Dzisiaj jest 01 listopada 2024, 01:06


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 183 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Następna
Autor Wiadomość
Post: 13 września 2009, 16:57 
->PRZEJDŹ DO WPISU NA STRONIE...


Wentylator firmy SPAL srednica 30 cm , grubosc tylko 5,2 cm :wink: stosowany jako dodatkowy wentylator w starych samochodach oraz w motorsporcie montowany przed chlodnice tak zwany dmuchajacy ,sa rowniez tak zwane zaciagajace powietrze montowane za chlodnica :arrow: montaz przeprowadzilem na konstrukcji z pretow 6 mm , najpierw wygiecie kola ( piwo i na kolanie czyli cos w stylu FSD nysa :D wyjdzie gwarantowane kolo :P ) o srednicy wentylatora ,potem dospawalem 4 sruby M6 i przyspawalem 3 uchwyty mocujace , zachowalem odstep 6 cm od chlodnicy ze wzgledu na zaluzje chlodnicy tak zeby mozna bylo z niej nadal korzystac , przed montazem wentylatora na ta rame z pretow 6 mm nalezy nalozyc na sruby M6 4 podkladki gumowe , dopiero przykrecic wentylator do konstrukcji , kabel zasilajacy 2,5 qmm srednicy bezposrednio podlaczyc do akumulatora , w przewod + wstawic bezpiecznik 10 A jest to wodoszczelny kapturek bezpiecznikowy z dwoma koncowkami kablowymi wstawka w przewod ( fot. na dole) , nastepnie podlaczyc do wlacznika ja zastosowalem fiatowy awaryjny zdjolem awaryjny klawisz i wcisnolem z oznaczeniem wiatraczka klawisz ktory jest dla nagrzewnicy :wink: , jest to obecnie patent do manualnego wlanczania wentylatora , obserwacja na tablicy rozdzielczej wskazowki temp. w przyszlosci zamontuje czujnik termiczny w dolna czesc chlodnicy wlutuje tulejke gwintowa M22 bo takie gwinty maja wspolczesne wlaczniki termiczne sa dostepne o roznych temperaturach zalanczajacych ( wybite cyfry na boku wlacznika np. 78-90 C ), jaki potrzebny wlacznik termiczny dokladnie to mozna odczytac na termostacie orginalnym :wink: jest to zabezpieczenie przed przegrzewaniem sie silnika w dzisiejszych czasach ruchu drogowego po angielsku " stop and go" do tego dochodzaca wysoka temperatura na zewnatrz w coraz to upalniejsze lata niedaje duzo chlodnego powietrza jezeli stoi sie w korku :? lub jazda zaladowanym samochodem w gorach itd. zawsze ma sie zabezpieczenie z takim wentylatorem , sama waga takiego wentylatorka to 1 kg , dostepne sa o roznych wydajnosciach oraz srednicach, ale mozna tez zastosowac jakis wentylatorek z aut ze zlomu.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 13 września 2009, 21:59 
Administrator Nysa Service

Rejestracja: 29 lipca 2007, 11:09
Posty: 1057
Lokalizacja: Polska
Ciekawie to wygląda :D ,tylko czy te prety wytrzynają jak to odpalisz ? jak znoszą wibracje ?
Dodam że bardzo estetycznie ten wiatrak wkomponowałeś :thumleft:


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 14 września 2009, 17:17 
pewnie ze wytrzymaja to twarda stal :) takiej uzywaja do tych uchwytow gdzie sie nasowa walek do malowania scian , jak chce sie brzeszczotem i na dodatek tanim przepilowac to nic z zebow niema w brzeszczocie potem :) , wiatrak jest cichy/wydajny 1460 m3 i wibracji prawie niema podlozylem tez podkladki gumowe , na poczatku myslalem cos zrobic z plaskownika 2,5 cm szeroki i 3 mm gruby ale to by za ciezko wszystko wygladalo i tak opornie jakos , wiec z pretow wyglada najlepiej i tez prety niesa takie grube co by przyslanialy chlodnice :wink:


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 14 września 2009, 17:26 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5092
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
za to sam wiatraczek troche przyslania, ale w sumie zawsze go mozna wlaczyc :D

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 14 września 2009, 17:36 
nigdy nieprzysloni jak jedzie sie to cisnienie powietrza jest na tyle silne ze przewiewa , a sam wiatrak w tym momencie obraca wolno bez zasilania wiec wiruje powietrze i przechodzi przez chlodnice :wink: ja potrzebuje taki wiatrak z powodu wyjazdow na autostradzie jezeli jest korek na autostradzie w upalny dzien to nysa sie zagotuje czy ten silnik jest nowy czy stary z zasyfialym blokiem, kazdemu radze zebyscie swoja nyse czy zuka zrobili odpornym na dzisiejsze warunki drogowe bo sie duzo zmienilo 30 lat temu inaczej plynol ruch drogowy niz dzisiaj , raz na autostrdzie sie wpakowalem w dlugi korek i to tak na pas obok niewolno zjechac znaczy mozna ale pare metrow dalej moze stac policjant co wlasnie czeka na takich i kasuje wiec jedzie sie 5 km/h na godzine i staje sie a temperatura rosnie niema jak schlodzic tego :x a silnik cierpi natym :(


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 15 września 2009, 06:24 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lipca 2007, 13:03
Posty: 2604
Lokalizacja: Kołobrzeg
Pojazd: Nysa 522W, 522S,Autosan H6 ZK
Kurde Tomek-najpierw od uaza tera inny jakiś. Poczekam czy ci się sprawdzi i też zamontuję coś takiego. W koobrzegu w wakacje to wcale sie przejechać nie da. W godzinę się jedzie przez 4 km całego miasta.....

_________________
nysomani wszystkich krajów-łączcie się!!!!!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 15 września 2009, 16:24 
ten sie sprawdzi robo napewno :) od uaza to jest glupota montowac bo tez na postoju nieodbiera powietrza , a jak sie jedzie to glosne takie ze nieidzie wytrzymac :x dodatkowo wiatrak elektryczny mozna podlaczyc do czujnika termicznego , wstawiasz czujnik w dolna czesc chlodnicy i wszystko reguluje sie automatycznie , mam nawet artykul w gazecie gdzie tak zrobili i sprawdza sie , ale mozna tez recznie wlanczac niema problemu bo kazdy milosnik starego auta ma wszystko pod kontrola :wink:


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 19 września 2009, 18:57 
sprawdzilo sie :!: :wink: ladnie chlodzi :) jak zamontuje sie wiekszy wentylator od tego co teraz mam to bedzie czerpac wiecej pradu 10-11 amperow z akumulatora , a pompa wody S-21 i tak na wolnych obrotach wolniej tloczy , wiec ten wentylator co mam teraz niepowiem ze jest zlym bo na postoju na tyle wydajny ze niepozwala temperaturze rosnac i bierze 7 amperow , znaczy jak widze ze wpakuje sie na wiekszy korek przykladowo to odrazu zalanczam wentylator i tak woda mi pozostaje przy 80 C i nierosnie , dzisiaj to wyprobowalem :wink:


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 09 października 2009, 14:58 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 03 maja 2009, 20:03
Posty: 153
Lokalizacja: Warszawa
Pozwolę sobie dołożyć swoje "trzy grosze" : Kupiłem swoją Nyskę już z wiatrakiem elektrycznym /zdjęcie na 1 stronie mojej "restauracji"/.Mam też w dolnym zbiorniku chłodnicy czujnik temperatury - jest wytłoczony napis 92 . Mimo tego zainstaluję sobie wyłącznik na desce rozdzielczej . Narysowałem schemacik w 2 wariantach :
1 . Włączni równolegle do czujnika . Pozwala załączyć wiatrach w każdej
chwili , ale nie spełni zadania w razie awarii przekaźnika
2. Włączni omija przekaźnik i załączy wiatrak zawsze . Musi być na napięcie
min 12 V i min 15 A / Mój wiatrak ma napisane 150W
Obrazek
wersja 1.- zielony
wersja 2.- czerwony


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 11 października 2009, 11:47 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Mi się bardziej podoba wersja zielona.... No a jak przekaźnik padnie... no to trzeba go będzie zmienić - ale nie można projektując myśleć tylko i wyłącznie o tym co będzie gdy się popsuje...
A jak bezpiecznik od świateł się przepali - to co jedziesz po ciemku?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 11 października 2009, 19:01 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 03 maja 2009, 20:03
Posty: 153
Lokalizacja: Warszawa
Zawsze uważałem , że kolor zielony jest przyjazny , ekologiczny.
A czerwony to taki alarmowy , jak już niema innego rozwiązania .


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 11 października 2009, 19:45 
ja myslalem o roznych wersjach wlasnie z takim wlacznikiem termicznym wmontowanym w chlodnicy tez , nawet sobie kupilem gazete oldtimer praxis z 99 roku opisywane bylo wszystko , wlasnie z takim wiatrakiem wloskim firmy spal , ale najprosciej regulowac to manualnie miec wlacznik w kabinie i jak wie sie ze bedzie postoj dluzszy w upalny dzien to wlancza sie ten wiatrak i temperatura utrzymuje sie 80 C to wystarczy , i niema tez tyle kabli pod maska :wink: jak jedzie sie to pompa wody szybciej tloczy i wiatrak niemusi chodzic to logiczne, i to co teraz mam tak jak to zrobilem wystarcza , ja decyduje kiedy wlacze a nie wlacznik termiczny :)


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 26 stycznia 2010, 21:14 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 stycznia 2010, 21:24
Posty: 175
Lokalizacja: Bytom
W mojej Nysce chłodnica wygląda na fiatoską , jest oddalona od wentylatora na pompie o 12cm , więc on i tak nic nie daje. Chcę zdjąć go całkowicie i zainstalować elektrowentylator z poloneza. Czujnik temperatury spotkałem kiedyś na giełdzie zamontowany na odcinku rury mosiężnej na dolnym wężu chłodnicy. Całkiem dobry pomyśł , bez ryzyka lutowania i rozszczelnienia chłodnicy.

_________________
Nysomani wszystkich krajów - łączcie się !!!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 26 stycznia 2010, 21:57 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2836
Lokalizacja: EU
bo to tak jest orginalnie ze 10 cm oddalony :x ja jeszcze wyproboje metody zabudowania chlodnicy :wink: w katalogu czesci nysa do tropikalnych krajow montowali tunel chlodnicy :) i taki tunel zamontuje to logiczne ze wtedy wir powietrza wiekszy i wiecej powietrza zaciaga przez chlodnice na postoju :wink: mam na oku obudowe blaszana z traktora MTZ (bialorusa) jutro facet mi przysle wymiary :wink: latem wyprobuje to z zabudowa jak pomoze to ten elektryczny wymontuje.Powinno poprawic chlodzenie z zabudowa, mojego taty sie dzisiaj pytalem czy zna takie cos mowil mi ze jak zaczynal prace w tej firmie co nysa jezdzil to byl zuk smutek z dolniakiem i taka zabudowe mial , widocznie byl przewidziany na tropiki a zostal w polsce :wink:

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 26 stycznia 2010, 23:48 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 września 2009, 21:11
Posty: 333
Lokalizacja: Kalisz
Właśnie miałem pisać że smutaski osłonę miały:) W końcu król samochodów:)

_________________
Jeśli wierzysz, że się uda, znajdziesz każdą "nieosiągalną" część!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 183 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net