Forum Miłośników Polskich Dostawczaków
http://www.forum.polskiedostawczaki.pl/

Żuk A111 z 1984
http://www.forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=16&t=4989
Strona 1 z 1

Autor:  Bigbloke [ 11 listopada 2020, 19:51 ]
Tytuł:  Żuk A111 z 1984

Witam wszystkich

Przedstawiam mojego Żuczka, 1984 rok.

Załącznik:
received_1438889849628437.jpeg
received_1438889849628437.jpeg [ 88.41 KiB | Przeglądany 6449 razy ]


Załącznik:
received_842376843259949.jpeg
received_842376843259949.jpeg [ 99.36 KiB | Przeglądany 6449 razy ]


Zdjęcia zrobione zaraz po zakupie w Maju. Fajne autko kupione za parę groszy. Miałem zamiar jeździć nim tak jak jak jest, naprawić tylko hamulce, drobnicę elektryczną itp. Niestety jak zwykle w takich przypadkach po miesiącu jeżdżenia i po dokładnym obejrzeniu sprzętu wyszła cała masa usterek, w kilku miejscach podgnita rama, sanki silnika przerdzewialy na wylot w miejscu podparcia lewej sprężyny, z silnika lało się każdym możliwym uszczelnieniem. Stwierdziłem, że nie ma sensu lepić auta po kawałku, zapadła decyzja o kompleksowym remoncie autka od podstaw.
Nawiasem mówiąc to tak coś czułem od początku, że tak będzie :)
Trochę załamka z silnikiem, mimo, że ciekł to jeździł fajnie, miał moc itp. Miałem to tylko pouszczelniać i tyle. Kontrolnie zdjąłem głowicę i okazało się, że uszczelka jest wklejona na silikon czerwony. Po tej niespodziance rozebralem całą resztę i lipa, na 3 cylindrach popękane górne pierścienie, dziwnie podtarte panewki itp, więc zapewne na początek motor do pomierzenia i zapewne remontu.

Autor:  CZESIO1958 [ 12 listopada 2020, 11:09 ]
Tytuł:  Re: Żuk A111 z 1984

Będzie się działo.
Jak zwykle w przypadku takich zabytków.
Powodzenia.

Autor:  Strucelsw [ 20 listopada 2020, 19:46 ]
Tytuł:  Re: Żuk A111 z 1984

w żuku panewki często podarte a wał dobry, powklejana uszczelka i pekniete pierścienie wskazuja,że był mocno obciażany niedogrzany, na krótkich trasach.

Autor:  Bigbloke [ 22 listopada 2020, 17:54 ]
Tytuł:  Re: Żuk A111 z 1984

Na pewno był niedogrzany, termostat był uszkodzony, cały czas był duży obieg, wskaźnik temperatury też nie działa właściwie. Co ciekawe tłoki są rozmiaru 82.80 ale wał nominał, choć początkowo myślałem, że po jednym szlifie bo panewki są 0025. W mądrej książce od kolegi z forum wyczytałem, że wały wychodziły fabrycznie na wymiar jak po pierwszym szlifie, odpowiednio ocechowane, u mnie jest ten znaczek nabity. Jutro silnik jedzie do fachowca celem pomierzenia i weryfikacji, wał jest ładny i raczej zostanie jak jest, blok coś czuję, że do szlifu i nowe tłoki pójdą.

Autor:  Bigbloke [ 03 grudnia 2020, 17:32 ]
Tytuł:  Re: Żuk A111 z 1984

Blok do szlifu :( , trzeba zrobić na tłoki 83,50 bo takie udało mi się kupić w przyzwoitej cenie. Wał zużyty minimalnie, myślę, że można by zostawić ale skoro i tak trzeba nowe panewki to też będzie szlifowany. Panewki pod wał rozrządu też nowe trzeba. I już zrobiło się grubo, no ale cóż, można się było spodziewać takiego obrotu spraw :)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/