Forum Miłośników Polskich Dostawczaków https://www.forum.polskiedostawczaki.pl/ |
|
umiejscowienie skrzyni biegów w modelu 521 https://www.forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=5&t=3589 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | tommy [ 01 lutego 2017, 16:03 ] |
Tytuł: | umiejscowienie skrzyni biegów w modelu 521 |
od którego roku skrzynia biegów montowana była w podłodze ? dowiedziałem się z jednego źródła że od roku 1973, potwierdzi ktoś czy ta data się zgadza? |
Autor: | Dziwny Mag [ 02 lutego 2017, 01:58 ] |
Tytuł: | Re: umiejscowienie skrzyni biegów w modelu 521 |
Skrzynia biegów od początku do końca produkcji każdego modelu Nysy montowana była pod podłogą Dźwignia zmiany biegów w podłodze: od września 1972 (!) tylko dla skrzyni 4 biegowej (jest to jednocześnie wprowadzenie skrzyni 4b do produkcji seryjnej) od sierpnia 1974 dla skrzyni 3 biegowej. |
Autor: | atom1 [ 03 lutego 2017, 22:02 ] |
Tytuł: | Re: umiejscowienie skrzyni biegów w modelu 521 |
tyle ze w warszawie nigdy takiego drazka w podlodze nie bylo, jak i samej skrzyni 4b... |
Autor: | Fanniekazika [ 03 lutego 2017, 22:34 ] |
Tytuł: | Re: umiejscowienie skrzyni biegów w modelu 521 |
To jaki był drązek 4b naprawdę? wydaję mi się że były bardzo pózne Warszawy z 4b skrzynią na podłodze. |
Autor: | Dziwny Mag [ 04 lutego 2017, 03:13 ] |
Tytuł: | Re: umiejscowienie skrzyni biegów w modelu 521 |
Nysa z biegami w podłodze - tak, jak na fotce, którą wstawiłeś. Nysa z biegami w kierownicy (czyli generalnie wszystkie 521 do jesieni 1974) - tak, jak N59 i 501. Np: 1) https://www.facebook.com/bikiniarzepl/p ... =3&theater 2) https://pl-pl.facebook.com/653310824719 ... 2258052518 To wyżej to przykłady tylko dla dźwigni zmiany biegów - inne elementy już niekoniecznie. Natomiast wzorcową 521 (prócz tylnej, plastikowej lampy) masz tutaj: viewtopic.php?f=1&t=403 ---------------------------------------- FSO Warszawa - nie było produkowanej seryjnie wersji ze skrzynią 4b. Raz, że produkcję "4" uruchomiono dopiero późną wiosną 1972 - kiedy było już wiadomo, że produkcja Warszawy będzie wkrótce zakończona; dwa - cała produkcja skrzyń "4" była jeszcze długo na niższym poziomie, niż zapotrzebowanie samej tylko nyskiej fabryki. Natomiast skrzynia ta została opracowana w FSO i testowo zabudowana m.in. w co najmniej jednej "Warszawie". Zdjęcie takiego auta opublikował kiedyś "Motor" z podpsiem, że "na koniec produkcji Warszawa doczekała się skrzyni 4b" - i głównie stąd (+ powszechność przeróbek aut w długiej eksploatacji) narodizł się po latach mit o stosowaniu takiej skrzyni w "Wawkach". (Swoje dołożył też Redaktor "Automobilisty", opisując, pięĸne skadinąd, Warszawy swoich kolegów, jako w pełni oryginalne - alternator z lat 80; późny silnik Żuka, biegi w podłodze ). |
Autor: | Fanniekazika [ 04 lutego 2017, 20:17 ] | ||
Tytuł: | Re: umiejscowienie skrzyni biegów w modelu 521 | ||
Dzięki za informację a 2 sprawa to znalazłem takie zdjęcie zdjęcie ale to nysa 501 i nie fabryczny drążek. http://www.automodel.fora.pl/rozmawiamy ... 7-135.html
|
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+1godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |