Dzisiaj jest 01 listopada 2024, 01:20


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Post: 24 kwietnia 2017, 12:44 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 lutego 2014, 10:15
Posty: 349
Poszukuję pomysłu na fajne, niskobudżetowe auto do okazjonalnego ciągnięcia przyczepy.
Do cięższych przyczep ale bez przesady. DMC holowanej przyczepy na poziomie 1500 kg będze dobrą wartością.
Co to znaczy fajne? Chyba najlepiej coś starszego niż 1992 r. Przeweidywalność w eksploatacji. Rodzaj nadwozia w sumie bez znaczenia.
Jakieś pomysły, doświadczenia?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 kwietnia 2017, 16:07 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2845
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
VW T3, T4... Transit; nie wiem, jak Scorpio - pewnie te mocniejsze też. Wszelkie Volvo serii 200/700/900/850 z "większymi" silnikami... Mercedes W124... Range Rover... Tarpan :mrgreen:

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 kwietnia 2017, 16:17 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5092
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
W124 albo Volvo ;)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 kwietnia 2017, 17:41 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 lutego 2014, 10:15
Posty: 349
Powybrzydzam. T4 chyba trochę za młode :P Range Rover raczej do niskobudżetowych nie podejdzie. A Tarpan? mógł takie przyczepy ciągnąć?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 kwietnia 2017, 18:43 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2845
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Na jakie to w ogóle chesz odległości targać? I na ile przywiązujesz wagę do tzw. komfortu? :)

Jak najbardziej mógł :D Ten ma wbite 2500kg na haku 8)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 kwietnia 2017, 19:21 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5092
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
I wygląda gangstersko :D To znaczy... miał wyglądać gangstersko, ale gdyby nie to, że pickup to pomyślałbym, że karawan :mrgreen: :mrgreen:

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 kwietnia 2017, 19:32 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 listopada 2015, 09:31
Posty: 322
Pojazd: DMP Lublin 3324 Groszek
Lublin 2,9t ma 2000kg na haku.
A jeżeli bardziej konfortowo i koniecznie "osobowo", to czuję sentyment do LR Discovery I albo Range Rovera Mk1. Oba OIDP 3500kg na haku. :)

_________________
pozdrrrawiam! :)
zbYszek http://www.zbychewka.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 kwietnia 2017, 20:15 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2068
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
transit ani inny ford nie-one nie mają juz nadwozi, ogólnie to auta z gównolitu. volvo serii 900-tak, proste i wytrzymale, trochę chybotliwe w prowadzeniu, ale przecież nie będziesz latał 120km/h. merce 123,124-korozja i się rozciągają, poza tym kłopot z układem paliwowym: do diesli nie ma już koncówek wtrysków, a benzyniaki mają denny układ wtryskowy,kapryśny i nie nadają się do zagazowania

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 kwietnia 2017, 20:39 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 lutego 2014, 10:15
Posty: 349
Jakim cudem tarpan może tyle targać, a Żuk nie? :-D
Ale zestaw wygląda elegancko.
Auto do ciagania przyczepy, lawety po kraju, bez wypadow zagranicznych. Kręcenie się w koło komina ze sztukami na części, karoseriami do naprawy itp.
Z dostawczaķów jak sobie pomyślę o dieslu 2.5 w transicie to wolałbym T3 z benzyniakiem. A z mercedesów jakbym coś miał kiedyś kupić to byłaby to kaczka... Długa, niska, przeszklona ;-)
Wybadam trop volvo.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 kwietnia 2017, 20:45 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 grudnia 2014, 20:22
Posty: 274
Lokalizacja: Warszawa
Strucelsw pisze:
transit ani inny ford nie-one nie mają juz nadwozi, ogólnie to auta z gównolitu. volvo serii 900-tak, proste i wytrzymale, trochę chybotliwe w prowadzeniu, ale przecież nie będziesz latał 120km/h. merce 123,124-korozja i się rozciągają, poza tym kłopot z układem paliwowym: do diesli nie ma już koncówek wtrysków, a benzyniaki mają denny układ wtryskowy,kapryśny i nie nadają się do zagazowania


Dlatego moją następną beczką 123 będzie benzyna na gaźniku :] Swoją drogą, czytałem gdzieś o zastępowaniu tego wrednego K-Jeta wtryskiem elektronicznym, wtedy gaz sekwencja.

_________________
A156 1984
A18 LUX 1990
A07 1990
A18 1993
A075 1995


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 25 kwietnia 2017, 16:30 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2068
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
gazniki z tych lat tez już bywaja wredne, ale bardziej doskwiera brak części do nich.
zawsze można wstawic kompa Ecumastera lub Megasquirta i sobie zbudować układ, tylko kosztuje to.
kaczka jest samonośna, ten sam kłopot z budą co transit, ale przynajmniej nauszników nie potrzeba:)
volvo jeszcze 240 2.3 na gaźniku jest fajną opcją, pali 8-11l ale to już leciwe auta a ten sam motor na wtrysku we wczesnych seriach 700/900 pali 15.
jest jeszcze odswieżone i wypaśniejsze 900 z lat 97-98 oznaczone S90/V90 i tam sa super silniki renówki 2.5 i 2.9l(właściwie wspólny projekt z R25 i Safrane). lubia gaz palą w miarę jak na tę pojemnośc i są nie do zabicia.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 25 kwietnia 2017, 21:41 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2079
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Oooo widzę znajomą Nyskę na zdjęciach 8)

Na holownik to radził bym coś skrzyniowego - tzn coś, co nie ma z tyłu nadwozia - łatwiej wszelkie haki połączyć z ramą niż z nadwoziem/karoserią...

Co do Fordów Transitów to bardzo prooooszę :wink: nie opowiadajcie bajek 8)

Znajomy mój ma Transita diesla mikrobusa z 1993 roku. Wóz ma hak i nim przytaszczyliśmy właśnie do mnie moją Nysę 521 i Żuka A06 - jako "holownik" wóz spisał się na medal... ruszał wóz "z byka" z Żukiem na przyczepie i ruszał po wyjątkowo gównianej drodze...

Inny mój znajomy ma w firmie 2 Transity i wozi nimi złom - oba skrzyniowe, jeden ma pojedynczą kabinę, drugi podwójną i hak... Oba diesle z lat 90-tych...

Trzeci znajomy ma Transita z dubelkabiną i skrzynią z kiperem. Diesel, lata 90-te. Wóz jak byk i gościu wyciska z niego siódme poty i nie narzeka na auto...

U mnie w okolicy te stare Transity z lat 90-tych to dzisiaj najpopularniejsze dostawczaki (chyba nawet jest ich więcej, jak VW T4) i jakoś nie widzę, aby ludzie chcieli się ich na gwałt pozbywać, mimo, że autka mają swoje latka...

Gdybym miał firmę i miał wybierać dostawczaka to był by to Transit i bez gadania Transit 8)

Co do "gnicia" Fordów to już wiele razy gdzieś tam pisałem i gadałem z masą ludzi - jest to bujda na kiju. Sam jeżdżę Fordem i jakoś nie narzekam. Ford "gnije" jak każde inne auto, trzeba o niego dbać, jak o każdy samochód, to nie będzie gnić i tyle! Jak ktoś trafił "padlinę" czy "topielca" to nie znaczy, że wszystkie Fordy też gniją. Mój wujek ma np Merca W124 i jest to auto zgnite i zarżnięte w sztok, ale nie znaczy to, że wszystkie Merce W124 są takie :wink:

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 25 kwietnia 2017, 22:14 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2845
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Też na Transita złego słowa nie powiem :) Zgaduję, że Strucel doradza przez pryzmat tego, co idzie obecnie bez paromiesięcznego wyszukiwania kupić w dobrym stanie i co jest "łatwe" i tanie w eksploatacji...

A ciągać przyczepkę można tak naprawdę czymkolwiek, co ma odpowiednią masę. I mocny silnik z dużym momentem :wink:

Obrazek

Obrazek

P.S. Off-topicowy "konkurs" bez nagród :mrgreen: Ktoś wie, jak obecnie wygląda ta N59 powyższego zdjęcia? Podpowiedź: jest dość znana 8)

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 kwietnia 2017, 09:20 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 lutego 2014, 10:15
Posty: 349
Mam doświadczenia z Transitem 2000 r, 2.5 wolnossący (ostatni wypust IV generacji), byłym bankowozem. Goła blacha wszędzie. Moim zdaniem to jest gorsze od żuka z wybitym wałem. Także uczucia mam mieszane.
Doświadczeń z wersjami "ramowymi" nie mam.
Na kaczkę bym się nie nastawiał bo w takiej wersji wymaga cierpliwości do szukania. Pojawiają się, ale szybko znikają.
Strucelsw pisze:
kaczka jest samonośna, ten sam kłopot z budą co transit, ale przynajmniej nauszników nie potrzeba:)
Myślę, że trafniej tego określić się nie da :)
Coś mi się wydaje, że w najbliższym czasie będę musiał okazjonalnie pożyczać holownik do cięższych rzeczy, a mniejsze graty wozić swoim osobowym.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 kwietnia 2017, 15:19 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2845
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Lista aut z klekotami, do których przydałyby się nauszniki, to akurat jest długa :wink:
Z kolei każda puszka z gołej blachy dudni jak głupia. / Anegdotka - kolega kupił czas jakiś temu Sprintera - pomijajac, że "nie jechał" -to był strasznie głośny w środku... W skrócie - okazało się, że ktoś kiedyś po jakiejś naprawie nie zamontował spowrotem już ni grama fabrycznego wygłuszenia./

Widząc, jak się rozwija rozmowa, to najbardziej polecałbym Ci jednak volviaki :)

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net