Forum Miłośników Polskich Dostawczaków https://www.forum.polskiedostawczaki.pl/ |
|
Lublin3 wiskoza , alternator i inne tematy https://www.forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=6&t=5261 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | blachaxxx [ 25 stycznia 2022, 11:49 ] |
Tytuł: | Lublin3 wiskoza , alternator i inne tematy |
Witam mam kilka pytań Czy wentylator powinien chodzic caly czas? jak wymontowac alternator? co moze byc przyczyna scierania przednich opon od wewnatrz auto idzie jak po sznurku , kierownica stoi krzywo. przygotowuje auto na zlombol i potrzebuje porady od bardziej doswiadczonych osob ja bardziej siedze w polonezie. pozdrawiam |
Autor: | nazarbajev [ 05 lutego 2022, 19:43 ] |
Tytuł: | Re: Lublin3 wiskoza , alternator i inne tematy |
Witaj wentylator chodzi cały czas- istota działania ''wiskozy'' polega na tym że jak silnik jest zimny to wentylator kręci się tak jakby luźno( kiedyś był patent starych mechaników na sprawdzenie działania wisko żeby zatrzymywać wentylator gazetą zwinięta w rolkę oczywiście podczas pracy silnika) a kiedy silnik jest gorący to ''spina wentylator z osią - i wtedy powoduje szybszy przepływ powietrza aż do schłodzenia chłodnicy i samego wisko które wtedy się ''rozpina'' oczywiście nie jest to zero-jedynkowe jak przy włączeniu guzika, wiem że może trochę to pokrętnie napisałem ale starałem się jak krowie na rowie w prostych słowach wyjaśnić mniej więcej zasadę. alternator 2 śruby- czyli 1-napinacz i 2-ga na której się trzyma w bloku, prosta robótka - weź przewody sobie w kolejności zaznacz żeby potem trafiły na poprzednie miejsca( nie wiem czy to ma znaczenie, ale dla pewności tak robiłem i jest tip top) Ścieranie opon od wew- czyli masz dodatnią zbieżność- tzn koła nie jada równolegle tylko odległość między kołami przed osią jest WIĘKSZA niż za osią. trzeba ustawić zbieżność - tu polecam jechać do warsztatu który ma przyrządy do tego celu (koszt ok 100pln) przed tą operacją polecam sprawdzić luzy na zwrotnicach (diagnosta prawdę ci powie) - jeśli występują zbyt duże luzy w 1-szej kolejności trzeba je wyeliminować a potem na zbieżność i będzie dobrze to że kierownica stoi krzywo nie ma się czym przejmować - na zbieżności ustawią jak należy chyba wszystko, czekam na fotorelacją z złombolu |
Autor: | blachaxxx [ 06 lutego 2022, 11:39 ] |
Tytuł: | Re: Lublin3 wiskoza , alternator i inne tematy |
mam taki problem padł alternator zdarza sie w papierach mialem model CS130D czyli 100A na szerokim pasku dzisiaj spisalem co mam w aucie i jest to Expom a125c 70a na szerokim pasku z tego co widze w necie to altki z ursusa teraz juz nie wiem jaki mam wstawic bo chce kupic nowy a obecny zregenerowac i dac na zapas? kolo pasowe szeroki pasek |
Autor: | JuniorCrx [ 11 marca 2022, 00:47 ] |
Tytuł: | Re: Lublin3 wiskoza , alternator i inne tematy |
Alternator o większym prądzie ładowania to nie grzech, na twoim miejscu wstawił bym ten 100A a ewentualnie w razie przygody mieć w zapasie inny nawet i 70A. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+1godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |