Witam
Widzialem w Oplach GT z lat 70 zastosowanie blachy ktora jest zamontowana pod gaznikiem , poto zeby cieplo od kolektora wydechowego nieszlo centralnie na komore plywakowa gaznika , i wkoncu zrobilem to sam oraz zamontowalem taka blache w mojej nysie
nieto auto !!!! bo paliwo o wiele chlodniejsze jest w komorze plywakowej z tym wiaze sie tez ze grzanie silnika niejest takie wysokie utrzymuje sie w normie nawet w upale , zawory ssace sa chlodniejsze , dzisiejsze paliwo to nie to co kiedys z dodatkiem olowiu tak zwane gaznikowe , i o wiele predzej odparowuje to dzisiejsze paliwo juz przy + 60 stopni , zaobserwowalem to w nysie jak silnik byl mocno nagrzany i auto pracowalo na wolnych obrotach to bylo slychac ze silnik wysoko kreci z powodu braku paliwa oraz szarpie nieraz bo wlasnie duza czesc paliwa niedochodzi do komory plywakowej lub tez z powodu ze komora jest taka goraca i odparowuje zanim trafi do kolektora ssacego . Kazdy wie ze taki krytyczny moment to jest jak sie auto z nagrzanym silnikiem zostawi na 10 minut w sloncu , wtedy temperatura pod maska jest bardzo wysoka , z taka blacha koledzy mówie wam niemacie problemu pali na dotyk bez wiekszego uzycia rozrusznika , na wolnych obrotach rozgrzany silniczek cyka 4 taktem równym bez szarpania zwiazanego z tym ze paliwo niedochodzi lato + upal to teraz bulka z maslem
blacha aluminiowa 2 mm grubosci , najlepiej dla wzmocnienia zrobic 2 wygiecia 90 stopni , wyciac otwór dolotowy wziasc odrysowac od izolatora bakielitowego forme i wyciac , tylko dokladnie i lepiej ciut wiecej zeby blacha niehamowala dolotu paliwa to zabiera moc silnikowi , na kolektor ssacy dac uszczelke papierowa , blacha , uszczelka papierowa , izolator , uszczelka papierowa i gaznik nato , szpilki wystarcza nietrzeba przerabiac na dluzsze bo gaznik tylko 2,5 mm jest wyzej niz orginalnie.Rurke paliwa dac w dól od pompy zeby na poziomo lezala , waz gumowy + filtr , oddalona rurka paliwa od kolektora wydechowego tez sie tak nienagrzewa , ja zastosowalem gruby wezyk gumowy im grubszy tym lepiej izoluje od ciepla , kazdy moze zrobic taki test bardzo prosty , po jezdzie , po odczekaniu paru minut wziasc reka dotkanac komore plywakowa gaznika , bedzie bardzo goraca paluchy idzie poparzyc , z taka blacha mozna dotykac komory jest tylko ciepla
blacha stosowana pod gaznik webera oraz solex w oplach GT
blacha mojego wykonania pod webera do nysy
nietylko do aut z silnikiem S-21 , ale do kazdego klasyka z gaznikiem jest to naprawde patent który daje start rozgrzanego silnika bez problemu , gwarantuje ze kazdy bedzie zdziwiony jak pieknie pracuje silnik jezeli dostaje chlodniejsze paliwo , naprawde to jest warte spedzenia paru godzin w warsztacie i zrobienia takiej blachy , wiele osób niebedzie mogla uwierzyc w to jaka sila jest w chlodnym paliwie , chodzi tu o grzanie sie silnika , w czasie testów z ta blacha moglem zaobserwowac na wskazniku temp. ze o 5 stopni jest chlodniejszy silnik w upalny dzien jaki to juz byl w maju tego roku, no i bede musial spowrotem zamontowac byc moze termostat.
_________________