Korzystając z kilku dni wolnych zabrałem się za auto.
Jak wiecie, miałem poważny problem z maską, na szczęście tutaj z pomocą przyszedł z pomocą kolega forumowicz Drewniany od którego nabyłem maskę w super stanie, która sprawiła mi nie lada frajdę
Maska na razie została zmatowiona i czeka, aż dojdę z "blacharką" do przodu auta, bo ogólnie zabrałem się za auto od tyłu...
Na początek poszła rama, część miałem już zakonserwowaną przez poprzedniego właściciela.
Całość była pokryta minią, miejsca korozji wypiaskowałem, pokryłem podkładem reaktywnym i na koniec poszedł preparat do konserwacji podwozi na bazie silikonu. Docelowo chcę wypiaskować całość, ale nie będzie to na pewno w tym roku. Niestety garaż mam aktualnie zajęty, a co za tym idzie nie mam możliwości rozebrać całości do zera.
W międzyczasie stelaż skrzyni ładunkowej trafił do piaskowania - czekam na odbiór i do cynkowania
Po ramie, przyszedł czas na kabinę... zacząłem od dachu i od razu odkryłem składowisko rdzy na górnej części łączenia dachu i w rynnach. Ponieważ blachy są łączone przy użyciu spoiny elastycznej, mam do Was pytanie, w jakiej kolejności ją uzupełnić.
Usunąłem stary lakier, spoinę i rdzę (tyle ile się dało). Pomalowałem podkładem i teraz czy najpierw spoina i lakier, czy robi się to w innej kolejności ?
Po dachu przyszedł czas na tylną ścianę i słupki - tutaj akurat bez zastrzeżeń, z wyjątkiem wcześniej wspomnianych rynien nic mnie nie zaskoczyło. Ponieważ poszło mi to sprawnie i miałem jeszcze chwilę czasu, tylna ściana dostała od razu kolor
I w tym miejscu chciałbym ogłosić konkurs/rebus, do wygrania puszka piwa 0,5 (pełna),wystarczy udzielić odpowiedzi na pytanie w jakim kolorze będzie auto. Podpowiem, że jeden "czarny" już widać na zdjęciu - auto docelowo będzie dwukolorowe.
Kolejne etapy to dokończenie blacharki kabiny i zabieram się za prąd w aucie. Udało mi się zdobyć schemat dzięki uprzejmości kolegi forumowicza Sukiennik68 - znacząco ułatwiło mi to wstępny rekonesans znikających prądów. Koncepcja jest następująca: pociągnięcie dwóch kabli masowych (jeden do rozrusznika, drugi w tył ramy), przekaźnik pod start rozrusznika, podłączenie instalacji pod radio, przednie światła przeciwmgielne, zmiana lamp na H4
Zależy mi jak najszybszym przygotowaniu auta do przeglądu, którego aktualnie niestety nie ma.
Na samym końcu przyjdzie czas na wnętrze, aktualnie jest w rozsypce.
Czekam na wasze uwagi, jeśli macie pomysły lub rozwiązania, które mogą mi pomóc w pracach to czekam