Forum Miłośników Polskich Dostawczaków https://www.forum.polskiedostawczaki.pl/ |
|
Silnik S-21 Remont i Tuning https://www.forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=6&t=3357 |
Strona 2 z 3 |
Autor: | Strucelsw [ 17 lipca 2016, 14:28 ] |
Tytuł: | Re: Silnik S-21 Remont i Tuning |
no dziurki to producent tloków robił;) rowki zmniejszają tarcie i tworzą tzw. półki olejowe. robi się tak przy długich płaszczach tłoków lub przy tłokach skłonnych do zatarć- tłoki Kolbenschmidta w pierwszych 125p. |
Autor: | zbyszek99 [ 18 lipca 2016, 21:49 ] | ||||
Tytuł: | Re: Silnik S-21 Remont i Tuning | ||||
Instrukcja naprawy silnika podaje , że luz osiowy wału korbowego ma wynosić od 0,09 do 0,25 mm . W moim przypadku wynosił prawie 2 mm . Przyczynę widać na zdjęciu starej półpanewki . Ta od wnętrza silnika była niemal nowa , a zewnętrzna zdarta do gołej blachy , a nawet właściwa blacha . Być może , że przyczyną był niedrożny przewód smarujący koło rozrządu i właśnie tą panewkę . Normą jest na forach nie podawać nazwy firm , ale tym razem zrobię wyjątek : szukając nowych panewek w internecie mogłem bez problemu kupić trochę taniej , ale tylko w firmie Bimex gdy zapytałem o komplet panewek do S-21 , to zaproponowano mi pełny komplet w którym były dołączone też półpanewki kasujące luz wału korbowego . Dali i półpanewki do nowszych silników i całą okrągłą panewkę do starszych modeli . Obecnie luz osiowy wału wynosi z trudem 0,1 mm. / szczelinomierz wchodzi z dużym oporem , a nie mam cieńszego /.
|
Autor: | nysanek [ 18 lipca 2016, 22:00 ] |
Tytuł: | Re: Silnik S-21 Remont i Tuning |
tak naprawde ten silnik zyje swoim zyciem jeden kolega Pawel który zajmuje sie skladaniem S-21 od podstaw , powiedzial mi ze dopiero 1 czy 2 silniki udalo sie tak uszczelnic ze nieprzeciekaja , ale to niejest powiedziane ze niebedzie potem syfic , te uszczelniacze zaworów to ponoc pierwsze 500 km trzymaja szczelnosc , potem juz lekko przepuszczaja olej do komory spalania , jak to mój dziadek mówil : dziecko z gówna bata nieukrecisz |
Autor: | zbyszek99 [ 18 lipca 2016, 22:03 ] | ||||
Tytuł: | Re: Silnik S-21 Remont i Tuning | ||||
Przewietrzanie silnika albo prawie zawór EGR . To nie żart . Jak przeanalizowałem do czego służy ten wichajster pod gaźnikiem to moge śmiało używać słowa " zawór EGR " . Tak w skrócie : trochę spalin z komory spalania wydostaje się pomiędzy pierścieniami tłokowymi i cylindrem , w misce olejowej miesza się z mgłą olejową i taki koktail jest zasysany z miski gumową rurką do filtra powietrza . A następnie inna rurka odprowadza ten koktail do kolektora ssącego , gdzie teoretycznie przy pełnym otwarciu przepustnicy wciskany jest ów zaworek i koktail dostaje się do komór spalania . Czyli EGR ! W moim przypadku rurka w kolektorze była tak zakorkowana nagarem , że dopiero pomogło wiertło 3 mm . Jak widzicie na zdjęciu mam zainstalowany patent Nysanka p.n. blacha aluminiowa pod gaźnikiem . Miałem ją od kilku lat w też Nysie , może w czasie upałów trochę zapobiegała odparowaniu benzyny , ale ja raczej jeżdżę na LPG . Miałem też kupioną z kompletem podkładek do gaźnika taką grubą podkładkę chyba z jakiegoś plastyku o grubości 5 mm . Jeździłem tak kilka lat i nic . A teraz montując gaźnik na kolektorze zauważyłem , że gruba podkładka , niezależnie czy mam blachę , czy nie powoduje , że zawór po prostu nie działa . Dokładnie ten sam objaw mam w Nysie i w tym remontowanym silniku . Dopiero po wyjęciu 5 mm podkładki dmuchając w rurkę przewietrzania silnika można zauważyć , że przy otwartej przepustnicy zawór otworzył się i powietrze , przepływa do kolektora ssącego . Sprawdźcie jak jest w Waszych silnikach , bo na przeglądzie EURO-6 możecie nie zaliczyć .
|
Autor: | Dziwny Mag [ 19 lipca 2016, 00:18 ] |
Tytuł: | Re: Silnik S-21 Remont i Tuning |
zbyszek99 pisze: Normą jest na forach nie podawać nazwy firm (...) Raczej nadmierną ostrożnością W każdym bądź razie, jako admin forum, nie widzę powodów, dla których nie moglibyśmy wyrażać własnego zdania o firmach / warsztatach, z którymi mamy do czynienia. Zwłaszcza, kiedy może to pomóc pozostałym Forumowiczom Wracajac do Twojego silnika - świetnie, że pokazujesz każdy etap i tak szczegółowo opisujesz - dobra robota! Jak tylko opisałeś zakres modyfikacji, to brzmiało identycznie jak już czytałem w temacie takiej jednej zielonej Nysy - więc poniekąd bylo wiadomo, że Strucel maczał w tym palce Pozdrawiam! |
Autor: | nysanek [ 19 lipca 2016, 04:49 ] |
Tytuł: | Re: Silnik S-21 Remont i Tuning |
ten zawór niejest Ci potrzebny , mozesz go wymontowac z kolektora, umnie tego badziewia niema, chyba srube tam wsadzilem , musial bym zobaczyc. |
Autor: | zolwik [ 19 lipca 2016, 07:25 ] |
Tytuł: | Re: Silnik S-21 Remont i Tuning |
Oslona miski /odstojnik oleju petarda, na wynalazek nie ma praw autorskich chetnie sobie zrobie taka |
Autor: | zbiegusek [ 19 lipca 2016, 08:04 ] |
Tytuł: | Re: Silnik S-21 Remont i Tuning |
Gruba plastykowa podkładka ma za zadanie ograniczać nagrzewanie gaźnika przez odizolowanie go od kolektora ssącego, który z kolei nagrzewa się od głowicy (drogą przewodnictwa cieplnego metalu a nie konwekcji ciepłego powietrza wokół silnika). Ale skoro jeździsz głównie na gazie, to pewnikiem nie będziesz widział różnicy :) |
Autor: | zolwik [ 19 lipca 2016, 08:10 ] |
Tytuł: | Re: Silnik S-21 Remont i Tuning |
Taka podkadke ma 126p dodatkowo doklada sie w celu ulepszenia mieszanki. |
Autor: | phinek [ 19 lipca 2016, 11:03 ] |
Tytuł: | Re: Silnik S-21 Remont i Tuning |
Ta w 126p to polepsza mieszankę o ile jest według pomysłu prof. Rawskiego - tam jest wykonany kanalik służący do gazowania paliwa |
Autor: | zbyszek99 [ 19 lipca 2016, 17:29 ] |
Tytuł: | Re: Silnik S-21 Remont i Tuning |
"...ten zawór niejest Ci potrzebny , mozesz go wymontowac z kolektora, umnie tego badziewia niema, chyba srube tam wsadzilem , musial bym zobaczyc...."[quote="nysanek"] Zawór jednak zostawię . Uszczelniłem , oczyściłem i uważam , że będzie wyciągał z gaźnika choć trochę syfu . Przez to dłużej będzie czysty filtr powietrza . A grubą uszczelkę pod gaźnikiem wywaliłem . Zobaczę po jakim czasie rurka znowu zaczopuje się nagarem . |
Autor: | zbyszek99 [ 19 lipca 2016, 17:51 ] | ||||
Tytuł: | Re: Silnik S-21 Remont i Tuning | ||||
Następny temat to " lubryfikator " . A tak się złożyło , że jutro o 8 rano muszę stawić się w szpitalu , gdzie przez 3 dni będę sobie leżał z podłączona kroplówką . Na szczęście z tabletem na kolanach i słabym dostępem do internetu . A lubryfikator to właśnie kroplówka dla mojego silnika . Urządzenie które kupiłem z tego dozownika ma wyprowadzoną tylko rurkę , a nie ma dyszy , ani instrukcji jak to zamontować . Byłem w zaprzyjaźnionym zakładzie instalacyjnym , ale za firmowy montaż życzą sobie 1400 zł . Montują dysze w kolektorze ssącym przed wtryskiwaczami . Pan monter ma 12 lat praktyki i jeszcze nie robił tego w silniku gaźnikowym . Zresztą kiedy ostatnio montował LPG pierwszej generacji to już nie pamięta . Jedna moja prośba - nie dyskutujmy czy to jest potrzebne . W mojej Nysie choć jeżdżę na gazie , to co jakiś czas przełączam na benzynę , gdzie dolałem dodatek czteroetylku ołowiu aby chronić zawory . A lubryfikator dodaje się przy jeździe na gazie . Mój początkowy pomysł był , aby jako dyszę zastosować igłę lekarską i umieścić ją właśnie w tej grubej uszczelce pod gaźnikiem , ale uszczelkę właśnie wywaliłem .
|
Autor: | Marian [ 19 lipca 2016, 20:42 ] |
Tytuł: | Re: Silnik S-21 Remont i Tuning |
Nie zapomnij,że podkłada izolacyjna pod gaźnikiem powinna być, tyle, że cieńsza. Piszę to, żeby nie wprowadzić w kogoś błąd stwierdzeniem "wywalam grubą uszczelkę" Uszczelki uszczelkami, ale między gaźnikiem a kolektorem ssącym bakelitowa podkładka izolacyjna musi być. |
Autor: | zbyszek99 [ 19 lipca 2016, 21:26 ] | ||
Tytuł: | Re: Silnik S-21 Remont i Tuning | ||
Właśnie przed chwilą zmierzyłem : na kolektorze leżą 2 podkładki textolitowe po 0,55 mm następne to blacha Alu 1,5 mm i znowu 2 podkładki 0,55 mm RAZEM :kolektor od gaźnika oddalony o 3,7 mm blacha można uznać , że to radiator odprowadzający ciepło . A ponadto pamiętaj , że wszystko w fazie eksperymentu . Jeżeli będzie źle , będą kolejne zmiany . Silnik na moim " koziołku " ma przepracować co najmniej 40 litrów benzyny . Po pierwszej wymianie oleju , do drugiego dodam Ceramizer . Na razie czekam na elementu układu wydechowego . /przecież nie narobię hałasu pod domem /.
|
Strona 2 z 3 | Strefa czasowa UTC+1godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |