocą ramienia (kawałek pręta), który koryguje siłę hamowania w zależności od tego jak auto ''nurkuje'' przy hamowaniu (jak auto nurkuje to jest zmniejszane ciśnienie na tył żeby kół nie zablokowało).

Autor:  roosman [ 14 czerwca 2021, 06:47 ]
Tytuł:  Re: Kolejny Strażak - tym razem Roosman

Bez drutu nic nie daje - słuszne spostrzeżenie. Drut nie jest jeszcze podłączony, bo na tym etapie nie ma to sensu. Samochód nie ma jeszcze amortyzatorów z tyłu i nie jest obciążony. Jak zrobimy zabudowę, to wtedy będziemy podpinać do mostu.

Autor:  roosman [ 28 lipca 2021, 09:42 ]
Tytuł:  Re: Kolejny Strażak - tym razem Roosman

Mam pytanie, nagrzewnica taka jak Żukowa, ale mniejsza gabarytowo. Konstrukcja wiatraka taka jak w Żuku, czyli płaski z tyłu a nie okrągły, tak jak w obecnych konstrukcjach i idealnie byłoby jakby była wydajniejsza. Kojarzy ktoś taką konstrukcję?

Autor:  Strucelsw [ 03 sierpnia 2021, 21:08 ]
Tytuł:  Re: Kolejny Strażak - tym razem Roosman

korektory można dać przewodowe,oplowskie, bezwładnosciowe, mniej rzeźby i gwint 10x1 a nie 10x 1,25 jak we fiatach( i miedzy cyl. przednimi zuka-więc nie taki nietypowy;)

Autor:  roosman [ 05 sierpnia 2021, 17:46 ]
Tytuł:  Re: Kolejny Strażak - tym razem Roosman

To co zrobiliśmy na chwilę obecną wygląda dobrze, bo drut fiatowski idealnie sięga do mostu i jest tylko kwestia żeby go odpowiednio zamocować, żeby wszystko działało. Ale to zrobimy jak auto już się dociąży. Chyba że nie będzie działać, wtedy będę myślał nad innym rozwiązaniem :)

Autor:  roosman [ 01 września 2021, 11:22 ]
Tytuł:  Re: Kolejny Strażak - tym razem Roosman

Pomocy...
Uszczelka szyby przedniej do Żuka. Muszę zdjąć szybę do malowania, moja uszczelka przypomina bardziej plastik niż gumę i boję się, że jak zdejmę, to już nie włożę. Zanim zdejmę szybę, chce mieć nową uszczelkę, dzwoniłem do kilku sklepów, ale jest lipa. Wyskakują mi jakieś uniwersalne, ale tak na dobrą sprawę nie wiem czy któraś się nada.

Autor:  roosman [ 01 września 2021, 22:28 ]
Tytuł:  Re: Kolejny Strażak - tym razem Roosman

https://m.olx.pl/d/oferta/fsc-zuk-uszcz ... Dnw2b.html
Ta jest ok?

Strona 6 z 6 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/