Forum Miłośników Polskich Dostawczaków https://www.forum.polskiedostawczaki.pl/ |
|
5 bieg w skrzyni KIA PD.97 https://www.forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=8&t=4712 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | slisman [ 26 lutego 2020, 12:39 ] |
Tytuł: | 5 bieg w skrzyni KIA PD.97 |
Czołem! Tak przeglądam internat i nie widzę niczego co by mi pomogło. A wiem, że podobne zabiegi ludzie robili w autach VAG (dotępne różne skrzynie z różnymi przełożeniami), albo majstry robiły np. w autach ciężarowych dobierając koła zębate od innych aut. Otóż czy ktoś próbował wydłużyć 5 bieg w skrzyni KIA spiętą z Andorią 2.4 4CT90i? A może pasuje od czegoś innego skrzynia bez wielkich kombinacji? Zestopniowanie 5 biegu mnie dobija na trasie, może dałoby się dopasować koła zębate obu wałków od czegoś innego? Wymiana mostu na wersję z 2.9t nie wchodzi w grę, jak jak i większe koła - wtedy zmienia się przełożenie na wszystkich biegach, a 1-4 moim zdaniem daje radę Pytałem już w wielu warsztatach...i nic. Dzięki i pozdrawiam |
Autor: | piotr1eo [ 04 marca 2020, 20:45 ] |
Tytuł: | Re: 5 bieg w skrzyni KIA PD.97 |
Nie wiem jak było w kiance, nie miałem rysunków. Żeby wydłużyć 5 trzeba zmienić dwa tryby jeden na wałku głównym jeden na choince. Prawdopodobnie trzeba by dorobić takie koła zębate. W Tczewie koła na choince są jedną odkówką, praktycznie niemożliwa sprawa aczkolwiek ludzie są kreatywni. Bardziej realne byłoby dołożenie tak zwanego "OverDrive". W starszych volvach i fordach chyba się trafiały. Elektronicznie (przyciskiem na lewarku) włączany nadbieg w dodatkowej skrzynce za skrzynią biegów. Naprawdę fajnie by się spisywał szybszy 5 bieg:/ |
Autor: | buźka [ 05 marca 2020, 00:45 ] |
Tytuł: | Re: 5 bieg w skrzyni KIA PD.97 |
Może coś w rodzaju reduktora, tylko odwrotnie (muliplikator, to się nazywa?) montowane zaraz za skrzynią, tylko musiało by mieć jakby dwa przełożenia. Bezpośrednie i nadbieg. Dobra by była do tego nawet jakaś niewielka skrzynia z nadbiegiem, żeby jak najmniej miejsca zajmowała. Tylko żeby nadbieg był naprzeciwko biegu bezpośredniego, jak w naszym tczewie, to wtedy rzeczywiście można by było wykminić jakieś elektryczne sterowanie, albo po prostu tradycyjny drążek, tylko zblokować lewarek, żeby wybierak był cały czas naprzeciwko odpowiednich przesuwek i żeby wtedy działał tylko przód-tył. Tylko taka dodatkowa skrzynia pewnie dodatkowo zabrała by trochę mocy. A i tak teraz myślę, czy gdyby zamontować odwrotnie jakiś reduktor, to nie zwiększał by wtedy obrotów, po przełączeniu na terenowe? W sensie, wyjście do mostu by było wejściem napędu ze skrzyni, a wejście wyjściem na most. Zasada działania pozostała by chyba ta sama, czyli przełączanie pomiędzy terenowymi a szosowymi, czyli w tym wypadku byłby to nadbieg i bieg bezpośredni. Tylko wtedy, to chyba już albo jedno, albo drugie, bo w terenówkach chyba się to włącza na postoju? W takiej konfiguracji, wszystkie biegi zostały by wydłużone. |
Autor: | piotr1eo [ 05 marca 2020, 06:40 ] |
Tytuł: | Re: 5 bieg w skrzyni KIA PD.97 |
To właśnie tak działa "OD" https://live.staticflickr.com/8346/8240 ... e710_b.jpg To ta dodatkowa skrzynka. Ma własną pompę oleju i hydraulicznie przełącza tak jak w automacie pod obciazeniem. Buźka. Taka dodatkową skrzynia to nie głupi pomysł. Można tego użyć nie tylko do przyspieszania albo bezpośredniego ale też do redukowania. W niektórych autach terenowych reduktor miał w domyślnym położeniu przełożenie szybsze niz 1:1, jak znajdę taki to dam znać. |
Autor: | piotr1eo [ 05 marca 2020, 15:56 ] |
Tytuł: | Re: 5 bieg w skrzyni KIA PD.97 |
domyślam się, że nie jest to Twoja skrzynia na obrazku, ale jeśli jest Twoja to zdejmij koła i podjedź do zakładu co może dorobić takie koła i dowiedz się ile będzie kosztowało dorobienie na wymiar, przy okazji może ktoś z forum będzie chciał, albo jakiś złombol, jeśli by się udało to osobiście będę żałował że nie mam kii w żuku. koszty jednostkowe mogą być w okolicach 400 zł (nie jestem pewien). jeśli się przeliczy OD i skracanie wału to będzie też kosztowało swoje. LandRovery mają reduktor który w przełożeniu H ma przełożenie szybsze niż 1:1 ale to wydłuża wszystkie biegi. |
Autor: | slisman [ 06 marca 2020, 09:26 ] |
Tytuł: | Re: 5 bieg w skrzyni KIA PD.97 |
Moja nie, moja akurat siedzi (właściwie to jeździ) w aucie. Rozważam czy nie kupić drugiej na części i do eksperymentów. Dokładnie - OD chociażby ze względu na wał i zakup modułu to będzie więcej. Co do zakładu - o jakim myślisz? Uderzałem do zakładów, co robią tylko skrzynie, skrzynie od ciężarówek itd i raczej nikomu nie chce się bawić EDIT: znalazłem parę zakładów co dorabiają koła zębate. Dzwonie zaraz dowiedzieć się co i jak! https://zkztorun.pl/oferta-dorabianie-k ... 13,pl.html http://www.bef-mont.com/oferta/kola-zeb ... adnie.html |
Autor: | piotr1eo [ 06 marca 2020, 17:40 ] |
Tytuł: | Re: 5 bieg w skrzyni KIA PD.97 |
Właśnie o takich zakładach pisałem. Ciekawe jakie koszta. Dodatkową skrzynia pewnie przyda się do zabawy. Potem można złożyć spowrorem i sprzedać:) z dłuższą piątka na pewno ktoś kupi Pytaj o ilości typu 10 kompletów, jest trochę taniej. Może jeszcze ktoś się skusi ? |
Autor: | tstiller [ 11 marca 2020, 19:57 ] |
Tytuł: | Re: 5 bieg w skrzyni KIA PD.97 |
Ja w razie czego byłbym zainteresowany. Przecież ta piątka w kijankowej skrzyni to jakaś porażka. |
Autor: | JuniorCrx [ 08 kwietnia 2021, 17:29 ] |
Tytuł: | Re: 5 bieg w skrzyni KIA PD.97 |
Jak z tematem dorobienia kół? |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+1godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |