Dzisiaj jest 01 maja 2024, 16:56


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 28 czerwca 2010, 21:36 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lipca 2007, 13:03
Posty: 2604
Lokalizacja: Kołobrzeg
Pojazd: Nysa 522W, 522S,Autosan H6 ZK
Nigdy takie coś nie było, nie jest i nie będzie normalne. No co ty - wyobraź sobie taką dyskoteke w nocy na światłach jak na skrzyżowaniu stoisz. Jajo można znieść. Coś jest nie tak - jeśli wszystko masz dobre zobacz jak z masa jest. zainstaluj dodatkowy kabel masowy z akumulatora np. na obudowe sprzęgła i przeczyść dobrze styk kabla masowego z nadwozie. Elektryka który ci powiedział, że wszystko jest ok i tak powinno być jawnie i bezczelnie tu przy wszystkich wyśmiewam kotz

_________________
nysomani wszystkich krajów-łączcie się!!!!!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 29 czerwca 2010, 05:05 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
tak migac to te swiatla niemoga , wiadomo normalnym jest to ze jak sie da gazu wiecej to beda jasniejsze ciut , zejdzie sie z gazu beda ciut ciemniejsze , tak jak robo napisal sprawdz masowe kable , ja mam dodatkowo 2 wiecej jak orginalnie , ten 6 diodowy alternator niedawal zbytniej mocy , do niego byl tez przekaznik montowany , lepiej miec 9 diodowy bez tego przekaznika i wieksza moc.

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 01 listopada 2010, 18:34 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2010, 20:49
Posty: 722
Lokalizacja: śląsk
Padł mi alternator w Nysie '91. Czy taki alternator mogę podpasować z Poldka, czy tam był zupełnie inny?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 01 listopada 2010, 19:35 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
zwracaj uwage nato zeby byl 9 diodowy , takie poldki tez mialy

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 10 listopada 2010, 22:31 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2010, 20:49
Posty: 722
Lokalizacja: śląsk
W jaki sposób moge sprawdzić alternator? Polonezowski też nie działa :( . Po przekręceniu kluczyka kontrolka się świeci, regulator dałem nowy elektroniczny ( w miejscu mechanicznego) i ani oryginalny , ani drugi polonezowski alternator nie ładuje - a było tak miło :? . Póki co praktykuję odpalanie z korby, ale o długich trasach nie ma co marzyć :-(


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 11 listopada 2010, 19:01 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
lbs5 pisze:
W jaki sposób moge sprawdzić alternator? Polonezowski też nie działa :( . Po przekręceniu kluczyka kontrolka się świeci, regulator dałem nowy elektroniczny ( w miejscu mechanicznego) i ani oryginalny , ani drugi polonezowski alternator nie ładuje - a było tak miło :? . Póki co praktykuję odpalanie z korby, ale o długich trasach nie ma co marzyć :-(


wstawiles polonezowski, ma takie same oznaczenia jak ten co wymontowales , potrzebny 9 diodowy typ A124F2 , jak odpalisz silnik niema prawa sie swiecic kontrolka ladowania , moze sie zaswiecic przy bardzo niskich obrotach silnika ale jak dasz gazu musi zgasnac , jezeli na wysokich obrotach sie swieci to niemasz ladowania , ale to mozna latwo sprawdzic , wez woltomierz odpal silnik i sprawdz na akumulatorze znaczy na + i - jezeli 14 V woltomierz pokazuje , lub wiecej tak do 15 V to ci laduje akumulator , te regulatory elektroniczne sa dobre , dobrze ze taki wstawiles.Sprawdz ladowanie na akumulatorze, jezeli pokazuje 14 V - 15 V przy 1500 obr/min to ok , a ze ciagle kontrolka sie swieci to moze byc inna przyczyna, niekoniecznie zwiazana z tym ze nieladuje.

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 11 listopada 2010, 22:54 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2010, 20:49
Posty: 722
Lokalizacja: śląsk
Akurat kolego wszystko o czym piszesz jest mi dobrze znane. Wpis na forum traktuję jako ostatnia deskę ratunku. Ładowania nie ma . Na wyjściu z alternatora jest 12.8 V czyli tyle co na zaciskach aku. Kable są drożne , kontrolka świeci. Wygląda na to,ze padł alternator, szkoda ,ze drugi zapasowy tez nie pomógł, dlatego pytałem w jaki sposób domowymi sposobami mogę go sprawdzić. Pozdrawiam


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 12 listopada 2010, 21:18 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
elektryk ci sprawdzi jak ma dane pomiarowe od tego typu alternatora.Domowy sposób to wstaw inny alternator..

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 22 grudnia 2010, 18:39 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2010, 20:49
Posty: 722
Lokalizacja: śląsk
Hehe - utrapień z Nysą ciag dalszy. Pożyczyłem alternator od kolegi z jego 125p. Wymieniłem regulator na elektroniczny- gitara. Kontrolka świeci, jak silnik pracuje ,gaśnie - po prostu bajka.
Kupiłem na alledrogo oryginalny alternator do Nysy i...... łąduje na prawie 16 Volt. Zagadką jest dla mnie dlaczego nowy regulator nie ogranicza napięcia. Zna ktoś jakieś sensowne wytłumaczenie?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 22 grudnia 2010, 18:50 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Tak - nowy przekaźnik może być też uszkodzony - musiałbyś mieć wyjątkowego pecha, ale i tak może się zdarzyć ;)
generalnie powinien ładować do 14Volt dobrze mówię?
A jak ładuje więcej to źle, choc sprawdz kilka razy, a nie raz sprawdzisz i powiesz, że źle :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 22 grudnia 2010, 21:09 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
no do 14 V powinien ten regulator napiecia ladowac akumulator , zrob inaczej miej to w obserwacji jezeli bedzie elektrolit w akumulatorze sie gotowac to przeladowuje i napewno ten regulator napiecia nowy to bubel , ale elektroniczne sa najlepsze :wink: moj stary mechaniczny to 18 V dawal na akumulator az kipial aku :D jezeli zobaczysz ze przeladowuje a to zawsze bedzie widac jak z akumulatora kwas wyplynie , to ten elektroniczny regulator wymien na inny elektroniczny, przekaznika niema byl z alternatorem 6 diodowym , nowe 9 diodowe full wypas :wink: fajnie ze teraz ci wszystko funkcjonuje w nysce tylko miej to ladowanie pod obserwacja jak niebedzie kipiec aku to ok

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 22 grudnia 2010, 22:56 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
No porypało mi się - miałem na myśli regulator nie przekaźnik :D

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 25 lutego 2014, 21:24 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 września 2012, 19:52
Posty: 67
Lokalizacja: Koszalin
Pojazd: 522 '90
Orientujecie się może jaki typ diod 25A jest w alternatorze 9-cio diodowym Nysa Żuk? Wiem ze 3 są z katodą na obudowie a 3 z anodą ale typu nigdzie nie mogę się doszukać. Chciałem kupić i wprasować.

_________________
Nysa sposobem na życie:)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 lutego 2014, 18:33 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 września 2012, 19:52
Posty: 67
Lokalizacja: Koszalin
Pojazd: 522 '90
Widzę, że sam sobie muszę odpowiedzieć:)
Oryginalne diody są produkcji rosyjskiej: D 204-20-2.
Polskie odpowiedniki to BYP60A6 oraz BYP60K6 różniące się katodą na obudowie oraz wyprowadzeniem. Mają tylko drucik a nie oczko z linką. Oczko trzeba sobie przylutować. Rozmiarowo identyczne.

Diody uzwojenia wzbudzenia 3x 1N4007.

_________________
Nysa sposobem na życie:)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 marca 2014, 20:41 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 12 listopada 2013, 00:13
Posty: 33
Lokalizacja: Niedźwiedź
Odnośnie biegunowości....
Mam pytanie, czy można podłączyć prądnicę z "+" na masie, która kiedyś występowała w Żukach/Nysach (bodajże P20b jak dobrze pamiętam) do instalacji z "-" na masie w taki sposób, aby nie zmieniać biegunowości w samochodzie?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net