Dzisiaj jest 28 marca 2024, 18:13


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Post: 07 lipca 2022, 19:10 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 30 października 2020, 08:26
Posty: 6
Pojazd: Żuk, 1984
Witam forumowiczów

Tytułem wstępu:

Silnik rozkręciłem około 1.5 roku temu, jakiś rok już leży wyszlifowany, i teraz nadszedł w końcu czas kontynuowania remontu. Teraz okazuje się, że najprawdopodobniej sporo części nie wróciło do mnie od szlifierza

Do rzeczy:

Wydaje mi się, że tym silniku luz osiowy wału jest kasowany przy pomocy pełnych pierścieni oporowych, a nie półpierścieni. Przymierzyłem to mniej więcej jak to wg mnie powinno iść:

https://zapodaj.net/f3295463fd898.jpg.html

Teraz zwracam się z prośbą do was, czy ja dobrze kombinuję? Było stosowane takie rozwiązanie? W książce którą posiadam: Autoryzowana instrukcja napraw jest opisany wariant z półpierścieniami i już nie wiem czy ten pierścień jest do czego innego a półpierścieni brakuje? Jeszcze fotka samego pierścienia:

https://zapodaj.net/88a0ac840af38.jpg.html

Z tego co wnioskuję to wychodzi, że powinny być dwa takie pierścienie i zapewne jeden do mnie nie wrócił. Ze względu na pewne zawirowania i ważniejsze sprawy silnik odbierałem na szybko i nie sprawdziłem go przy odbiorze z zakładu szlifierskiego. Tak przeleżał ponad rok, teraz mogę w końcu się tym zająć i wychodzą "kwiatki' różne, braki itp. Poza tym oczywiście zdjęć żadnych nie robiłem przy rozbiórce i teraz to będzie droga przez mękę poskładać to do kupy.

Silnik to oczywiście s-21 z gaźnikiem jikov, prawdopodobnie z 1984r


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 09 listopada 2022, 21:11 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
od strony kola zamachowego dawaj pełny pierscien, od strony rozrzadu polpierscien. to jest zamienne, ale od strony zamachu polpierscienie szybko siadają i luz na wale drastycznie i szybko sie powieksza, wycieki z walu też wowczas. i nie zakladaj docisku z diesla, bo wtedy oporowka od str. zamachu siada naprawde szybciutko.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 09 listopada 2022, 21:12 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
polpierscienie powinienem miec, nowe w bimecie tez sa, pelne pierscienie chyba ma Kolmot w Pruszkowie, zadzwon

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net