Boogiman pisze:
czyli te małe nie są żukowskie
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Jak najbardziej podzielam zdziwienie kolegi Boogiman'a w temacie kierunkowskazów
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
. Piszesz nysanku w sprawie gum. A może czasami tylko te gumy były różne dla Żuka i Nysy
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
Bo przecież wszystkie te lampy były produkowane w ZEM Kwidzyń, a oprawki dla żarówki powinny mieć taką samą średnicę zewnętrzną. Nie sądzę, aby był sens robienia jakiś specjalnych lamp do Nysy. W sprawie kloszy i odblasku wewnątrz, to sądzę, że tutaj nie ma jakichś konkretnych powiązań. Przecież lampy tego typu występują jako kierunkowskazy, lampy stopu i pozycji oraz oświetlenia wnętrza (ale te ostatnie są do płaskiego montażu). Jeśli chodzi o klosze do kierunkowskazów to wiem, że występują dwa głowne rodzaje (tego kształtu jak oświetlenie wnętrza w Żuku, oraz z takim wystającym kółkiem na środku - o te chyba chodzi nysankowi). Ale zdarzają się także lampy o takiej samej podstawie, ale klosz ma bardziej stożkowy kształt. O ewentualnej ewolucji świadczyć mogą dwa przypadki Kwidzyńskich wyrobów :
- Tylne lampy Syrena osobowa. W instrukcjach obsługi występuje stare zdjęcie właśnie z odbłyśnikami, a nie wiem, czy w ogóle w modelu 105 takowe występowały. Klosze to trzy główne rodzaje : użebrowany z chromowaną ramką, normalny z chromowaną ramką i pod koniec produkcji normalny bez ramki (szerszy z zewnątrz),
- Tylne lampy Warszawa / Nysa. Tutaj widzimy takżę ewolucję : najpierw metalowa podstawa, potem plastikowa (ale nie wiem jak tutaj z producentem, bo na takiej którą mam,'1988 lub '1989 pisze PROMOT).
Także w sprawie odbłyśników myślę, że były one stosowane tylko do pewnego momentu.
Ale fakt faktem, kierunkowskazy nowego typu to ważny temat do zbadania
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
.