Forum Miłośników Polskich Dostawczaków https://www.forum.polskiedostawczaki.pl/ |
|
Model 522 - trochę historii https://www.forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=5&t=2299 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Volante [ 29 września 2013, 09:18 ] |
Tytuł: | Model 522 - trochę historii |
W gąszczu tych wszystkich uwag i wskazówek trudno jest wywnioskować cokolwiek na temat historii modelu 522. Ostatnio kilka osób zapytało mnie o 522 i aż mi się głupio zrobiło, że tak niewiele wiem. Potrzebuję nieco informacji o nim i dlatego proszę Was o odpowiedzi na poniższe pytania: 1. Kiedy rozpoczęto produkcję (ewent. w przybliżeniu) ? 2. Jakie było pierwotne przeznaczenie Nysy, nawet wcześniejszych modeli (dla rolników?) ? 3. Kiedy 522 trafił do służby w MO (ewent. w przybliżeniu) ? 4. Czy podwójny zbiornik na paliwo posiadała również wersja TOWOS czy tylko milicyjna ? 5. Trzy największe zalety 522. 6. Trzy największe wady 522. |
Autor: | Marian [ 29 września 2013, 13:26 ] |
Tytuł: | |
Odpowiedzi na pierwsze 4 pytania, znajdziesz tu: http://oldtimery.com/index.php?option=c ... y&Itemid=1 Na pozostałe dwa, niestety ciężko udzielić odpowiedzi, bo to raczej kwestie subiektywne. Jeszcze co do pytań 3 i 4, aby sprecyzować - modele dla MO były już wcześniej, nawet N-59 szły do milicji, a w modelu 501 występowało już nadwozie stricte milicyjne. Dwa zbiorniki można było spotkać jedynie w milicyjnych i sanitarkach, oraz wersjach specjalnie przygotowanych, typu do podróży dookoła Morza Śródziemnego... |
Autor: | nysanek [ 29 września 2013, 21:30 ] |
Tytuł: | Re: Model 522 - trochę historii |
Volante pisze: W gąszczu tych wszystkich uwag i wskazówek trudno jest wywnioskować cokolwiek na temat historii modelu 522.
Ostatnio kilka osób zapytało mnie o 522 i aż mi się głupio zrobiło, że tak niewiele wiem. Potrzebuję nieco informacji o nim i dlatego proszę Was o odpowiedzi na poniższe pytania: 1. Kiedy rozpoczęto produkcję (ewent. w przybliżeniu) ? 2. Jakie było pierwotne przeznaczenie Nysy, nawet wcześniejszych modeli (dla rolników?) ? 3. Kiedy 522 trafił do służby w MO (ewent. w przybliżeniu) ? 4. Czy podwójny zbiornik na paliwo posiadała również wersja TOWOS czy tylko milicyjna ? 5. Trzy największe zalety 522. 6. Trzy największe wady 522. czesc, do 5 odp = wspomaganie hamulcowe dwu obwodowy uklad hamulcowy , skrzynia 4 biegowa z 1 biegiem synchronizowanym , nowszy gaznik weber oszczedniejszy , wyzszy dach o 10 cm niz w modelu 521 do 6 odp= NIEMA WAD ![]() do 2 odp = tak odemnie co ja otym mysle , przeznaczenie bylo ogromne dla wszystkich firm panstwowych oraz prywaciarzy , w 72 r fabryka produkowala 25 róznych odmian specjalnych , elastycznosc tej fabryki byla wielka ![]() do reszty pytan chyba juz znalazles odpowiedzi ![]() |
Autor: | kaczka [ 30 września 2013, 08:00 ] |
Tytuł: | |
co do pytania 6 - największa wada to cylinderki hamulcowe starego typu - słabe wygłuszenie kabiny - w razie wypadku nie masz szans ![]() |
Autor: | Volante [ 30 września 2013, 17:52 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Dwa zbiorniki można było spotkać jedynie w milicyjnych i sanitarkach
A ile litrów pojemności ma jeden zbiornik ? |
Autor: | Marian [ 01 października 2013, 12:40 ] |
Tytuł: | |
55 |
Autor: | mtuner [ 22 grudnia 2013, 17:59 ] |
Tytuł: | |
http://issuu.com/autotm/docs/nysa ![]() |
Autor: | Marian [ 22 grudnia 2013, 18:57 ] |
Tytuł: | |
Trafiłem na tą gazetę przez przypadek w kiosku, kupiłem za jakieś 6 zł ![]() ![]() |
Autor: | mtuner [ 22 grudnia 2013, 19:12 ] |
Tytuł: | |
Ja też przez przypadek, na okładce jest małe zdjęcie mojej Nyski ![]() ![]() |
Autor: | mtuner [ 22 grudnia 2013, 19:17 ] |
Tytuł: | |
http://www.vanekstra.pl/numery/9-10-2013 okładka ![]() |
Autor: | Marian [ 22 grudnia 2013, 19:27 ] |
Tytuł: | |
Mi są znane, ale zastanawia mnie skąd ktoś je miał w takiej jakości. Prawdopodobnie dotarł do źródeł. Ja też chcę ![]() |
Autor: | mtuner [ 25 grudnia 2013, 19:22 ] |
Tytuł: | |
Dyskretnie spalowanym ![]() http://vod.tvp.pl/audycje/historia/fles ... 0/13054492 |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+1godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |