Forum Miłośników Polskich Dostawczaków
https://www.forum.polskiedostawczaki.pl/

522 pseudo-rolnik, obrzyn 1976r
https://www.forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=1&t=2476
Strona 1 z 1

Autor:  Tomek [ 13 maja 2014, 16:59 ]
Tytuł:  522 pseudo-rolnik, obrzyn 1976r

Silnik zalany olejem w cylindrach, co jakiś czas przekręcany, rama w dobrym stanie, bez dziur, wnętrze do roboty, trochę blacha do podratowania ;) 1976r, prądnica, gaźnik ikov, niska decha ;D. Wziąłem bo stała i się marnowała u dziadka, gdy skończę dwie towoski, które obecnie robię to wezmę się za nią ;)

Co ciekawe skrócone drzwi, zrobione podesty, podłoga z blachy 2mm wzmocniona kątownikami.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Autor:  Dziwny Mag [ 13 maja 2014, 18:25 ]
Tytuł:  Re: 522 pseudo-rolnik, obrzyn 1976r

Ta to aż się prosi o jkaieś 4x4 :mrgreen:

Autor:  Tomek [ 13 maja 2014, 20:55 ]
Tytuł:  Re: 522 pseudo-rolnik, obrzyn 1976r

Czwarta nyska, więc nie musi być w oryginale, chodzą mi po głowie pomysły z osadzeniem na felgach od suzuki vitary ;) Na pewno będzie nietuzinkowa.

Autor:  nysanek [ 14 maja 2014, 18:03 ]
Tytuł:  Re: 522 pseudo-rolnik, obrzyn 1976r

zajebisty tlumnik :mrgreen: :wink:

Autor:  Historyk1985 [ 15 maja 2014, 16:54 ]
Tytuł:  Re: 522 pseudo-rolnik, obrzyn 1976r

No w takim stanie, to chyba tylko już do tunningu 8)

Zastanawiają mnie te progi - takie skrócone. W Żukach były przecież takie płytkie progi. Nie zdziwił bym się, gdyby była tam podłatana Żukiem :mrgreen: No chyba, że była tak zgnita od dołu, że właściciel uciął z niej ile się da, a nie miał nowych drzwi, więc je też skrócił z progami...

Gdybym miał taką krótką kabinę Nyski, to bym myślał nad zrobieniem z niej jakiej autolawety. Samochodziarzowi zawsze się przyda taki wóz. No jak wiadomo trzeba by wzmocnić ramę od środka i wydłużyć wtedy. Można by też dodać drugi tylny most i laweta miała by 6 kół :mrgreen:

Ciekawe, jak ta tylna ścianka jest w niej zrobiona :)


No chyba, że chcesz zrobić z niej monstertrucka :mrgreen:

ale na monstertrucka wolałbym Poloneza :mrgreen: Takiego Poloneza z mega wielkimi kołami nazwał bym: "Clarkson Buster - Pogromca Clarksona" i używał go do masakrowania pojazdów angielskich marek - taki mały akt "dziejowej sprawiedliwości" za udział tego pajaca w Top Gear :lol:

Pierwsze moje pytanie podczas takiego skakania Poldkiem po Morisach czy Vauxhall-ach brzmiało by: "Czy Jeremy Clarkson potrafi latać?" :twisted:



Powodzenia życzę w pracach przy Nyskach :)

Autor:  Tomek [ 15 maja 2014, 21:19 ]
Tytuł:  Re: 522 pseudo-rolnik, obrzyn 1976r

Ktoś po prostu skrócił drzwi, pozbył się stopnia i skrzynki, zamiast desek dał blachę stalową i dlatego tak to wygląda ;D, zrobię więcej zdjęć dokładniejszych jak będę miał chwilę, tylna ściana właśnie jest podobna do ściany w kinowozie...Projekt jakiś będzie zapewne ciekawy, nie trafi na złom ;) Wbrew pozorom nie jest aż tak źle, kilka wstawek z blachy i będzie bez dziur , najważniejsze, że rama i zawieszenie w dobrym stanie ;)

Autor:  Tomek [ 17 maja 2014, 16:18 ]
Tytuł:  Re: 522 pseudo-rolnik, obrzyn 1976r

Tylna ścianka wygląda tak ;)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Autor:  nysanek [ 17 maja 2014, 20:29 ]
Tytuł:  Re: 522 pseudo-rolnik, obrzyn 1976r

po sciance widac , ze to byla kiedys chlodnia

Autor:  Tomek [ 17 maja 2014, 21:08 ]
Tytuł:  Re: 522 pseudo-rolnik, obrzyn 1976r

Też tak podejrzewałem, w starym dowodzie można się doczytać "furgon", brak wyjścia na tylną nagrzewnice ;)

Autor:  Historyk1985 [ 18 maja 2014, 17:27 ]
Tytuł:  Re: 522 pseudo-rolnik, obrzyn 1976r

No fakt - pierwsza moja myśl po zobaczeniu zdjęcia (i przed przeczytaniem dalszych komentarzy) to FURGON.
Taka przeróbka tej właśnie wersji nadwoziowej na "rolniczą" była najprostsza. Kątówką odciąć resztę nadwozia zaraz za ścianą i gotowe. Niczego nie trzeba zaślepiać było...

Wersji furgonów było dużo - furgony chłodzone, furgony "zwykłe" z rozsuwanymi drzwiami, furgony z drzwiami bocznymi "zwykłymi", furgony z pojedynczymi lub podwójnymi drzwiami tylnymi. Według mnie oryginalne drzwi tylne tego furgonu nie miały okna. Sądzę tak po tym, że na tej "eks ściance działowej" (obecnie ściance tylnej kabiny) nie widzę śladów po oknie. To mogła być nawet "trupiarka".
Ciekawa ta Nysa :)
Gratuluję zakupu

PS Jeśli chciałbyś zrobić w niej tylne okno, to można gdzieś znaleźć na złomie żuka A 11 B i wstawić od niego tylne okno...

Autor:  Tomek [ 18 maja 2014, 18:06 ]
Tytuł:  Re: 522 pseudo-rolnik, obrzyn 1976r

Mam sporo części od innych aut, w tym od terenowych (np. nissan terrano), także wstępnie chciałbym ją nieco podnieść, zamontować koła terenowe od suzuki vitara (rozstaw pasuję) , pakę odnawiam i zostawiam, myślę jeszcze nad plandeką, ale raczej dam sobie spokój, co do szyby to właśnie brakuje mi jej, teraz tylko kwestia czy dać jakąś małą, mały lufcik, czy wielkości tylnej szyby w towosce za kilka dni jak będzie lakier na towosce schnął to spróbuję ją odpalić ;) Trzeba zamontować rozrusznik, aparat zapłonowy, świece, kable itp.

Nie będzie to jakiś wieś tuning, tylko w pełni użytkowa, podwyższona nysa z paką ;) drzwi skrócone, progi są zamontowane, nie będę tego zmieniał, tylko ulepszę.

Autor:  Historyk1985 [ 18 maja 2014, 20:08 ]
Tytuł:  Re: 522 pseudo-rolnik, obrzyn 1976r

Masz o tyle dobrą sytuację, że wystarczy Ci zdobyć DOWOLNĄ szybę - byle by była płaska. Możesz dorwać jaką np z Żuka (boczną czy tylną) furgona czy skrzyniowego i wstawić. Najlepiej, jakbyś zdobył szybę z uszczelką i wyciętą blachą wokoło - będziesz mieć wówczas dopasowane to IDEALNIE. Choćbyś miał wycinać tą blachę tylko jako szablon.
Coś wiem o tym tylnym oknie (a raczej jego braku), jak się bez tego okna źle manewruje. Przynajmniej mi się źle manewruje. Uczyłem się cofać i manewrować do tyłu korzystając przede wszystkim z tylnego okna i wolę cofać gapiąc się do tyłu, niż patrzeć się raz w jedno, raz w drugie lusterko...

Możesz sobie też zmajstrować kratkę, którą będziesz mocować przy tej szybie, która będzie ją chronić dodatkowo przed wybiciem. Skoro masz płaską ścianę tylną, to możesz też zainstalować "koziołek" czyli konstrukcję z profili lub kątowników o którą będziesz mógł opierać ponadwymiarowe ładunki i do tego "koziołka" będziesz mógł też te ładunki przypinać, żeby się nie zsuwały.

Jeśli mógłbym Ci doradzić, to polecam Ci lampkę oświetlenia skrzyni ładunkowej. Możesz na tylnej ścianie kabiny zainstalować reflektor WE 92 produkowany przez firmę WAŚ. Dawniej produkował go ZEM. Takie właśnie lampki montowano seryjnie w Żukach do oświetlenia skrzyni ładunkowej. Takie lampki były jako światła pozycyjne w przyczepach rolniczych. To są takie reflektory, jak w Syrenkach BOSTO czy Żukach furgonach były z tyłu, tyle, że tamte miały klosze pomarańczowe i czerwone, a te mają klosze białe.
Lampka WE 92 kosztuje jakieś 5- 7 zł /szt, jest szczelna i są do niej produkowane klosze (5zł/szt) więc się nie musisz obawiać stłuczki tej lampki. Poza tym one były często dodatkowo montowane, więc będzie to wyglądało, jak "z epoki" :) Sam chciałem do mojej rolniczki taką lampkę oświetlenia skrzyni zamontować :)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/