Diesel pisze:
Na pierwsze pytanie nie wiem. Na drugie - pompa jest centralnie smarowana. Do niej wlewa się chyba 150 ml oleju wlewem tylko przy założeniu pompy po remoncie, aby nie chodziła w pierwszej chwili na sucho. MOżesz też przy wymianie oleju spuszczać olej z pompy (jest śrubka od dołu), a potem wlewać odrobinę do niej z góry, a resztę wlewem do silnika. Wówczas będziesz miał "więcej" wymienionego oleju;-)
Super; ) Dzięki za rzetelne info. Zostaje jak było.
Groszek pisze:
Pompa ma byc ustawiona na to jebnięcie przecinakiem jak jest przestawiona do silnika ma wcześniejszy wtrysk lepiej pali jest mocniejszy ale silnik dostaje w dupe .Wolne obroty regulujesz zderzakiem dźwigni o którą jest zapięta linka gazu sruba w pompie wtryskowej na 10 klucz
Dokładnie. To pokrywa się z moim tokiem myślenia. Czyli tak, moja była dostawiona całą grubość przecięcia do silnika. Silnik rwał się z budy, aż autem bujało. Licznik mi zamknął - Na oryginalnych kapciach, czyli miał ze 120km/h. - TO mnie zastanowiło.
Zrobiłem trzy próby,
1) - Odstawiłem całą grubość "przecinaka" od silnika. Silnik bez większy rewelacji. Ale było widać, że jest słabszy, obroty miał te same. - Bo regulacja powinna mieć wpływ na obroty i miała, ale to nie była dokładna regulacja - tylko ograniczenie dawki ropy - to też musiał inaczej pracować.
- ŹLE2) - Pompa całą grubość dostawiona do silnika - silnik aż budę zwiewał. - no wiadomo wysokie obroty na śrubie zderzaka. To musiał mieć power. Szedł jak kuna pod górę. ;P I pracował jak silnik V12 W54 z T-54 :->
- ŹLE/
3) Ustawiona równo na znakach. I ograniczona zderzakiem. Silnik klepał, ale trzęsło budą. - Pompa nie wyrabia ? Czy wszystko będzie wibrować na niskich obrotach ? -jak ustawiłem za niskie to zapaliła się kontrolka ładowania - i nie zgasł! Widać nie było wzbudzenia.
Konkluzja:Panowie, obieramy trzeci wariant, czyli cech na cech( brawo, zokolic, odkrycie roku)
I regulujemy zderzakiem, klucz - nasadka długa 10'tka i od dołu śrubokrętem.
Może to kwestia zmęczenia i zgrzania, ale niezwykle trudno ustawić obrotki, by nie wibrowało wszystko łącznie z kabiną. (To normalne, że wibruje wszystko na co patrzę na niskich?) Jak pracował wyżej nie było takiego zjawiska.
Mówicie, że dużo wyższe mogło być zużycie ropy na - pompie - do silnika?
Czyli dla potomnych, z obrotami w dieslu zmniejszasz obroty,
Pod obroty - dajesz mu większą moc.
CO TO ZNACZY?
-Pod obroty znaczy, że kierujesz pompę w przeciwną stronę pracy silnika.
Silnik pracuje z ruchem wskazówek zegara. - a stojąc od przodu auta, w prawo.
Jeśli ustawimy pompę do silnika, w lewo - idziemy pod obroty.
I mamy większą moc,
A jak ustawię mu pół grubości kreski na moc - to ostro dostanie po dupie ?