Forum Miłośników Polskich Dostawczaków https://www.forum.polskiedostawczaki.pl/ |
|
Żuk DIESEL https://www.forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=15&t=1543 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | grandrzej [ 27 lutego 2011, 21:23 ] |
Tytuł: | Żuk DIESEL |
Przepraszam jeśli to nieodpowiednie miejsce. Jestem użytkownikiem Nysy 522T. Planuję sporą wyprawę w wakacje. Początkowo myślałem o "normalnym" samochodzie, ale szybko myśli skierowały się ku Żukowi. Chodzi o daleką trasę i myślę o w miarę świeżym Żuku w Dieslu. Czy jest ktoś z Warszawy lub okolic kto byłby skłonny dać się przejechać Królem samochodów w dieslu. Mam doświadczenia z jazdy Nysą i zastanawiam się czy odpowiadałaby mi trasa ok. 5000km w 3-4 tyg. Żukiem z zapłonem samoczynnym. |
Autor: | maqsz [ 27 lutego 2011, 21:39 ] |
Tytuł: | |
Jak to ma byc survival, to Zuk nadaje sie idealnie ![]() Jakbys zawital do Krakowa, to zapraszam na przejazdzke. |
Autor: | stasiu [ 27 lutego 2011, 22:09 ] |
Tytuł: | |
jeździłem w pracy żukiem i nysą benzyną oraz prywatnie żukiem dieslem powiem jedno jak myslisz nad dalekim wypadem to tylko benzyna w dieslu powyżej 60 km/h hałas nie do wytrzymania no i prędkość v max to 95km/h bynajmniej w moim przy benzynie na pusto nawet pow 120km/h bezproblemowo |
Autor: | nysanek [ 27 lutego 2011, 22:28 ] |
Tytuł: | |
Stasiu masz racje ![]() ![]() ![]() |
Autor: | PARZUŚ [ 28 lutego 2011, 12:37 ] |
Tytuł: | |
na dłuższe trasy tylko diesel (trudno że głośno) ale masz pewność że sie iskra nie straci po drodze lub coś z tych rzeczy... No i spalanie S-21 na trasie 12... a andoria 7 litrów ![]() |
Autor: | nysanek [ 28 lutego 2011, 13:14 ] |
Tytuł: | |
jezeli przed dluga trasa wymieni aparat zaplonowy na nowke , bedzie mial gaznik sprawny i wezmie troche czesci zapasowych to co ma sie stac ? Jak ja pamietam to moj ojciec sluzbowa nysa jezdzil w dobrych latach 24 h non stop ![]() ![]() ![]() |
Autor: | maqsz [ 28 lutego 2011, 16:37 ] |
Tytuł: | |
PARZUŚ pisze: a andoria 7 litrów
![]() Tak, tylko te 7 litrow to nie przy 120 na godzine, a 120 na godzine to najwyzej przez chwile, bo to juz kres wytrzymalosci tego silnika ![]() |
Autor: | Marian [ 28 lutego 2011, 17:16 ] |
Tytuł: | |
Nie wiem, jak w Andorii, ale w S-21 już 100 to kres wytrzymałości i żal cisnąć więcej.... Chociaż wujek też mi opowiadał, że na delegacje jak jeździli to 120 cisnęli Nysą i to normalka była, ale zawsze brali jakąś lepszą Nyse, bo niektóre nawet nowe miały silniki juz po którymś szlifie i nie każda Nysa tak samo jechała |
Autor: | nysanek [ 28 lutego 2011, 18:04 ] |
Tytuł: | |
bo kiedys bylo ciezko nawet o nominalny silnik , jezeli taka nyska sie komus trafila z nominalnym nowka , to byla maszyna i zeby kiedys byly te oleje co dzisiaj sa no to raj na ziemi ![]() |
Autor: | PARZUŚ [ 28 lutego 2011, 23:46 ] |
Tytuł: | |
kres wytrzymałości to wycisnąć z diesla 130, a i tak u ojca bywało... generalnie prędkość jego na każdej trasie 110-120 żuczek miał nabite 170 tysięcy bez remontu i dalej śmigał bez problemu, jedynie jakies tam podzespoly trza bylo regenerowac np. rozrusznik, a w samym silniku nic sie nie dzialo. |
Autor: | Adam.Ż [ 20 marca 2011, 21:52 ] |
Tytuł: | Re: Żuk DIESEL |
grandrzej pisze: Przepraszam jeśli to nieodpowiednie miejsce. Jestem użytkownikiem Nysy 522T. Planuję sporą wyprawę w wakacje. Początkowo myślałem o "normalnym" samochodzie, ale szybko myśli skierowały się ku Żukowi. Chodzi o daleką trasę i myślę o w miarę świeżym Żuku w Dieslu. Czy jest ktoś z Warszawy lub okolic kto byłby skłonny dać się przejechać Królem samochodów w dieslu. Mam doświadczenia z jazdy Nysą i zastanawiam się czy odpowiadałaby mi trasa ok. 5000km w 3-4 tyg. Żukiem z zapłonem samoczynnym.
Grabczyk było mówić, stał taki do niedawna na ursynowie, ale wywieźliśmy go do remontu;) |
Autor: | Adam.Ż [ 20 marca 2011, 21:53 ] |
Tytuł: | |
PARZUŚ pisze: na dłuższe trasy tylko diesel (trudno że głośno) ale masz pewność że sie iskra nie straci po drodze lub coś z tych rzeczy... No i spalanie S-21 na trasie 12... a andoria 7 litrów
![]() hmm to jeśli vmax jest 100 przy dieslu to znaczy że coś nie tak?? Znacie może kogoś kto umie dobrze wyregulować pompę sekcyjną?? |
Autor: | PARZUŚ [ 21 marca 2011, 20:31 ] |
Tytuł: | |
wiesz może twój swoje już nabił i nie ma takiego sprężania i wgl... jest w gorszej kondycji widocznie |
Autor: | Adam.Ż [ 12 maja 2011, 11:07 ] |
Tytuł: | |
PARZUŚ pisze: na dłuższe trasy tylko diesel (trudno że głośno) ale masz pewność że sie iskra nie straci po drodze lub coś z tych rzeczy... No i spalanie S-21 na trasie 12... a andoria 7 litrów
![]() według ksiazki serwisowej żuk ze skrzynią 4-ką ma Vmax = 105km/h |
Autor: | Marian [ 12 maja 2011, 12:08 ] |
Tytuł: | |
Jest pojęcie Vmax teoretyczne (książkowe) i Vmax praktyczne ![]() Inna sprawa, że te liczniki zazwyczaj przekłamują ok. +10km/h Więc jak jedziesz licznikowe 100, to tak naprawdę ciśniesz ok, 90 ![]() |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+1godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |