Forum Miłośników Polskich Dostawczaków
http://www.forum.polskiedostawczaki.pl/

S-21 - Dymi na niebiesko
http://www.forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=6&t=5319
Strona 1 z 1

Autor:  radek83 [ 06 sierpnia 2022, 08:31 ]
Tytuł:  S-21 - Dymi na niebiesko

Panowie, próbuję doprowadzić do ładu zakupionego Żuka. Pierwotnie był problem z ciśnieniem oleju ale to się udało rozwiązać. Dwa razy zalany nowym olejem, raz z płukanką Liqui Moly, drugi raz zalany nowym olejem z dodatkiem 0,5l czystej nafty, teraz zalany Orlen Classic 20W/50 i ciśnienie już jest ok. Problem jest, że dymi na niebiesko, całkiem sporo :) Po rozgrzaniu niewiele mniej, tyle, że na wolnych tego tak nie widać a po dodaniu gazu chmurka czarnego a potem niebieskiego.
Przyznaję się bez bicia, że nie mierzyłem ciśnienia sprężania. Regulowałem zawory, nowe świece (stare były zakopcone na czarno). Żuk ogólnie był jako auto w gospodarstwie i był mocno zapuszczony.
Jako nowicjusz w temacie Żuka to pytanie - czy może to być spowodowane uszczelniaczami zaworowymi (tak jak we współczesnych silnikach)?
PS. Zaznaczam, że nowicjusz w temacie Żuka więc proszę o wyrozumiałość :)

Autor:  CZESIO1958 [ 08 sierpnia 2022, 08:09 ]
Tytuł:  Re: S-21 - Dymi na niebiesko

Tam rolę uszczelnienia zaworowego pełnią oringi.
Ale w grę wchodzą też pierścienie
Pomiar ciśnienia sprężania coś nam powie.
I tzw próba olejowa. Pomiar normalnie i Pomiar po wstrzyknięciu kilku cm oleju do cylindra.

Autor:  radek83 [ 08 sierpnia 2022, 08:36 ]
Tytuł:  Re: S-21 - Dymi na niebiesko

Rozumiem - spróbuję zorganizować manometr i zrobię pomiar.
A czy oringi uszczelniające zawory można wymienić bez zdejmowania głowicy?

Autor:  CZESIO1958 [ 11 sierpnia 2022, 05:37 ]
Tytuł:  Re: S-21 - Dymi na niebiesko

Raczej nie podjoł bym się tego robić beż demontażu głowicy.

Autor:  nazarbajev [ 13 sierpnia 2022, 20:38 ]
Tytuł:  Re: S-21 - Dymi na niebiesko

Hej, jak świece były znagarowane to na bank bierze oleju spore ilości,obstawiał bym bardziej pierścienie- ale to wróżenie z fusów- trzeba zrobić pomiar ciśnienia sprężania i próbę olejową jak przedmówcy już wskazali. A jak już będziesz robić remont silnika to i tak uszczelniacze zaworowe trzeba machnąć ... że nie wspomnę o kpl. obróbce głowicy

Autor:  Strucelsw [ 09 listopada 2022, 21:05 ]
Tytuł:  Re: S-21 - Dymi na niebiesko

oringi to w duzym fiacie na zaworach sa, zuk ma kapturki gumowe-fabrycznie niestety jedynie na ssacych.
trzeba dac na wydechach też, a najlepiej prawdziwe uszczelniacze z transita 2.4, ktos podawal nr corteco na forum, trzeba przeszukać. orlenu nie lej bo utleniaja sie od tego szajsu panewki na czarno, gumki i inne uszczelki twardnieją, a po jezdzie w upał woda z tego oleju jest, lepiej comme 20/50 lub motul 15/50, sprawdzone
wymiana gumek na zaworach i pierscieni czesto pomaga, ale pod warunkiem, że prowadnice zaw. ok

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/