Dzisiaj jest 01 grudnia 2022, 14:55


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 148 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 6, 7, 8, 9, 10
Autor Wiadomość
Post: 05 sierpnia 2019, 15:32 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 12 grudnia 2018, 13:02
Posty: 8
Lokalizacja: Ząbki
Pojazd: Nysa Towos 1986
Witajcie,
W ostatni weekend uruchomiłem swoją Nyskę i wybrałem się na pierwszą dłuższą przejażdżkę.
Dodam że w Nysie wymieniłem silnik (S21) na nowy po kapitalnym remoncie, dodałem nową instalację gazową i wreszcie przyszedł czas żeby sprawdzić jak się zachowuje w trasie. Jechałem z Mazowsza nad jezioro w Wielkopolsce , jakieś 380 km w jedną stronę.
W jedną stronę Nysa chodziła bez zarzutu, no może prócz awarii elektrozaworu na butli gazowej, co szybko dało się naprawić usuwając go.
Ale do rzeczy, problem zaczął się jak ruszyłem w drogę powrotną.
Po przejechaniu 3 km, Nysa dostała gorączki, temp skoczyła do góry dużo poza czerwoną kreskę i nim zdołałem zjechać na jakieś pobocze, puściła płyn chłodniczy na zewnątrz.
Odczekałem aż ostygnie i jak temp. osiągnęła 80 stopni otworzyłem korek zbiorniczka wyrównawczego, płynu stan był poprawny, w chłodnicy też było pełno, natomiast przewód wody łączący chłodnicę z silnikiem nim otworzyłem korek na chłodnicy był zaciśnięty przez podciśnienie do wewnątrz.(po otwarciu korka wrócił do normalnego okrągłego kształtu)
Uruchomiłem silnik i........wszystko wróciło do normy. Przejechałem ponad 200 km kontrolując temp. , nic się nie działo........ póki nie zrobiłem postoju na odpoczynek z posiłkiem. Gdy ruszyłem po około godzinie, sytuacja się powtórzyła , Nysa ponownie się zagotowała, a po zejściu temp. do 80 stopni, wszystko wróciło do normy.
I teraz moje przemyślenia i pytania w temacie:
Jak sądzę to będzie jakiś problem z termostatem, zawiesza się, coś go blokuje.
Tylko dlaczego załącza się jak już temperatura opadnie?
Czy możliwe jest że przyczyną jest jakiś szlam który pociągnął układ chłodnicy z układu nagrzewnicy?
Jadąc w jedną stronę nie otwierałem zaworu nagrzewnicy, ale będąc na miejscu, wybraliśmy się ze znajomymi na wieczorna przejażdżkę a że chłodno już było to otworzyłem zawór na nagrzewnicę.
Następnego dnia wystąpiły problemy które opisałem.
Jak i z pomocą jakich środków, można skutecznie przepłukać oba układy żeby pozbyć się szlamu (u poprzedniego właściciela prawdopodobnie nysa jeżdziła na wodzie)
I co sądzicie o moich podejrzeniach, czy wystarczy przepłukać układ czy raczej wymiana termostatu?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 sierpnia 2019, 09:51 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5060
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
A jaki masz termostat? Ja bym sie też przyjrzał korkowi chłodnicy i zbiorniczka.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 sierpnia 2019, 14:36 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 12 grudnia 2018, 13:02
Posty: 8
Lokalizacja: Ząbki
Pojazd: Nysa Towos 1986
Marian pisze:
A jaki masz termostat? Ja bym sie też przyjrzał korkowi chłodnicy i zbiorniczka.


Cześć Marian,
Możesz coś więcej powiedzieć o co chodzi z tymi korkami?
Na co zwrócić uwagę i jakie to może mieć wpływ na opisaną sytuację?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 sierpnia 2019, 07:26 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 grudnia 2014, 20:22
Posty: 265
Lokalizacja: Warszawa
Cześć,
winny jest korek chlodnicy, miałem dokładnie to samo. Za twarda jest ta sprężynka pod zaworem. Rozpruj ten zaworek, tak aby na stałe był przepływ przez korek (czyli jak ściśniesz górną fajkę wodną przy chłodnicy, to płyn będzie przelatywał do zbiorniczka wyrówn.). Bedzie dobrze.
Była o tym gdzieś kiedyś dyskusja na forum.

pozdro!

_________________
A156 1984
A18 LUX 1990
A07 1990
A18 1993
A075 1995


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 sierpnia 2019, 08:53 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5060
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Dokladnie, albo zamień na miększy korek. W sensie z mniej twardą sprężyną. Zobacz też czy ten se zbiorniczka nie jest za szczelny.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 sierpnia 2019, 09:18 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 12 grudnia 2018, 13:02
Posty: 8
Lokalizacja: Ząbki
Pojazd: Nysa Towos 1986
Dzięki za objaśnienie, ma to sens, sprawdzę w weekend.
Jak pomoże, to nie będę musiał rozbierać całego układu wodnego, co zamierzałem zrobić sadząc że to wina szlamu z nagrzewnicy.
Mam nadzieję że będzie kiedyś okazja do rewanżu......w ten czy inny sposób ;-)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 sierpnia 2019, 19:34 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 1959
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
nie trzeba rozbierać, wystarczy przepłukac karcherem w obie strony przez przewody, az zupa przestanie lecieć

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 października 2019, 08:31 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
te korki które sa podróbkami robia wlasnie takie problemy bo sprezyna z mocna , nieraz trafiaja sie nowe orginale korki lub uzywane w dobrym stanie , taki sobie kup i problemu niebedzie , jezeli jezdzisz latem to wywal ten termostat , w chlodne dni zaciagaj zaluzje przed chlodnice i powoli rozgrzewaj silnik , potem opuszczaj zaluzje , az bedzie ladnie trzymac 80C . Te termostaty potrafia tez robic problemy , ja juz od lat tego Gó…. niemam :wink:

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 grudnia 2019, 13:37 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 18 grudnia 2019, 13:28
Posty: 2
Pojazd: Nysa
Nysanek podaj link gdzie kupić nowy oryginalny korek. To będzie oryginalny czy zamiennik?

_________________
Pozdrawiam Gill


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 grudnia 2019, 20:29 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
problem w tym ze niema ich , jedynie trafiaja sie ze starych zapasów ludzi , sprawdzaj Allegro

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 sierpnia 2022, 14:57 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 17 maja 2022, 14:32
Posty: 13
Pojazd: żuk,1985
U mnie uszczelka pod głowicą bardzo źle się kojarzy, od razu kojarzyła mi się z kosztami :?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 30 sierpnia 2022, 12:23 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 30 sierpnia 2022, 12:15
Posty: 1
Pojazd: Żuk A11 1984
Witam, potrzebuje pomocy fachowców i obeznanych w temacie.
Mianowicie znajomy jechał żukiem, nagle zaczęła mu rosnąć temperatura, przejechał Ok 1km jeszcze odkręcił korek od chłodnicy, a tam para, się wydzieliła, że nic nie było widać. Odczekał chwile i dolał wody do chłodnicy zapalił i zaczęło znów syczeć i wyrzucać chłodnica płyn bulgotanie. Po czym w oleju pokazał się podwójny stan oleju i żuk już później nie chciał odpalić.
Co może być przyczyną ? Napewno uszczelka pod głowicą, ale czy coś jeszcze ? Czy nie przytarł się jak dostał takiej temperatury ?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 30 sierpnia 2022, 19:54 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2019, 08:34
Posty: 134
Lokalizacja: Mysłowice
Pojazd: Junak M10 1963
Wszystko wskazuje na uszczelkę pod głowicą
A reszta to trzeba rozebrać i sprawdzić


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 148 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 6, 7, 8, 9, 10
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net