To ja na razie "wyciągnę" kilka wątków pobocznych, co do których jestem 100% pewien, co i jak, a do narożników wrócę za 2-3 tygodnie, jak co nieco blach będę miał akurat na wierzchu
Niemniej - faktycznie nieco "przeszarżowałem" z poprzednim wpisem
(choć przede wszystkim chciałem wtedy powiedzieć, że narożniki z 521/522 nie podejdą do starszych Nysek).
Ale do rzeczy: tylne lampy zespolone z Warszawy sedan montowano w Nysach 501 fabrycznie, wg deklaracji fabryki od maja 1968, równolegle z nowym oświetleniem tablicy rejestracyjnej i nową maską (ta z wieloma prostokątnymi otworami).
Załącznik:
Nasza_Nyska_105a0659e0.jpg [ 123.85 KiB | Przeglądany 25197 razy ]
Załącznik:
bscap10ff4xz0.jpg [ 39.22 KiB | Przeglądany 25197 razy ]
Fabryczny otwór na te lampy był wykonany bardzo, jak to napisałeś, prymitywnie - ale prostokątne lampy zespolone z Wawy 203/223 w Nysach 501 od maja 1968 to fabryczna produkcja. Na zdjęciu poniżej z 501 radiowozu, z końcówki 1968r.
Załącznik:
pict0014.jpg [ 57.32 KiB | Przeglądany 25197 razy ]
Załącznik:
pict0013.jpg [ 55.05 KiB | Przeglądany 25197 razy ]
Z kolei kwestia narożników w 501K (ex) Bryana - faktycznie, dół powinien wyjść nieco inaczej, ale wszystko powyżej listwy ozdobnej i ok 1/2 poniżej to blachy fabryczne, oryginalne, nigdy nie wymieniane:
(o tyle, że otwory pod prostokątne lampy to w tym przypadku przeróbka użytkownika, ale zostały wycięte w oryginalnym narożniku).