Forum Miłośników Polskich Dostawczaków https://www.forum.polskiedostawczaki.pl/ |
|
Kilka "glupich" pytań https://www.forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=5&t=3362 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | zolwik [ 18 lipca 2016, 20:09 ] |
Tytuł: | Kilka "glupich" pytań |
Cześć. Nie spodziewalem sie nigdy ze zadam to pytanie.. -Gdzie nysie podklada sie podnosnik/lewarek? -Do czego sluzy (jakby kalamitka) w tylnych piastach skierowane do tylu auta? |
Autor: | Marian [ 18 lipca 2016, 20:44 ] |
Tytuł: | Re: Kilka "glupich" pytań |
- Gdzie potrzeba tzn jak podnosisz tylne koła to pod most, a jak przednie to pod wahacz/miske sprężyny - Kalamitka, jak to kalamitka służy do smarowania. Tzn wciskania smaru w łożysko półosi. |
Autor: | zbyszek99 [ 18 lipca 2016, 22:12 ] |
Tytuł: | Re: Kilka "glupich" pytań |
To raczej nie kalamitka , a zakrętka do której ładuje się smar do łożysk i w/g instrukcji co 1500 km należy dokręcić 1 obrót . |
Autor: | nysanek [ 19 lipca 2016, 04:44 ] |
Tytuł: | Re: Kilka "glupich" pytań |
starsze rozwiazanie to to wlasnie wciskanie kciukiem smaru , potem byly kalamitki. |
Autor: | zolwik [ 19 lipca 2016, 06:05 ] |
Tytuł: | Re: Kilka "glupich" pytań |
Marian pisze: - Gdzie potrzeba tzn jak podnosisz tylne koła to pod most, a jak przednie to pod wahacz/miske sprężyny - Kalamitka, jak to kalamitka służy do smarowania. Tzn wciskania smaru w łożysko półosi. Tz. Ze nyse podnosi sie tylko lewarkiem hydraulicznym, nie takim np. Jak w 125p, trabant,126p czyli z boku.? A przy wyciaganiu silnika z zawieszeniem to gdzies z podu ramy (sa okreslone miejsca) Ps. Wiec ta duza kalamitke mozna zastapic np. Smarowniczka pod towotnice? |
Autor: | Dziwny Mag [ 19 lipca 2016, 09:25 ] |
Tytuł: | Re: Kilka "glupich" pytań |
Można zastąpić. A przy wyciąganiu silnika z zawieszeniem, to bardziej się podciąga cały przód w góre, po odkręceniu zawieszenia od ramy. Generalnie do Nysy tylko "piesek" lub kolumnowy - a podkłada się, gdzie się da, ale nigdzie do nadwozia |
Autor: | Historyk1985 [ 19 lipca 2016, 22:03 ] |
Tytuł: | Re: Kilka "glupich" pytań |
Kiedyś (ale to w "akcie desperacji" ) podnosiłem Nyskę 521 lewarem od Poloneza. Wcisnąłem pod podłużnicę ramy ten "grzbiet" z którego wychodzi ten luźny czop i opierając sam "grzbiet" podnośnika podniosłem za ramę moją skrzyniową Nyskę. Tyle, że to bardzo trzeba było uważać A lewar pod budę podkłada się tylko wtedy, jak chce się budę zdjąć z ramy (po uprzednim odkręceniu budy od ramy) Nyska to nie Polonez , żeby za progi ją podnosić |
Autor: | Strucelsw [ 21 lipca 2016, 16:55 ] |
Tytuł: | Re: Kilka "glupich" pytań |
za most też się nie podnosi-chyba że przy końcach. najlepiej za ramę albo belke silnika no i nie kalamitka tylko kalemitka. albo po polsku smarowniczka. |
Autor: | Dziwny Mag [ 21 lipca 2016, 17:38 ] |
Tytuł: | Re: Kilka "glupich" pytań |
Czemu nie powinno sie podnosić za most? Chodzi o to, zeby się nie ześlizgnęło ustrojstwo z podnośnika, czy o most jako taki? |
Autor: | zbiegusek [ 21 lipca 2016, 17:48 ] |
Tytuł: | Re: Kilka "glupich" pytań |
Strucel zbyt ogólnie zabronił - nie wolno podnosić za most w jego środku. Tylko i wyłącznie dokładnie pod resorami. :) |
Autor: | Strucelsw [ 21 lipca 2016, 20:13 ] |
Tytuł: | Re: Kilka "glupich" pytań |
to miałem na mysli-przy końcach, czyli pod resorami:) może się wygiąc. |
Autor: | Historyk1985 [ 21 lipca 2016, 21:00 ] |
Tytuł: | Re: Kilka "glupich" pytań |
...a mogę ja teraz zadać parę głupich pytań Da się gdzieś kupić taką kratkę, jaka jest w masce Nyski? Chodzi mi o kratkę grilla Czy nie miały one jeszcze gdzieś np w jakichś innych pojazdach zastosowanie? Odcinał ktoś już kiedyś tą kratkę od maski? Ona jest chyba zgrzewana z resztą maski - da się jakoś rozdzielić oba elementy nie niszcząc ich obu? Dla mnie jest to bardzo ważny temat, bo raczej bez rozdzielania obu części się nie obejdzie |
Autor: | Strucelsw [ 21 lipca 2016, 21:23 ] |
Tytuł: | Re: Kilka "glupich" pytań |
chyba obudowy grzejników w pociagach były z takiej kratki |
Autor: | phinek [ 22 lipca 2016, 01:04 ] |
Tytuł: | Re: Kilka "glupich" pytań |
Kiedyś męczyłem wuja googla o kratki i doszperałem się różnych producentów. Najłatwiej znaleźć cięto-ciągnioną czyli taką jak w smutkach, jednak inne wersje siatek też są do znalezienia a w najgorszym wypadku można je zamówić do wycięcia na laserze. Ogólnie szukaj hasła "blachy perforowane" np. http://www.perforowane-blachy.pl/eshop/derovane-plechy http://www.mevaco.pl/products.html?productfilter_type=5 |
Autor: | Historyk1985 [ 24 lipca 2016, 17:09 ] |
Tytuł: | Re: Kilka "glupich" pytań |
Obejdzie się chyba jednak bez wymiany kratki Tylko kolejne głupie pytanie mi się teraz nasuwa Czy lakier modelarski nadaje się na polakierowanie zewnętrznych elementów nadwozia auta? Chodzi mi o zapodkładowanie wyczyszczonej stali "normalnym" podkładem antykorozyjnym i polakierowanie np pactrą A74 "Aluminium" tej kratki. Jako farba modelarska nadaje wygląd prawdziwego aluminium. Pytanie tylko o to czy wytrzyma to na takim grillu... |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+1godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |