Forum Miłośników Polskich Dostawczaków https://www.forum.polskiedostawczaki.pl/ |
|
Nagrzewnica Nysa 501 https://www.forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=5&t=3792 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | tommy [ 02 sierpnia 2017, 18:38 ] |
Tytuł: | Nagrzewnica Nysa 501 |
Witam, chciałem zapytać czy nagrzewnica z nysy 501 różni się czymś od tej z nysy 521 i w jakim miejscu się znajduje oryginalnie w nysie 501? |
Autor: | Dziwny Mag [ 02 sierpnia 2017, 20:01 ] |
Tytuł: | Re: Nagrzewnica Nysa 501 |
Która nagrzewnica? Ta dla kierowcy, spod deski rozdzielczej, czy ta dla pasażerów "z paki"? I który rocznik 501? W trakcie produkcji była akurat spora zmiana. |
Autor: | tommy [ 02 sierpnia 2017, 20:14 ] |
Tytuł: | Re: Nagrzewnica Nysa 501 |
Chodzi o tą dla pasażerów na pacę |
Autor: | Dziwny Mag [ 03 sierpnia 2017, 01:23 ] |
Tytuł: | Re: Nagrzewnica Nysa 501 |
Oryginalnie w 501 nagrzewnica "paki" jest tylko w sanitarce i w kinowozie. Jest montowana za fotelem kierowcy, w ściance działowej. Wkład grzejny jest praktycznie taki sam, jak w 521 (jedna rurka jest na końcówce lekko podgięta, w 521 jest prosta), obudowa i "wiatraczki" są całkiem inne. |
Autor: | tommy [ 03 sierpnia 2017, 17:48 ] |
Tytuł: | Re: Nagrzewnica Nysa 501 |
A chciałem jeszcze zapytać, jak wygląda ściana działowa w nysie 501? chodzi mi o wersje furgon, mikrobus |
Autor: | tommy [ 03 sierpnia 2017, 20:47 ] |
Tytuł: | Re: Nagrzewnica Nysa 501 |
nysy 521 i 522 w furgonach miały okno a towosy tak jak na zdjęciach plus jeszcze siatka ochronna, dla tego też pytam jak to wyglądało bo na internecie niestety mało fotek jest nysy 501 a zwłaszcza wnętrza |
Autor: | Dziwny Mag [ 04 sierpnia 2017, 13:44 ] |
Tytuł: | Re: Nagrzewnica Nysa 501 |
Tu, w 501, siatka też powinna być. Widac szczeliny do mocowania zapięc. W 521/522 przegrodę z okienkiem miały tylko wczesne sanitarki i wszystkie fabryczne karawany i kinowozy. Jeszcze o takim zdjeciu sobie przypomniałem: ]http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/nysa-odbudowa-3/nys20.jpg (Ze strony: http://www.czarprlu.pl/?p=326 - zdjęcia tylko dla zilustrowania przegrody; stopnie i pare innyc drobiazgów tamta Nyska ma wspawane przy pokazanym remoncie od 522... ) |
Autor: | tommy [ 04 sierpnia 2017, 17:37 ] |
Tytuł: | Re: Nagrzewnica Nysa 501 |
ok, bardzo dziękuje za informacje |
Autor: | Fanniekazika [ 06 sierpnia 2017, 14:52 ] |
Tytuł: | Re: Nagrzewnica Nysa 501 |
Teraz ja o coś spytam ,bo głównie to po za nagrzewnicą to chodzi mi też ogólnie o kilka informacji co do nysy 501. Tak mniej więcej to kiedy w 501 zmieniono atrapę chłodnicy i tylne lampy na te od Waraszawy 223 ,bo raczej 1 501 miały lampy od Warszawy 201/202 |
Autor: | Dziwny Mag [ 07 sierpnia 2017, 02:25 ] |
Tytuł: | Re: Nagrzewnica Nysa 501 |
Atrapa chłodnicy z owalnej na "prostokatną" i tylne lampy na te z Warszawy 203 - zmieniono w trakcie maja 1967r. "Tylne lampy" to nieco szerszy zakres - wprowadzenie lamp zespolonych z Warszawy, to jendocześnie wycofanie tzw. "samolotu", z podświetleniem tablice rejestracyjnej z Warszawy "garbuski" i wprowadzenie nowego oświetlenia tablicy (dajacego światło z góry). Obudowa nowej lampy była zgrzewanym na stałe elementem poszycia drzwi. Innym niuansem, który się wtedy (przy zmianie maksi i lamp) pojawił, to wprowadzenie osłonek na końcówki listew osdobnych nadowzia (tylko niezaokrąglonych, a "kwadratowych" - z Warszawy kombi). |
Autor: | Fanniekazika [ 07 sierpnia 2017, 11:57 ] |
Tytuł: | Re: Nagrzewnica Nysa 501 |
Zauważyłem też ,że 1 501 z atrapą owalną mają kołpaki owalne od Warszawy m20 . A pózniejsze 501 (z atrapą prostokątną) to maja tak zwane płaskie , takie same jak 521 ,522 przed plastikowymi . W którym mniej więcej roku wprowadzili zmianę kołpaków ,i prosiłbym o zdjęcie tych owalnych ,one chyba nie mają żadnego logo jak patrze . |
Autor: | Dziwny Mag [ 07 sierpnia 2017, 14:00 ] |
Tytuł: | Re: Nagrzewnica Nysa 501 |
Kołpaki takie, jak w 521 i 522 pojawiły sie po raz pierwszy w drugiej połowie 1967r. O tyle, że najpierw szły do Warszawy i Syreny (104), a dopiero chwilę późnije do Żuków i Nys. W przypadku pierwszych 501 z 1967 z nową atrapą i lampami moga się jeszcze pojawiać "stare", te gładkie dekle bez logo (do wyczerpania zapasów magazynowych). Te, które nazywasz "owlanymi" - jak najbardziej nie mają żadnego loga, są "gładkie", pojawiły się w pierwszej połowie lat 60., dedykowane do Żuka i Syreny 103. Z czasme trafiły i do Nys 501 i do niektórych Warszaw. http://www.foto.hoffman.auto.pl/obrazy/ ... rzeszw.jpg http://www.classiccarcatalogue.com/F/fs ... %20103.jpg |
Autor: | Fanniekazika [ 07 sierpnia 2017, 15:53 ] |
Tytuł: | Re: Nagrzewnica Nysa 501 |
Czyli z mojego doświadczenia wynika że pierwsze ogólnie Nysy ,miały kołpaki owalne z logiem FSO jak ta ,a w pierwszej połowie lat 60 pojawiły się ,bez loga . https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/32/ZSD_Nysa_N59M_at_the_Muzeum_In%C5%BCynierii_Miejskiej_in_Krak%C3%B3w_%283%29.JPG Tutaj widzę n61 z kołpakami właśnie takimi . http://polskiedostawczaki.pl/prospekty/prospekty-nysa/nggallery/nysa-n-61-m/nysa-n-61-m A zapytam jescze ,jak z przednimi kierunkowskazami kiedy się mniej więcej zmieniły ,i ogólnie ich położenie . |
Autor: | Dziwny Mag [ 07 sierpnia 2017, 17:05 ] |
Tytuł: | Re: Nagrzewnica Nysa 501 |
Generalnie tak. O tyle, że na tym folderze N61 wydaje mi się, że logo jest (tylko nie podkreślone malowaniem)... Zdjęcie jest retuszowane i stosunkowo słabej jakości. Kierunkowskazy - rozumiem, że zostajemy w temacie 501? Przez prawie cały okres produkcji kierunkowskazy były w górnej części błotnika, pod szybą. Dopiero w trakcie 1968r przewędrowały na dół, pod reflektory. Jesienia 1969 rusyzła produkcja 521. Rodzaje kierunkowskazów w 501: tzw "jajeczko", jak w Warszawie M20model57 z przodu (i tylne w Nysach N59); następnie z plastikowym kloszem, bez ozdobników, jak w Żukach w podobnym okresie. Zmiana nastąpiła wraz ze zmianą maski i tylnych lamp. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+1godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |