Forum Miłośników Polskich Dostawczaków https://www.forum.polskiedostawczaki.pl/ |
|
Żuk swap bmw m52b20 https://www.forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=16&t=3053 |
Strona 3 z 9 |
Autor: | kubamytab [ 19 grudnia 2015, 20:58 ] |
Tytuł: | Re: Żuk FunkyMedia |
Niepotrzebne elektrozawory, wystarczy rozpiąć na 2 oddzielne hamulec ręczny Filmik faktycznie lepszy. |
Autor: | adrenaline [ 19 grudnia 2015, 22:55 ] |
Tytuł: | Re: Żuk FunkyMedia |
Wiem co to układ różnicowy, szukam przyczyny takiej prędkości myślałem, że problem może leżeć w moście skoro tylnoe lewe koło w ogóle nie ciągnie. Przeszło mi na myśl, ze jest za głośno bo go cisne za mocno, a predkosci nie ma bo most zwalony. |
Autor: | Dziwny Mag [ 19 grudnia 2015, 23:08 ] |
Tytuł: | Re: Żuk FunkyMedia |
Taka możliwość też jest. Inne możliwe wyjaśnienia to np nieznacznie śłizgające się sprzęgło... Tylko dla upewnienia się, czy most jest "zwalony", a nie, że prawidłowo zadziałał mechanizm różnicowy lepiej jest postawić tył na kobyłki i wtedy sprawdzić, czy oba koła się kręcą jak należy. @Diesel - ty swoim Żukiem spokojnie "depniesz" do 120km/h na budizku - w dieslach jest seryjnie most 10/41. Fabryczny Żuk - benzyniak miał standardowo 8/41 i tutaj V max to jakieś 105 km/h |
Autor: | AudioBas [ 20 grudnia 2015, 10:37 ] |
Tytuł: | Re: Żuk FunkyMedia |
120 km/h też latam non stop i jest git Nawet przekroczyłem te 120 kiedyś https://www.facebook.com/Zuk.Kazik/vide ... =2&theater |
Autor: | Diesel [ 20 grudnia 2015, 10:52 ] |
Tytuł: | Re: Żuk FunkyMedia |
Rozróżniamy dwie sprawy - ja nie pisałem o jeździe Żukiem Andorią 120 km/h, tylko Nysą z S-21 która kiedyś jeździłem. A druga sprawa to prędkość rzeczywista - Żuk rozwija z Andorią i skrzynią 5 według GPS 115 km/h, z tym że na minimalnie niższych kołach niż oryginał. Książka fabryczna podaje V-max=95 km/h. Zawsze starannie rozróżniam prędkość rzeczywistą od licznikowej. Tutaj mówiłem o licznikowej - Nyska swobodnie leciała 120 km/h i nie raz nią tak jeździłem. Zatem nie ma takiej opcji żeby Żuk miał problem z pójściem powyżej 80 km/h, tym bardziej że wiem jak na Złombolu Żuki latają;-) |
Autor: | Marian [ 20 grudnia 2015, 10:59 ] |
Tytuł: | Re: Żuk FunkyMedia |
Da radę wycisnąć ponad 100, ale to męczarnia dla samochodu, kierowcy i pasażerów. Lepiej równo trzymać 80, niż zarzynać 120 Te samochody nie są stworzone do takich prędkości. |
Autor: | Diesel [ 20 grudnia 2015, 11:03 ] |
Tytuł: | Re: Żuk FunkyMedia |
Nie mówię że są, mówię że mogą;-) |
Autor: | adrenaline [ 20 grudnia 2015, 14:06 ] |
Tytuł: | Re: Żuk FunkyMedia |
Mam dwa pytania: 1. Czy przełożenie 8/41 bylo w zukach benzynowych czy w dieslach też? I jeśli w dieslach było 10/41 to czy we wszytkich? 2. Czy czysto teoretycznie mozna założyć jeszcze szybszy most? |
Autor: | Dziwny Mag [ 20 grudnia 2015, 17:27 ] |
Tytuł: | Re: Żuk FunkyMedia |
/wyedytowano - szczególy w nastpnych postach/ ---------------------- Nysy zdarzało się podobno (choć głownie mikrobusy), że miewały 9/41 - i wtedy 140km/h jest jak najbardziej możliwe (sąsiad 3 domy dalej miał pod sam koniec lat 90. taką); podobno sanitarki bywały i 10/41... Trzeba tylko pamiętać, że te auta mają po 20-30 lat użytkowej eksploatacji - wymiana mostu to nic nadzwyczajnego - i często może tam być "cokolwiek"... Czy można dać szybszy most... można - tylko jest prosta zależność, im szybszy most, tym mniej "mocy" na kołach ----> wolniej się autko rozpędza, słabiej wjeżdża pod górki. |
Autor: | kubamytab [ 20 grudnia 2015, 17:36 ] |
Tytuł: | Re: Żuk FunkyMedia |
To przy okazji pytanie jak z mostami hipoidalnymi, czy te też były z różnymi przełożeniami? |
Autor: | adrenaline [ 20 grudnia 2015, 18:45 ] |
Tytuł: | Re: Żuk FunkyMedia |
Dzieki za odpowiedź u mechanika, który robi mi zuka jest pociety diesel. Podmienie go i oddam wal do regeneraci i wyrażenia bo jak auto jest rozpedzone to na luzie dudni i trzesie. |
Autor: | Strucelsw [ 20 grudnia 2015, 18:56 ] |
Tytuł: | Re: Żuk FunkyMedia |
żuk czy diesel czy benzyna miał 8/41,ksiazka mówi też o 7/41. 10/41 miał tylko Tarpan z perkinsem. 9/41 miała warszawa. niektórzy za dawnych czasów wkładali do żuka/nysy 9/41, zwłaszcza jak w trasy to latało, bardzo fajne przełożenie, niektórzy na forum to mają. 140km/h jest niemożliwe do uzyskania na seryjnym silniku i 9/41. wystarczy zrobić sobie wykres trakcyjny. Pomijam już, ze silnik może nie dać rady pokonać oporów ruchu, które rosną do potegi 3 wraz ze wzrostem prędkości, wszak z mniejszym przełozeniem maleje siła napedowa na kołach. hipoidalne miały w zuku 9/43, lublin mógł miec inne. |
Autor: | Strucelsw [ 20 grudnia 2015, 18:58 ] |
Tytuł: | Re: Żuk FunkyMedia |
na luzie to moga być koła krzywe. wał odzywa się powyżej 70km/h |
Autor: | adrenaline [ 20 grudnia 2015, 19:23 ] |
Tytuł: | Re: Żuk FunkyMedia |
Koła mam nowe opony też. |
Autor: | Dziwny Mag [ 20 grudnia 2015, 19:30 ] |
Tytuł: | Re: Żuk FunkyMedia |
Przyznaję, ze nieco namieszałem Pisałem z pamięci. Po sprawdzeniu w ksiązkach / instrukcjach napraw: Żuk stary typ mostu: 8/41 - 5,125 Żuk: most hipoidalny: 9/43 - 4,777 (wg ksiażek napraw - tylko typ mostu ma znaczenie, bez względu na wersję). ---------------------------------------------- Nysa - wg literatury zawsze tylko 8/41... ---------------------------------------------- Tarpan Diesel Perkins: 10/41 Tarpan benzyna S21: 8/41 Tarpan benzyna 1500 z dużego fiata: 7/41 ---------------------------------------------- FSO Warszawa z silnikiem M20 (każda z tym silnikiem) i wszytskie pick-upy: 8/41 FSO Warszawa osobowe z silnikiem S21: 9/41. Tyle dostępna mi literatura. P.S. A jako ciekawostkę dodam, że ostatnio zestawiłem obok siebie koło z felgą 15' z Warszawy i szosową oponą z końca lat 60. i koło z felgą 16' i oponą z początku lat 90. (fabryczną z Żuka) - średnica zewnetzrna koła była taka sama. |
Strona 3 z 9 | Strefa czasowa UTC+1godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |