Dzisiaj jest 16 czerwca 2024, 05:48


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 108 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 19 marca 2011, 16:10 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 16 lutego 2011, 22:51
Posty: 34
Lokalizacja: Lublin
No więc dzisiaj po krótkiej regulacji osiągnęliśmy następujący efekt: silnik chodził równo na wolnych, ale dusił się po dodaniu gazu, jednakże jeżeli nie zgasł to wchodził na obroty. Wywnioskowałem że zapłon jest opóźniony, ale skala na regulacji się skończyła. Chcąc przyspieszyć zapłon jeszcze bardziej wykręciłem śrubę regulacji zapłonu i chciałem przestawić troszeczkę aparat zapłonowy. Nie udało mi się to więc złożyłem tak jak było. Niestety Nysa więcej nie odpaliła :( . Tracę już powoli do niej siły. Chłopaki prawdopodobnie niedługo zaholują ją do mechanika :(


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 19 marca 2011, 16:16 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
daje wam popalic co :wink: ano najlepiej zainwestowac troche kasy i wszystko uzywane wywalic odrazu do kontynera , tak jest z kazdym socjalistycznym autem czy motorem , jak kiedys naprawialem DDR simsony i MZ to byla podstawa wszystko nowe wstawic i bylo wiadomo ze bedzie chodzic prawidlowo.

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 19 marca 2011, 16:20 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lipca 2007, 13:03
Posty: 2604
Lokalizacja: Kołobrzeg
Pojazd: Nysa 522W, 522S,Autosan H6 ZK
No - drugie dociągnięcie głowicy to podstawa, nawet w nowych autach sie tak robi. A z tym gaśnięciem to też mi się wydaje że wina gaźnika - może syf jest i trza przeczyścić cały gaźnik po paliwa za mało dostaje na większych obrotach - może syf zalazł w dyszach czy coś.... Załóżcie filterek między pompką paliwa a przewodem z baku stalowym, to syf ze zbiornika nie będzie szedł. Taki filterek + dwie opaski w dyszce się zmieścicie a spokój będzie. Taki zwykły filterek na stacjach cpn ,można kupić.

_________________
nysomani wszystkich krajów-łączcie się!!!!!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 19 marca 2011, 16:26 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 16 lutego 2011, 22:51
Posty: 34
Lokalizacja: Lublin
Daje nam popalić i to równo. W zasadzie wszystko co robimy jest albo regenerowane albo na nowych częściach, uszczelkach. Wydaje się być w dobrym stanie, a i my odkąd weszliśmy w jej posiadanie to ją dopieszczamy, aczkolwiek Nyska wcale man nie pomaga.

Mam nadzieję że już niebawem Nysa będzie chodzić jak Szwajcarski zegarek.

Głowica dokręcona jest na 120 Nm. Później będziemy dokręcać troszkę więcej 130-140 Nm.

Filterek jest w planach.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 19 marca 2011, 16:34 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
bo jak nawet odkrecacie jakie kolwiek pokrywy pod ktorymi sa uszczelki to potem trzeba zdrapac z pokrywy oraz z powierzchni na bloku silnika czy tez innych czesciach resztki uszczelki , najlepiej takim wkladem do nozy tapetowych kawalek ulamac i tym zdrapac nastepnie odtluscic ja zawsze biore to do hamulcow odtluszczania , i potem albo drobnym papierkiem sciernym po tych powierzcniach czyszcze albo kamieniem takim , i jeszcze raz oszyszczam szmata , jak sa te uszczelki korkowe to na 2 strony silikon dac ale jakis dobry ja uzywam omnivisc transparentowy jest drogi ale do tej pory uszczelnil wszystko :wink:

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 19 marca 2011, 16:46 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5081
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Wyciągałeś cały aparat? Kopułka dobrze założona? Jeśli iskra jest to musi odpalić. Weź wróć na poprzednie ustawienie, odpal pozwól jej pochodzić trochę, jak się w miare nagrzeje to możesz dopiero regulować. A sprawdzałeś, czy wycieka paliwo na kolektor? Jeśli tak, to możecie mieć nieszczelne uszczelki, albo nawet kolektor ssący dziurawy. Tak było w Żuku kolegi, dziwiliśmy się, czemu paliwo wypływa na kolektor a silnik zdycha po dodaniu gazu, okazało się, że paliwo, które powinno być spalane wypływało przez kolektor. Potem to samo mieliśmy z nieszczelnymi uszczelkami gaźnika.. w końcu doszliśmy do ładu. Jak odpalisz, ściąnij obudowe filtra powietrza i spróbuj dodawać gazu z zasłoniętym wlotem powietrza do gaźnika (przyłóż lekko jakąś blaszke, czy coś.. można rękę, ale trzeba uważać, jak będzie strzelać w gaźnik, bo można sobie łape przyfajczyć). Jeśli po zakryciu będzie poprawnie reagował na dodanie gazu to znaczy zbyt bogatą mieszankę robi, trzeba zubożyć, lub więcej paliwa dać. Trudno tak wszystko na odległość opisywać, musicie sami to wyczuć. A mechanik to mało który dziś wam coś pomoże... :roll:

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 20 marca 2011, 12:30 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 16 lutego 2011, 22:51
Posty: 34
Lokalizacja: Lublin
< nysa - service > wszystko jest robione tak jak mówisz. Nie stać nas na druciarstwo więc robimy wszystko porządnie :wink:

Marian15 tak, wyciągnąłem cały aparat. Kopułka jest dobrze założona. Nie sprawdzałem iskry. Wróciłem aparatem na poprzednie ustawienie, ale nie odpaliła (póki co). Nie sprawdzałem czy wycieka paliwko na kolektor, ale wydaje mi się że nie.

Co do mechanika to podobno jest u nas w mieście taki mechanior co się specjalizuje w Nysach i Żukach. Spróbujemy się z nim skontaktować.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 20 marca 2011, 13:26 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lipca 2007, 13:03
Posty: 2604
Lokalizacja: Kołobrzeg
Pojazd: Nysa 522W, 522S,Autosan H6 ZK
Sprawdź najpierw swiece - czy iskra jest.

_________________
nysomani wszystkich krajów-łączcie się!!!!!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 21 marca 2011, 15:43 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 16 lutego 2011, 22:51
Posty: 34
Lokalizacja: Lublin
Pisaliście wcześniej czy się nie pojawia paliwko na kolektorze. Zauważyliśmy że się pojawia. Mało tego, nie tylko się pojawia ale i cieknie prawie ze strumyczkiem.
Rozebraliśmy co trzeba było żeby zobaczyć skąd cieknie. Cieknie z takich dziurek które są zarówno w kolektorze wydechowym jak i ssącym. Pomiędzy nimi są uszczelki które też mają otwory w tych miejscach.
Po zdjęciu kolektorów paliwo się wręcz z nich wylało.
Kurcze miałem zdjęcia ale nie mogę ich zgrać :x
Co to może oznaczać i do czego są te dziurki??

Nysa jeszcze nie odpaliła i iskry też nie zdążyłem sprawdzić.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 21 marca 2011, 16:23 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5081
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
No tak jak myślałem... to samo w Żuku było. Dziurawy kolektor. Nie wiem, do czego te dziury. Z Kacprem stwierdziliśy, że pewnie jest to wada odlewu. Musicie te dziury załatać, albo nowy kolektor kupić. Wystarczy ssący, w wydechowym te dziury i tak są odizolowane od spalin tą uszczelką. Może jakaś dobra uszczelka pomoże, ale ona moze puszczać po jakimś czasie i paliwo jak na rozgrzany kolektor spłynie to będzie bum i po sprawie...
W każdym razie, jak wycieka to nie doplywa wystarczająca ilość do cylindrów i nie chce palić... Musicie coś zrobić, żeby nie wypływało.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 21 marca 2011, 16:42 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 16 lutego 2011, 22:51
Posty: 34
Lokalizacja: Lublin
Te dziury wyglądają na fabryczne, ale może nie są :). W takim razie zabieramy się za załatanie tego ustrojstwa. Dam znać co to dało. Mam nadzieję że to jest przyczyną i że Nyska zacznie chodzić jak koliberek :D


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 21 marca 2011, 16:53 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5081
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
No właśnie z tymi dziurami to ja też nie rozumiem, bo masz rację, że wyglądają na fabryczne, tym bardziej, ze w uszczelkach też są dziury... :roll: Nie ogarniam tego :D W każdym razie pomijając kwestię intencji istnienia dziur samych w sobie lepiej się skupić na tym, że paliwo nie może wypływać, a ma przez kolektor trafiać bezpośrednio do cylindrów :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 23 marca 2011, 17:29 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 01 grudnia 2007, 15:25
Posty: 226
Lokalizacja: Warszawa
Dajcie fotke na te dziury. Też może uszczelkę z dziurami.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 23 marca 2011, 18:59 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 21 lutego 2011, 10:54
Posty: 13
Lokalizacja: Lublin
Trochę mieliśmy przestoju ale znowu zabraliśmy się za dłubanie :D

Silnik dokręcony na 130 Nm. Dziury o których była mowa wcześniej dla próby zatkaliśmy kawałkiem uszczelki ( tak żeby w razie czego dało się odetkać). Sprawdziliśmy iskrę na świece i iskrę z cewki. Niestety iskry brak.

Nasze podejrzenia padły na cewkę. Przymierzamy się do kupna nowej ( tzn. używanej :D ) ale wcześniej wpadłem na pomysł żeby podłączyć cewkę z dużego fiata i zobaczyć czy będzie dawało iskrę.

Jeszcze jedno, da rade spiąć cewkę "na krótko" bezpośrednio do akumulatora w celu sprawdzenia czy kable są dobre?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 23 marca 2011, 19:55 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5081
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Nie za bardzo rozumiem... Jeden kabel do cewki to od stacyjki, drugi idzie do aparatu zapłonowego, przewód WN też do aparatu...

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 108 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net