Dzisiaj jest 16 czerwca 2024, 10:39


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 116 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 11 grudnia 2007, 16:16 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lipca 2007, 13:03
Posty: 2604
Lokalizacja: Kołobrzeg
Pojazd: Nysa 522W, 522S,Autosan H6 ZK
mam to w 501 :lol:

_________________
nysomani wszystkich krajów-łączcie się!!!!!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 02 stycznia 2008, 18:55 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 grudnia 2007, 19:06
Posty: 175
Lokalizacja: Gliwice
Macie może pojęcie, kiedy w Nysach zaczęto stosować przednie kierunkowskazy nowego typu (Żukowskie) :?: Ta kwestia ciekawi mnie od dawna, kiedyś myślałem nawet, że to tylko "prywatna inicjatywa" :oops: . Drugie pytanko, to kiedy stacyjka została przeniesiona z zestawu wskaźników na kolumnę kierownicy i kiedy pojawił się nowy prędkościomierz :?: Może koledzy siedzący mocno w temacie zrobiliby jakieś zestawienie zmian w okresie produkcji, tak w latach mniej więcej 1987-końca produkcji :?: Bo cholernie ciężko dorwać (ja nigdy się nie spotkałem) z instrukcją obsługi z lat 90-tych :roll: . Problem jest także z takowymi katalogami części (jak kiedyś tata załatwił mi katalog do Nysy z 1978, a zobaczyłem w środku wsadzony aneks z 1984 (dotyczący głównie nowej deski), byłem mocno zadowolony) :P


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 02 stycznia 2008, 19:05 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 listopada 2007, 17:46
Posty: 490
Lokalizacja: Kraków
dołączam się do pytania

_________________
FSD Nysa 522 Mikrobus r.'87
FSD Nysa 522 Mikrobus r.'91
Polski Fiat 126p 650E FL Bielsko Biała '92
Romet Ogar 205 r.'91
Jawa 210 r.'80


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 02 stycznia 2008, 19:12 
zbychu77 pisze:
Macie może pojęcie, kiedy w Nysach zaczęto stosować przednie kierunkowskazy nowego typu (Żukowskie) :?: Ta kwestia ciekawi mnie od dawna, kiedyś myślałem nawet, że to tylko "prywatna inicjatywa" :oops: . Drugie pytanko, to kiedy stacyjka została przeniesiona z zestawu wskaźników na kolumnę kierownicy i kiedy pojawił się nowy prędkościomierz :?: Może koledzy siedzący mocno w temacie zrobiliby jakieś zestawienie zmian w okresie produkcji, tak w latach mniej więcej 1987-końca produkcji :?: Bo cholernie ciężko dorwać (ja nigdy się nie spotkałem) z instrukcją obsługi z lat 90-tych :roll: . Problem jest także z takowymi katalogami części (jak kiedyś tata załatwił mi katalog do Nysy z 1978, a zobaczyłem w środku wsadzony aneks z 1984 (dotyczący głównie nowej deski), byłem mocno zadowolony) :P


kierunkowskazy te male ALE NIGDY ZUKOWSKIE NYSA MIALA ZAWSZE WLASNE KIERUNKOWSKAZY wprowadzili tak od 1986 r , stacyjka taka z blokada kolumny kierownicy byla w czasach PRL odkad sa fiaty 125p stosowali je w wiekszosci do Nys MO , karetek ale pod koniec produkcji coraz wiecej mialy te stacyjki tez cywilne wersje, predkosciomierz wszedl w 90 latach ten maly czarny , katalog najczesciej spotykany z tych ostatnich to ten z 1985r , jak cos bylo potem drukowane to naprawde ciezko dostac.


Ostatnio zmieniony 02 stycznia 2008, 19:14 przez nysanek, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 02 stycznia 2008, 19:12 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lipca 2007, 13:03
Posty: 2604
Lokalizacja: Kołobrzeg
Pojazd: Nysa 522W, 522S,Autosan H6 ZK
Do roku 1986 montowano duże kierunki. Ze stacyjką nie ma pewności czy w 86 czy dopiero w latach 90-tych.

_________________
nysomani wszystkich krajów-łączcie się!!!!!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 02 stycznia 2008, 19:17 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 listopada 2007, 17:46
Posty: 490
Lokalizacja: Kraków
czyli te małe nie są żukowskie :?: :shock:

_________________
FSD Nysa 522 Mikrobus r.'87
FSD Nysa 522 Mikrobus r.'91
Polski Fiat 126p 650E FL Bielsko Biała '92
Romet Ogar 205 r.'91
Jawa 210 r.'80


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 02 stycznia 2008, 19:17 
jak wprowadzili lamana kolumne kierownicy tak od 90 r to sie czesciej wtedy widywalo te stacyjki .


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 02 stycznia 2008, 19:21 
Boogiman pisze:
czyli te małe nie są żukowskie :?: :shock:


nigdy niebyly zuk ma dziure w blotniku 2,5 cm a nysa 2,0 cm tak jak warszawa , te gumy co przechodza przez blotnik to zuk ma wieksze od nysy , a nysy maly kierunkowskaz ta guma co przechodzi przez blotnik pozostala nadal taka jak w tym starym duzym , oraz klosz ma nysa taki na czubku wypukly bardziej a zuk ma prosty ten czubek klosza , zukowy klosz mial dodatkowo blaszke odblaskowa w srodku , nysa niemiala tej blaszki , klosz mial calkiem inna homologacje.


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 02 stycznia 2008, 19:53 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 grudnia 2007, 14:06
Posty: 381
Lokalizacja: Wrocław
Te małe kierunkowskazy zawsze mi się jakieś mniej nysowe wydawały. Nasza z racji wieku ma duże. I zdaje mi się że z takimi ogólnie jakoś lepiej wygląda. A przyznam, że stacyjka na desce na początku nieco mnie zdziwiła, znaczy w czasach jak nie byłem obeznany z nowinkami polskiej motoryzacji 8) Chociaż oryginalnie taka była, to gdzieś w toku dziejów doszła i ta na kierownicy.
Tak btw, rozumiem że przy dużych kierunkach były te obręcze na nich plastikowe? W sumie nigdy innych nie widziałem, ale jeśli mię wzrok nie myli to ta Nysa z logo ma chromowane... ale może to tylko wybryk katalogowy.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 02 stycznia 2008, 20:01 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lipca 2007, 13:03
Posty: 2604
Lokalizacja: Kołobrzeg
Pojazd: Nysa 522W, 522S,Autosan H6 ZK
były i plastiki i chromy-chromy do 1982 rouu, na tylnych lampach też,.

_________________
nysomani wszystkich krajów-łączcie się!!!!!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 02 stycznia 2008, 20:05 
jak warszawa miala takie same kierunki jak nysa to dlaczego nysa niemiala by miec w 70 latach takich chromowanych :?: mialy jak najbardziej i mozesz sobie takie tez wstawic zamiast tych plastykowych czarnych


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 02 stycznia 2008, 20:07 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 grudnia 2007, 14:06
Posty: 381
Lokalizacja: Wrocław
Nie o to mię chodzi, po prostu nigdy na przodzie takich nie widziałem nawet na zdjęciach, a tył owszem, obił się o oczy.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 02 stycznia 2008, 20:12 
dodam ze byly rowniez biale ramki plastykowe :wink:


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 02 stycznia 2008, 20:24 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 grudnia 2007, 19:06
Posty: 175
Lokalizacja: Gliwice
Boogiman pisze:
czyli te małe nie są żukowskie :?: :shock:


Jak najbardziej podzielam zdziwienie kolegi Boogiman'a w temacie kierunkowskazów :shock: . Piszesz nysanku w sprawie gum. A może czasami tylko te gumy były różne dla Żuka i Nysy :?: Bo przecież wszystkie te lampy były produkowane w ZEM Kwidzyń, a oprawki dla żarówki powinny mieć taką samą średnicę zewnętrzną. Nie sądzę, aby był sens robienia jakiś specjalnych lamp do Nysy. W sprawie kloszy i odblasku wewnątrz, to sądzę, że tutaj nie ma jakichś konkretnych powiązań. Przecież lampy tego typu występują jako kierunkowskazy, lampy stopu i pozycji oraz oświetlenia wnętrza (ale te ostatnie są do płaskiego montażu). Jeśli chodzi o klosze do kierunkowskazów to wiem, że występują dwa głowne rodzaje (tego kształtu jak oświetlenie wnętrza w Żuku, oraz z takim wystającym kółkiem na środku - o te chyba chodzi nysankowi). Ale zdarzają się także lampy o takiej samej podstawie, ale klosz ma bardziej stożkowy kształt. O ewentualnej ewolucji świadczyć mogą dwa przypadki Kwidzyńskich wyrobów :
- Tylne lampy Syrena osobowa. W instrukcjach obsługi występuje stare zdjęcie właśnie z odbłyśnikami, a nie wiem, czy w ogóle w modelu 105 takowe występowały. Klosze to trzy główne rodzaje : użebrowany z chromowaną ramką, normalny z chromowaną ramką i pod koniec produkcji normalny bez ramki (szerszy z zewnątrz),
- Tylne lampy Warszawa / Nysa. Tutaj widzimy takżę ewolucję : najpierw metalowa podstawa, potem plastikowa (ale nie wiem jak tutaj z producentem, bo na takiej którą mam,'1988 lub '1989 pisze PROMOT).
Także w sprawie odbłyśników myślę, że były one stosowane tylko do pewnego momentu.
Ale fakt faktem, kierunkowskazy nowego typu to ważny temat do zbadania :D .


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 02 stycznia 2008, 20:46 
trzymales kiedys w rece zukowy kierunkowskaz i nysowy :?: zuk mial w blotniku wieksza dziure , a nysa mniejsza tu chodzi o gume szczegolnie o tylna czesc ktora przechodzi przez blotnik ,i klosz byl inny w nysowym kierunkowskazie , oprawki na zarowke takie same zuk/nysa , ta lampka co zuk skrzyniak mial na tylnej scianie kabiny oswietlenie paki jest to taka jak sie spotyka w przyczepach rolniczych jako obrysowka.

P.S masz wogole nyse ? naprawiales kiedys takie auto ? teoria /teoria praktyka/ praktyka :wink:

kolega "dziwny mag" z tego forum sam widzial ta roznice tych kierunkow bo rozmawialismy juz na ten temat na GG :wink:


Na górę
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 116 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net