Forum Miłośników Polskich Dostawczaków
https://www.forum.polskiedostawczaki.pl/

Regulacja pompy 4c90
https://www.forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=6&t=1411
Strona 2 z 2

Autor:  zokolic [ 14 sierpnia 2015, 09:56 ]
Tytuł:  Re: Regulacja pompy 4c90

Marian pisze:
Może telepie, bo poduchy wywalone?

Też tak myślałem, guma jak guma, może dam nowe z automatu. Oba silniki mają te same gumy ?

Autor:  zokolic [ 01 września 2015, 08:02 ]
Tytuł:  Re: Regulacja pompy 4c90

Pompę można regulować, jak sami wiecie. W zależności od ustawienia otrzymujemy swoją wersje silnika.
Silnik 4c90 różni się nieco od nowszej doładowanej wersji, nie mamy natrysku oleju na tłoki, w celu schłodzenia. Mamy też inną moc.
Nie polecam zwiększania mocy silnika na pompie, oczywiście taki zabieg nie zabije silnika. Zwiększy jedynie apetyt na ropę. Będziemy mieć więcej mocy, ale przy skrzyni 4 jest to bezcelowe. Przy standardzie nie ma tragedii.
Jeśli chcemy przestawiać "gościa na pompie" warto zaopatrzyć się w V skrzynie. I nie pałowac, silnik będzie miał kopa jak na IV (bo pamiętajmy że zmianie uległy przełożenia).

Są to moje obserwacje, niekoniecznie dokładne, ale rzetelne.
Pamiętajcie, że jedyną i w miarę dokładną opcją regulacji zapłonu jest ustawianie pompy. Powstają pomysły dokładania turbiny co starej 4c90, ale moim zdaniem jest to skromne dobijanie tego zacnego silnika.

Autor:  buźka [ 01 września 2015, 09:02 ]
Tytuł:  Re: Regulacja pompy 4c90

Jak komuś mało mocy,to są gotowe doładowane wersje,więc nie widzę potrzeby kombinowania czegokolwiek przy tym silniku.A początek tłoczenia paliwa ma być ustawiony tak,jak przewiduje fabryka i ma być dobrze.Jak silnik na takim ustawieniu nie ma swojej mocy,to coś jest po prostu nie tak.

Autor:  Marian [ 01 września 2015, 09:36 ]
Tytuł:  Re: Regulacja pompy 4c90

buźka pisze:
Jak silnik na takim ustawieniu nie ma swojej mocy,to coś jest po prostu nie tak.


Ot, święta prawda i dotyczy większości konstrukcji :D

Autor:  zokolic [ 01 września 2015, 11:11 ]
Tytuł:  Re: Regulacja pompy 4c90

Marian pisze:
buźka pisze:
Jak silnik na takim ustawieniu nie ma swojej mocy,to coś jest po prostu nie tak.


Ot, święta prawda i dotyczy większości konstrukcji :D


Przepraszam, ale już to napisałem.
"Nie polecam zwiększania mocy silnika na pompie, oczywiście taki zabieg nie zabije silnika. Zwiększy jedynie apetyt na ropę. Będziemy mieć więcej mocy, ale przy skrzyni 4 jest to bezcelowe. Przy standardzie nie ma tragedii."
Mocy będziemy mieć więcej, to fakt. Silnika to od razu nie zabije, zmniejszy jego żywotność. Znacznie.
Nie pisałem o tym, że jak na podstawoym ustawieniu nie idzie, to mamy go regulować.

Mówię tylko, że jest taka opcja. Jak ktoś potrzebuje auta w trudny teren, to może sobie robić takie rzeczy.


PROPOS doładowania, było już kilka załóg na złombolu, które instalowały/ chcą instalować doładowanie.

Niestety, jestem zdania że taki zabieg zabije silnik (4c90 z racji innej budowy magistrali olejowej) znacznie szybciej, niż chociażby podkręcona pompa.
Ot Wszystko.


Dla wszystkich którym mało mocy, pompę dostawiamy do silnika, ale delikatnie.
Liczymy się z tym, że silnik pracuje pod pełnym obciążeniem. Co jest dla niego zgubne.

Autor:  kyzer [ 02 stycznia 2016, 18:27 ]
Tytuł:  Re: Regulacja pompy 4c90

Musze spojrzeć jak jest u mnie ustawione, przy pierwszym odpaleniu z rana cały parking jest zadymiony :)

Autor:  zbiegusek [ 02 stycznia 2016, 19:36 ]
Tytuł:  Re: Regulacja pompy 4c90

Na biało? I jest charakterystyczny zapach? To może po prostu wtryski leją albo któryś cylinder nie pali na początku?

Autor:  Diesel [ 02 stycznia 2016, 19:40 ]
Tytuł:  Re: Regulacja pompy 4c90

Raczej na czarno;-) Jak znam życie to mamy standardowy numer Andorii przy odpalaniu czyli czarny obłok. Na pierwszym złombolu, jak jeszcze miałem rurę po lewej, przy odpalaniu stał obok inny samochód z otwartymi drzwiami tylnymi - dostał cały ładunek;-)

Problem bierze się z naładowania do cylindra paliwa przy kręceniu - zanim powstanie ciśnienie aby wtryskowa podała dawki to sporo paliwka tam już czeka na zapłon, a powietrza stała dawka;-) Po zainstalowaniu pompy elektrycznej i budowaniu ciśnienie przed rozruchem - czarnego obłoku nie ma, bo silnik robi raptem ze dwa obroty i odpala.

Autor:  zbiegusek [ 02 stycznia 2016, 19:48 ]
Tytuł:  Re: Regulacja pompy 4c90

Nie, nie... Lejące na zimno wtryski, bądź niepalący jeden z cylindrów powoduje zadymianie - a raczej "zamglenie" okolicy na biało właśnie. Jest to mgła niespalonego oleju napędowego. Podobny efekt podobno stosuje się w czołgach czy innych wozach bojowych, gdzie do wydechu wtryskuje się olej napędowy nie po to aby go spalić ale właśnie by zasnuł mgłą okolicę.
W latach słusznie minionych, gdy tata mój jeździł starą ciężarówką IFA Horch to problemy były ze wszystkim a więc i z wtryskiwaczami. Był taki okres, że na zimno silnik łapał najpierw na dwa cylindry, potem na trzy i dopiero po kilku(nastu) minutach wchodziły wszystkie cztery. Pamiętam jak na rynku wieluńskim w częstochowie spokojnie czekaliśmy aż wszystkie wozy z pielgrzymki się rozjadą, bo wiedzieliśmy, co się będzie działo. No i jak już odpaliliśmy, to cały plac zniknął pod białym "dymem" A maruderzy na chybcika się ewakuowali :)

Autor:  Mr_Spok [ 03 stycznia 2016, 09:11 ]
Tytuł:  Re: Regulacja pompy 4c90

Potwierdzam Olej napędowy odparowany jest biały a spalony w nadmiernej dawce jest czarny, dalej z kolorków macie bało niebieski czyli przeważnie uszczelniacze zaworowe puszczają olej lub pierścienie itd.

Autor:  kyzer [ 04 stycznia 2016, 13:21 ]
Tytuł:  Re: Regulacja pompy 4c90

Ja mam czarny tak jak Grzmiący pisze podczas rozruchu wielką chmurę i podczas jazdy po prostu kopci na czarno ale jedziecie spoko, odpala teraz na zimnie tez nawet spoko pomimo,że aku nie był chętny porządnie ani zagrzać ani zakręcić.

Autor:  Diesel [ 04 stycznia 2016, 16:16 ]
Tytuł:  Re: Regulacja pompy 4c90

To raczej leje któryś wtrysk, jeśli kopci podczas jazdy. Przy rozruchu to normalne, ale potem nie powinien...

Autor:  zokolic [ 05 stycznia 2016, 09:47 ]
Tytuł:  Re: Regulacja pompy 4c90

Andoria nie kopci podczas jazdy - bynajmniej sprawna. Start powinien zainicjować chmurką ropy i na tym kończymy temat. Potwierdzam, że elektryk ułatwia pierwszy rozruch.

Strona 2 z 2 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/