Dzisiaj jest 08 maja 2024, 12:58


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Nysa N-58 ???
Post: 15 marca 2010, 21:15 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 marca 2010, 17:27
Posty: 775
Lokalizacja: Nysowo
http://www.allegro.pl/item961783316_nys ... _n_59.html


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 15 marca 2010, 21:28 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5078
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
N-58 to był prototyp. W sumie nie wiem czym dokłądnie różnił się od N-59, ale to na 99% jest N59. ja rozróżniam tylko N57 od N59 :lol: Ale jeśli ta Nysa jest z 1959 to pewnie jedna z pierwszych N59 ;)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 15 marca 2010, 23:13 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 30 czerwca 2009, 10:29
Posty: 162
Witam.
Proszę dokładnie obejrzeć zdjęcia :shock: . Zbyt wiele nieoryginalnych części nawet na Nysę N59, nie mówiąc o Nysie N58 (nie wiem nawet jak wyglądała N58). Tylko niech sprzedawca nie pisze przypadkiem iż jest na ramie numer 58 (na początku). Mam N59 z 1961r a na ramie jest właśnie numer 58, i o niczym to nie świadczy. Chyba iż jest oryginalna tabliczka znamionowa, ale w takim razie w tej nysie jest wprowadzone wiele zmian przez późniejszych użytkowników.
Pozdrawiam wszystkich zakręconych nysomaniakow. :D
P.s.
szukam do mojej nysy światełek które miały sanitarki w latach 50 i 60 na dachu (Nysy, warszawy i prawdopodobnie lubliny


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 16 marca 2010, 00:01 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2839
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Oj, Marian - chyba Nysanek miał trochę racji - pisz częściej wtedy, gdy wiesz na pewo, a rzadziej, gdy przypuszczasz lub wiesz, że nie wiesz :wink:

Nyska fabryka oznaczała wtedy auta wg klucza, który dziś nazwalibyśmy "model roku". W 1957 była to N57, w 1958 N58, dalej (piszę to w oparciu o dane, jakie spotkałem w literaturze i w dowodach rejestracyjnych, jakie miałem w rękach) N59, N60 i N61 - wyższej liczby nie spotkałem, mimo, że nasza umowna "model N59" była robiona do 1964 roku.

N57 a N58 to są dość różne auta - zwłaszcza nadwozie. Ale N58 a N59 to już tylko drobne zmiany w elektryce głównie. Kolejne zmiany można, z drobnym tylko uproszczeniem, sprowadzić już tylko do zmian numeracji.

Co do Nyski z aukcji - Wiesław wszystko napisał :D Nyska jest "kundelkiem", a N58 wziął pewnie z dowodu rejestracyjnego.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 16 marca 2010, 00:45 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lutego 2009, 10:18
Posty: 437
Lokalizacja: Skąd Inąd
a gdzie ona ma drugie prawe drzwi :?: czy tam się wsiadało tylko tyłem :?: czy zaspawali :?:

_________________
www.facebook.com/blachoterapia


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 16 marca 2010, 07:22 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lipca 2007, 13:03
Posty: 2604
Lokalizacja: Kołobrzeg
Pojazd: Nysa 522W, 522S,Autosan H6 ZK
Wersje bez drugich drzwi były, nawet w nysach 501.
Swoją drogą to po co tworzyłeś nowy temat zamiast wkleić to do ogłoszeń lub galerii nys N59, 501 - zdjęcia współczesne. Taki bałagan jakiś się robi, oczywiście moim zdaniem.

_________________
nysomani wszystkich krajów-łączcie się!!!!!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 16 marca 2010, 10:12 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2839
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Leśnowóz pisze:
a gdzie ona ma drugie prawe drzwi :?: czy tam się wsiadało tylko tyłem :?: czy zaspawali :?:

Druie prawe drzwi miały wtedy TYLKO mikrobusy - inne wersje tylko 3 sztuki drzwi na auto :) Ta niby jest mikrobusem... więc powina te 4 drzwi mieć. 8)
Co do ilości drzwi - nawet wśród wczesnych Nysek 521 zdarzały się towosy czy furgony z 3 drzwiami.

P.S. Robo - galeria niech będzie galerią :wink: Tutaj bardziej chodziło o to, co i na ile jest N58 i inne "cyferki" :wink:


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 16 marca 2010, 18:14 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5078
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Dziwny Mag pisze:
Oj, Marian - chyba Nysanek miał trochę racji - pisz częściej wtedy, gdy wiesz na pewo, a rzadziej, gdy przypuszczasz lub wiesz, że nie wiesz :wink:

Nyska fabryka oznaczała wtedy auta wg klucza, który dziś nazwalibyśmy "model roku". W 1957 była to N57, w 1958 N58, dalej (piszę to w oparciu o dane, jakie spotkałem w literaturze i w dowodach rejestracyjnych, jakie miałem w rękach) N59, N60 i N61 - wyższej liczby nie spotkałem, mimo, że nasza umowna "model N59" była robiona do 1964 roku.

Jasne, staram się, tylko ja do tej pory byłem pewien, że do 64 byly produkowane Nysy oznaczane N59, i byłem świecie przekonany, że N57, N58 czy N61 to prototypy, widocznie miałem błędne informacje :)
Ale rozumiem, że N63 to był prototyp :?: :mrgreen:

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 16 marca 2010, 18:31 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
N63 to prototyp.

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 16 marca 2010, 21:30 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 30 czerwca 2009, 10:29
Posty: 162
OK.
To jak w takim razie wytłumaczyć mój numer nadwozia. :?
Moja nysa to (według nmie i wszystko na to wskazuje) N59, numer na ramie P 58-05987, to co to jest N58 czy N59.
Nysa ma tabliczkę znamionową (oryginał) iż rok produkcji jest 1961.
A papiery ma tak mocne iż trudno sobie wyobrazić lepsze.
Pozdrawiam :D


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 16 marca 2010, 22:03 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
moze wydawac sie to dziwne ale na parkingu fabrycznym takie auta nieraz staly tez dluzej niz to przewidywano i twoja nysa jezeli ma cos wpisane na ramie/podwoziu N58 to tez taka jest na bank rok budowy 1958 , albo rama z 58 a nadwozie z 59, namieszane bylo zawsze w tej fabryce wiec mozna sobie to jakos przyblizyc w tym sensie ze kiedys mysleli sobie predzej czy pozniej klijeta znajdziemy nawet na nyse ktora miala rame w 58 roku zrobiona a nadwozie z 59,61 , zapotrzebowanie bylo duze w tym okresie na auta dostawcze , wiec drobnostkowi niebyli napewno majstrowie z fabryki nysa :wink:

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 23 marca 2010, 14:57 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2839
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Wychodzi na to, że "58" na ramie jest zawsze - jako nr częsci(??) - w każdym bądź razie numer ramy w radiozwozie Simona (501, 1968 rok) też jest poprzedzony "58".
Obrazek

Poniżej zaś dowód rejestracyjny od (papierkowo) N60 rocznik 1959.

Obrazek Obrazek

P.S.(Nie sugerować się datą piewszej rejestracji - tzn dniem i miesiącem - wynika on z konieczności wypełnienia każdego pola w formularzu na komputerze; kiedyś wpisywano tam tylko rok, przy komputeryzacji masowo dla wcześniej zarejestrowanych pojazdów wklepywano 01.01 lub 31.12).


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net