Dzisiaj jest 01 listopada 2024, 01:03


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 143 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Następna
Autor Wiadomość
Post: 04 kwietnia 2015, 17:38 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 kwietnia 2014, 15:05
Posty: 83
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Jeśli spawasz na zakładkę, no to robisz spoinę pachwinową, więc nie przetop, a wtop jest w danej chwili. Jak przegrzewasz blachę na drugą stronę, to nie przetop :) Przetop byłby wtedy, gdy spawałbyś blachy doczołowo i od spodu, nie od strony spawania, w krawędzi pomiędzy nimi miałbyś pięknie przelaną spoinę, bez widocznych krawędzi, bez podtopień itd. Wtopić się powinieneś w takiej blaszce bez problemu lecz u Ciebie krawędzie spoin są paskudne, co widać nawet po zeszlifowaniu. Tak samo wejścia na "cykanego" też nalewasz gluty na poprzednie. Wiem, że przy blacharce samochodowej jak najmniej nagrzewania materiału powinno być, ale staraj się cykać równomiernie raz za razem, zanim poprzednie położenie nie do końca zastygnie. Unikniesz wtedy przepaleń, a jednocześnie ta spoina będzie miała jakąś formę. Gdy zatrzymujesz się na dłużej - miejsca kolejnego startu spawania powinieneś podszlifować. Nie jestem dobrym teoretykiem, więc nie umiem tego ubrać w słowa, ale mam nadzieję, że mnie rozumiesz. Poszukaj może na YT, lub na jakichś stronach o spawaniu filmików instruktażowych, na pewno pomogą, bo pisemna teoria na dużo się nie zda - najlepiej podpatrzeć ruch ręki, wygląd spoin i dochodzić do perfekcji. Ja miałem to szczęście, że po kursie załapałem się do takiej pracy i spawam na co dzień, więc mi łatwiej, ale praktyka czyni mistrza, więc ćwicz, bo samozaparcia na pewno nie można Ci odmówić, co widać po projekcie i wkładzie pracy ;)

_________________
https://malawielkaprzygoda.wordpress.com/


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 kwietnia 2015, 17:41 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
"Moc" spawania zależy też od tego jaki masz wysuw drutu. Jak daleko od palnika masz blachę. Pokombinuje spawając na jedynce tuż przy palniku i na 2 na "długim drucie" zobaczysz, że jest to zawsze jakaś dodatkowa "regulacja".
Inna sprawa, że dawniej, gdy spawarki miały tylko dwa biegi (albo spawa albo nie) to spawacze używali metody "na cykanie" czyli teoretycznie zbyt dużym prądem (takim co by przepalił) ale tylko cyk... cyk... cyk... czyli dostarczasz ciepło porcjami odczekując, aby się ono trochę rozproszyło.

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 05 kwietnia 2015, 21:43 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 maja 2014, 14:37
Posty: 59
Lokalizacja: Nałęczów/Lublin
Marian, dzięki za linki, jutro kliknę i poczytam. Dziś już ledwie żyję. :D

phinek pisze:
"Moc" spawania zależy też od tego jaki masz wysuw drutu. Jak daleko od palnika masz blachę.


Dzięki że to napisałeś, bo to istotne. Jednak to wiedziałem już wcześniej :D Jednak nic nie zmieniałem z ustawieniami (np posuwu) bo myślałem że jest ok. Dopiero teraz po komentarzach które otrzymałem zacząłem porównywać fotki z mojej pracy ze zdjęciami z internetu . Dostrzegłem pewne różnice i analizuje to wszystko od nowa :D

zmstr czytałem, oglądałem na yt i to bardzo dużo. Wydawało mi się wcześniej że zaplecze teoretyczne mam całkiem spore jak na amatora. Powiem więcej: przed Twoją "interwencją" wydawało mi się że mimo bardzo krótkiej "praktykyki" spawy są ok.

Teraz oglądałem te same filmy co kilka miesięcy temu i rzeczywiście zauważam pewne różnice między moimi spawami a tymi z filmików instruktażowych.

Dobra, teraz reszta fotek sprzed tego jak zostałem oświecony :D kolejny update'y będą jak poprawię umiejętności :D

Obrazek
Obrazek

odpływ z podproża
Obrazek
Obrazek

część wspawane i przygotowane pod drugą część
Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek

od spodu widać odpływ
Obrazek
Obrazek
i na koniec jedno nie ostre

Obrazek

_________________
Polonez Caro
Polonez Truck "el camino" IN PROGRESS
Polonez ATU 86 "Hachiroku"


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 kwietnia 2015, 11:15 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2845
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Może banalna rada, ale może warto spróbować? Mianowicie, można poćwiczyc w ten sposób, zeby wziać jakieś "złomowe" blachy, dać prąd na maksimum i chwilę pobawic się w wypalanie dziur. Chodzi o to, zeby zobaczyć, kiedy przepali się blachę, ile to trwa i co się dzieje... wtedy można załapać, gdzie jest granica, na ile można przytrzymać łuk, kiedy jeszcze wtapia, a kiedy już "przepala" :wink:

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 kwietnia 2015, 11:42 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 maja 2014, 14:37
Posty: 59
Lokalizacja: Nałęczów/Lublin
ja robiłem takie testy :D wypracowałem sobie pewne ustawienia maszyny i na nich pracowałem

ale powtórze: poprostu myślałem że jest ok i że przetop jest ładny i wystarczjący (dlatego nie drążyłem tematu tylko pracowałem dalej)

dopiero po uwagach kolegi zmstr, od nowa porównałem zdjęcia moje i z internetu i bogatszy o jego rady zwróciłem szczególną uwagę na krawędzie (po króeych można rozpoznać czy jest dobry przetop)

dopiero wtedy zauważyłem pewne różnice, tym samym reflektując się, że jednak coś nie halo. :P

Oczywiście tak jak mówiłem: zrobie nowe testy i wypracuje nowe ustawienia maszyny, bo teraz już wiem na co zwrócić uwagę żeby rozróżnić dobry spaw od mniej dobrego spawu :D

edit: Marian, zobaczyłem liniki i jestem pod wrażeniem. Widziałem już takie prace, z tą różnicą że nikt nie tłumaczył jak i co robić. Te są niesamowicie pomocne! Jak masz pod ręką więcej takich relacji to podeślij mi linki proszę :D, bo w tym tygodniu praca, uczelnia i nauka spawania więc nie wiem czy znajdę czas na przekopywanie portalu oldtimery.

_________________
Polonez Caro
Polonez Truck "el camino" IN PROGRESS
Polonez ATU 86 "Hachiroku"


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 kwietnia 2015, 22:25 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5092
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Z oldtimerów to dwa chyba najbardziej "edukacyjne" tematy, jakby mi coś wpadło w oko, to podeślę.
Tutaj masz z niemiecka, ale za to wersja filmowa, więc bardziej przystępna. O ile na oldtimerach można było też co nie co wyczytać o spawaniu, o tyle tu mniej o spawaniu, a więcej o klepaniu i formowaniu blachy:
http://oldtimer-tv.com/oldtimer/DE/tipp ... /index.php

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 czerwca 2015, 18:38 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 24 listopada 2010, 20:39
Posty: 160
Lokalizacja: Katowice
i zapanowała złowroga cisza


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 05 lipca 2015, 12:31 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 maja 2014, 14:37
Posty: 59
Lokalizacja: Nałęczów/Lublin
Cisza w temacie i owszem: zapanowała.

Prace zwolniły z powodu komplikacji po urazie mojej nogi, ale nie zostały przerwane.

Przestałem jednak publikować zdjęcia z prac. Jak skończę to zaprezentuje gotowy produkt :P

_________________
Polonez Caro
Polonez Truck "el camino" IN PROGRESS
Polonez ATU 86 "Hachiroku"


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 05 lipca 2015, 14:25 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 24 listopada 2010, 20:39
Posty: 160
Lokalizacja: Katowice
To świetna wiadomość że twój zapał nie wygasł i uratujesz poldka od złomowania , na prawdę cię podziwiam za ogrom prac jakie włożyłeś bądź co bądź w zwykłego Polskiego dostawczaka który nie ma jakieś wielkiej wartości pieniężnej (jak na razie)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 30 listopada 2015, 22:40 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 listopada 2015, 20:06
Posty: 1
Pojazd: PN Minus Truck 93'
No, Drogi Panie. Grudzień za pasem i co tam u Kamila? :D


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 05 grudnia 2015, 12:15 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2068
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
szacunek. a oprócz samego migomatu wpływ na efekty ma rodzaj i grubośc drutu. spawasz drutem 0.6 czy 0.8mm?jakim?

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 05 grudnia 2015, 12:59 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 grudnia 2013, 09:31
Posty: 780
Lokalizacja: Zator
Pojazd: Żuk A15 1970
Strucelsw pisze:
szacunek. a oprócz samego migomatu wpływ na efekty ma rodzaj i grubośc drutu. spawasz drutem 0.6 czy 0.8mm?jakim?


Wejdę w wątek, bo w sumie mniej lub więcej spawam od kilkunastu lat migomatem, ale "całe życie" robię to drutem 0,8 mm. Przez myśl mi nie przeszło używać 0,6mm - jaka jest różnica w spawaniu?

_________________
http://drewniany.wixsite.com/prl-auto-moto-mania


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 05 grudnia 2015, 22:58 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2068
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
jakoś lepiej sie nim spawa cienkie blaszki, takie własnie 0,8karoseryjne, lepiej wtopi, ale szybko nie przepali- takie miałem wrazenie, ale sam dawno migomatem i na tym drucie nie działałem. Jak pisze ZMSTR najlepiej jak popróbujesz samemu-kup małą rolkę i pobaw się.
trzeba sprawdzic na pewno docisk rolki na drut, bo cieńszy ma wiekszą tendencję do załamywania przy wejściu w przewód jak się przyłapie w dyszy, przynajmniej tak miałem w Besterze 150.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 05 grudnia 2015, 23:04 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2068
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
od czego google, chyba miałem dobre spostrzezenia:

http://lakierowanko.info/viewtopic.php?t=8644

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 09 grudnia 2015, 22:09 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 maja 2014, 14:37
Posty: 59
Lokalizacja: Nałęczów/Lublin
Ja jestem zadowolony z przesiadki na 0,6mm. Wyspawałem już pół szpuli na blachy karoseryjne różnych aut (niestety nie trucka). Spoiny jest mniej, jest bardziej płaska a wtop i przetop jest łatwiejszy do kontrolowania. Inaczej mówiąć łatwiej łatwiej wyczuć. Przynajmniej dla mnie :lol: . Na 0,6 szybko poprawiłem swoje umiejetności.

Niestety 0,6 lubi się zacinać. Wiem, że podajnik mam sprawny, ale gdy przewód do palnika jest mocno zagięty to częściej zalepia się końcówka prądowa. Zdecydowanie. Więcej trzeba pryskać tym sprayem spawalniczym do łuski i trzeba pilnować aby wąż był w miare możliwości rozprostowany.

Tą rolkę drutu 0,6 potraktuje jak dobrą lekcje i z praktycznych względów wracam do 0,8 :D

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Obrazek

Wrzucam jeszcze pare fotek, nie do końca aktualnych bo sytuacja się cały czas zmienia. Z końcem września skończyłem podłoge (nie mam fotek całości). Z końcem listopada rozwierciłem pas przedni i wyciąłem chore fragmenty w komorze silnika. Obskrobałem podłużnice i tunel z masy, piaskowałem połoczenie podłużnic z tunelem bo tam kwitło, zamalowałem. Tydzień temu skończyłem słupek A po stronie lewej. Zawiesiłem nowe drzwi, abym mógł rzeźbić słupek B po lewej i prawej stronie (który w trucku można nazwać rówież C).

Zostało wstawić kilka łatek w komore, jedną w podszybie, zaspawać kilka niepotrzebnych już otworów w grodzi, wywalić półke pod akumulator, zrobić kilka otworów, aby ukryć wiązke, wstawić nowy pas przedni.

Nowy pas przedni wstawie na wiosne jak wypiaskuje pewne sprawy. Piaskowania wymaga też kilka fragmentów pod uszczelką przedniej szyby.

Prace można powiedzeć na finiszu, blokuje mnie pogoda która uniemożliwia piaskowanie. Przez zimę zrobię też pakę: zdradzę tylko że koncepcja zmieniła się o 180*.

Także z początkowych planów (odnośnie czasu ukończenia) nici. Obecny plan to przez lato 2016 zapodkładować poszpachlować zapodkładować.

______________________________

edit: jeszcze znalazłem pare zdjęć

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
Polonez Caro
Polonez Truck "el camino" IN PROGRESS
Polonez ATU 86 "Hachiroku"


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 143 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net