Forum Miłośników Polskich Dostawczaków https://www.forum.polskiedostawczaki.pl/ |
|
Nysa Towos 522 (zolwik) https://www.forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=1&t=2651 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | zolwik [ 04 stycznia 2015, 21:38 ] |
Tytuł: | Nysa Towos 522 (zolwik) |
Witam, czas rozpocząć temat mojej Nysy z 90'. Zakupiona ok.2 tyg. temu powrót na kołach do domu z paroma wadami i blacharka do zrobienie lecz bez tragedii (przemalowana na inny kolor chyba wałkiem ;( ). Wstyd wstawiać aktualne zdjęcia .(oryginalny kolor turkus zamalowany na zielony lecz po głowie chodzi mi zrobić na "kremowy". |
Autor: | Dziwny Mag [ 05 stycznia 2015, 00:48 ] |
Tytuł: | Re: Nysa Towos 522 (zolwik) |
Żaden wstyd - zwłaszcza, że nie ty ją malowaleś ![]() ![]() |
Autor: | Tomek [ 05 stycznia 2015, 08:56 ] |
Tytuł: | Re: Nysa Towos 522 (zolwik) |
Toż to z moich okolic nyska, jeżeli to ta o której myślę (Łukasza z forum), to została teraz jedynie moja jeżdżąca ![]() |
Autor: | zolwik [ 05 stycznia 2015, 10:20 ] |
Tytuł: | Re: Nysa Towos 522 (zolwik) |
Dokładnie wszystko sie zgadza. |
Autor: | Robo [ 08 stycznia 2015, 00:27 ] |
Tytuł: | Re: Nysa Towos 522 (zolwik) |
No na zlocie pod lęborkiem w tej nysce też sie piło... Dobra maszyna, fajnie, że trafiła w Twojeręce. |
Autor: | zolwik [ 15 stycznia 2015, 10:45 ] |
Tytuł: | Re: Nysa Towos 522 (zolwik) |
Naprawy i usuwanie usterek ciąg dalszy. Z masą lub jej brak ,usterka naprawiony dzięki za podpowiedź w innym temacie. teraz prawdopodobnie grubsza sprawa, luz w kierownicy podejrzewam kolumnę? Przerabiał ktoś ten temat dokładna diag. będzie po wizycie na stacji diag. chyba ze podpowiedzi wasze mi pomogą bym rzucił okiem na słabe punkty/elementy. |
Autor: | Historyk1985 [ 15 stycznia 2015, 17:07 ] |
Tytuł: | Re: Nysa Towos 522 (zolwik) |
Trochę mnie rozbawiłeś z tym "wstydem" ![]() Chyba nie widziałeś moich samochodów ![]() Ja tam wstydliwy nie jestem: - pierwsza Nysa - jak ją ludzie zobaczyli, to pomyśleli, że kogoś wkręcam, że takiego trupa, zwłoki nadwozia po dachowaniu wrzucam na forum. Piszę całkiem poważnie ![]() -druga Nysa - malowana wałkiem i łatana blachą falistą nitami aluminiowymi ![]() -Syrenka 102 - w momencie zakupu myślałem, że się zaraz rozpadnie, kupowałem ją na części. Wyglądała tak okropnie, że zawału byś dostał, gdybyś taki samochód zobaczył w ciemnej uliczce ![]() Jak umieścisz fotki takiego trupa, to tym bardziej masz później większą satysfakcję, bo widać jaskrawo ile pracy w to włożyłeś i masz porównanie do stanu początkowego, bazowego... ![]() Pozdrawiam i się nie przejmuj - wygląda naprawdę nieźle w porównaniu np z moimi ![]() |
Autor: | Marian [ 15 stycznia 2015, 17:27 ] |
Tytuł: | Re: Nysa Towos 522 (zolwik) |
Z luzem - to zależy. Czy chodzi Ci o luz osiowy, czy promieniowy. W sensie - kierownica ma luz w czasie obrotu, czy jak poruszasz nią góra-dół? Jeśli ma luz góra dół, to nie przejmuj się - łożysko górne kolumny, w ostatnich Nysach były wręcz plastikowe, więc generalnie można olać. Jeśli luz podczas obrotu - to są dwie opcje. Albo luz na przekładni - łatwy do usunięcia kręceniem śruby regulacyjnej na przekładni, albo luz na drążkach - nie obejdzie się bez regeneracji przegubów lub wymiany końcówek. Zwróć uwagę na drążek środkowy, bo tam często luzy się pojawiają, mimo,że końcówki są w dobrym stanie ![]() |
Autor: | zolwik [ 15 stycznia 2015, 19:46 ] |
Tytuł: | Re: Nysa Towos 522 (zolwik) |
Historyk1985 pisze: Trochę mnie rozbawiłeś z tym "wstydem" ![]() Chyba nie widziałeś moich samochodów ![]() Ja tam wstydliwy nie jestem: - pierwsza Nysa - jak ją ludzie zobaczyli, to pomyśleli, że kogoś wkręcam, że takiego trupa, zwłoki nadwozia po dachowaniu wrzucam na forum. Piszę całkiem poważnie ![]() -druga Nysa - malowana wałkiem i łatana blachą falistą nitami aluminiowymi ![]() -Syrenka 102 - w momencie zakupu myślałem, że się zaraz rozpadnie, kupowałem ją na części. Wyglądała tak okropnie, że zawału byś dostał, gdybyś taki samochód zobaczył w ciemnej uliczce ![]() Jak umieścisz fotki takiego trupa, to tym bardziej masz później większą satysfakcję, bo widać jaskrawo ile pracy w to włożyłeś i masz porównanie do stanu początkowego, bazowego... ![]() Pozdrawiam i się nie przejmuj - wygląda naprawdę nieźle w porównaniu np z moimi ![]() Masz racje ze satysfakcja optyczna po robocie robi wrażenie, niestety nie wszystko jest do uratowania (biorąc pod uwagę koszty i czas) większość ludzi w/w okazy przeznacza na dawce lub co gorsze na "wagę " . Najważniejszy jest zapał i nie ten papierowy ![]() Marian pisze: Jeśli luz podczas obrotu - to są dwie opcje. Albo luz na przekładni - łatwy do usunięcia kręceniem śruby regulacyjnej na przekładni Luz j.w. podejrzewam iż na 99% wygląda na ten objaw. W którym miejscu szukać śruby? |
Autor: | Marian [ 15 stycznia 2015, 20:11 ] | |||
Tytuł: | Re: Nysa Towos 522 (zolwik) | |||
Pod tą wielką nakrętką mieści się śruba regulacyjna luzu ślimaka w przekładni. Jest to bodaj jedyna fabryczna śruba na imbus w tych samochodach ![]() ![]() Pobaw się, zobaczysz, jakie efekty to daje. Wystarczy, że skasujesz luz, więcej nie kręć, bo jak będzie za ciasno, to zużycie przekładni będzie szybsze, a poza tym ciężko Ci się będzie kręcić ![]()
|
Autor: | zolwik [ 18 kwietnia 2015, 08:43 ] |
Tytuł: | Re: Nysa Towos 522 (zolwik) |
Witam, Mysle mysle ...... i moze zostowic w takich barwach ? Dodatkowo kogut bo nie mam patrze na allegro sa niebieskie ,żółte no i taxi male hmm...moze takie taxi i nakleic NYSA ![]() |
Autor: | zolwik [ 26 lipca 2016, 09:04 ] |
Tytuł: | Re: Nysa Towos 522 (zolwik) |
Troche czasu upłynęło, małymi krokami jest robiona. Aktualnie walcze z hamulcami, gdyz cos ciężko ruszala i bębny sie grzaly. Wiec buda do gory koła w dół po sciagnieciu bębna (lekko nie bylo) jeden z cylinderkow stoi. Szukam w necie do nysy lipa do zuka wiecej , bedzie pasowac? ![]() ![]() |
Autor: | warszawa [ 26 lipca 2016, 11:52 ] |
Tytuł: | Re: Nysa Towos 522 (zolwik) |
Pewnie ![]() |
Autor: | zolwik [ 26 lipca 2016, 12:28 ] |
Tytuł: | Re: Nysa Towos 522 (zolwik) |
Czytalem na forum ze przednie starego typu(na foto) mozna zasyapic nowego typu z guma. Teraz jeszcze pare pytan. Sa różne rodzaje cylinderków na przód nysa/żuk/lublin? Ceylinderek z od powietrznikiem jest taki sam jak bez (odpowietrznik odkecalny i juz)? Stary typ droższy od nowego (ktory podobno lepszy) dlaczego? |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+1godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |