ELEKTRONICZNY MODUL ZAPLONOWY U N I T R A GL- 200
wspolpracuje z cewka ZELMOT 4226 lub innymi cewkami elektronicznymi.
Przy wspolpracy z wymieniona cewka zaplonowa ,modul GL-200 stabilizuje prad w uzwojeniu pierwotnym cewki ,co zapewnia stala energie iskry niezaleznie od zmian napiecia zasilania i od predkosci obrotowej silnika.Ulatwia to rozruch silnika zwlaszcza w niskich temperaturach,a takze poprawia jego prace przy malych i duzych predkosciach obrotowych .Modul automatycznie wylancza prad w uzwojeniu pierwotnym cweki zaplonowej przy wlaczonej stacyjce oraz zwartych stykach przerywacza .Dzieki malemu pradowi plynacemu przez styki przerywacza nie ulegaja one wypaleniu
montaz modulu GL-200 w nysie :
odpowiednim miejscem jest zamontowac modul GL-200 na wsporniku zbiorniczka wyrownujacego plyn chlodnicy , wykorzystujac juz bedaca jedna z dwuch srub M8 ktore mocuja wspornik do nadwozia , wystarczy tylko jeszcze druga dziurke wywiercic we wsporniku na srube M6 i modul jest stabilnie przymocowany , zaleta tego montazu jest dobre chlodzenie , zeberka modulu sa chlodzone zimnym powietrzem z jazdy
4 kable sa podlaczone do modulu 1 : masa, 2 : 12V , 3 : przewod ktory bezposrednio jest polaczony z przerywaczem aparatu zaplonowego bez kondensatora, 4 : wyjsciowy przewod z modulu do cewki 4226 zelmot
2 cewki zaplonowe po prawej stronie elektroniczna 4226 , po lewej stronie orginalna zostawilem orginalna w razie awarii modulu wtedy mozna zawsze przejsc na tradycyjny zaplon , podlanczajac kondensator do przerywacza i przewody do orginalnej cewki
odlaczony kondensator od przerywacza , przewod fioletowy ktory widac idzie bezposrednio od przerywacza do modulu GL-200 :
