Forum Miłośników Polskich Dostawczaków
https://www.forum.polskiedostawczaki.pl/

Kilka "glupich" pytań
https://www.forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=5&t=3362
Strona 1 z 2

Autor:  zolwik [ 18 lipca 2016, 20:09 ]
Tytuł:  Kilka "glupich" pytań

Cześć.

Nie spodziewalem sie nigdy ze zadam to pytanie..
-Gdzie nysie podklada sie podnosnik/lewarek?

-Do czego sluzy (jakby kalamitka) w tylnych piastach skierowane do tylu auta?

Autor:  Marian [ 18 lipca 2016, 20:44 ]
Tytuł:  Re: Kilka "glupich" pytań

- Gdzie potrzeba :D tzn jak podnosisz tylne koła to pod most, a jak przednie to pod wahacz/miske sprężyny
- Kalamitka, jak to kalamitka służy do smarowania. Tzn wciskania smaru w łożysko półosi.

Autor:  zbyszek99 [ 18 lipca 2016, 22:12 ]
Tytuł:  Re: Kilka "glupich" pytań

To raczej nie kalamitka , a zakrętka do której ładuje się smar do łożysk i w/g instrukcji co 1500 km należy dokręcić 1 obrót .

Autor:  nysanek [ 19 lipca 2016, 04:44 ]
Tytuł:  Re: Kilka "glupich" pytań

starsze rozwiazanie to to wlasnie wciskanie kciukiem smaru , potem byly kalamitki.

Autor:  zolwik [ 19 lipca 2016, 06:05 ]
Tytuł:  Re: Kilka "glupich" pytań

Marian pisze:
- Gdzie potrzeba :D tzn jak podnosisz tylne koła to pod most, a jak przednie to pod wahacz/miske sprężyny
- Kalamitka, jak to kalamitka służy do smarowania. Tzn wciskania smaru w łożysko półosi.

Tz. Ze nyse podnosi sie tylko lewarkiem hydraulicznym, nie takim np. Jak w 125p, trabant,126p czyli z boku.?
A przy wyciaganiu silnika z zawieszeniem to gdzies z podu ramy (sa okreslone miejsca)

Ps. Wiec ta duza kalamitke mozna zastapic np. Smarowniczka pod towotnice?

Autor:  Dziwny Mag [ 19 lipca 2016, 09:25 ]
Tytuł:  Re: Kilka "glupich" pytań

Można zastąpić.

A przy wyciąganiu silnika z zawieszeniem, to bardziej się podciąga cały przód w góre, po odkręceniu zawieszenia od ramy. Generalnie do Nysy tylko "piesek" lub kolumnowy - a podkłada się, gdzie się da, ale nigdzie do nadwozia ;)

Autor:  Historyk1985 [ 19 lipca 2016, 22:03 ]
Tytuł:  Re: Kilka "glupich" pytań

Kiedyś (ale to w "akcie desperacji" :wink: ) podnosiłem Nyskę 521 lewarem od Poloneza. Wcisnąłem pod podłużnicę ramy ten "grzbiet" z którego wychodzi ten luźny czop i opierając sam "grzbiet" podnośnika podniosłem za ramę moją skrzyniową Nyskę. Tyle, że to bardzo trzeba było uważać :-|

A lewar pod budę podkłada się tylko wtedy, jak chce się budę zdjąć z ramy (po uprzednim odkręceniu budy od ramy) :wink: Nyska to nie Polonez , żeby za progi ją podnosić :mrgreen:

Autor:  Strucelsw [ 21 lipca 2016, 16:55 ]
Tytuł:  Re: Kilka "glupich" pytań

za most też się nie podnosi-chyba że przy końcach.
najlepiej za ramę albo belke silnika
no i nie kalamitka tylko kalemitka. albo po polsku smarowniczka.

Autor:  Dziwny Mag [ 21 lipca 2016, 17:38 ]
Tytuł:  Re: Kilka "glupich" pytań

Czemu nie powinno sie podnosić za most? Chodzi o to, zeby się nie ześlizgnęło ustrojstwo z podnośnika, czy o most jako taki?

Autor:  zbiegusek [ 21 lipca 2016, 17:48 ]
Tytuł:  Re: Kilka "glupich" pytań

Strucel zbyt ogólnie zabronił - nie wolno podnosić za most w jego środku.
Tylko i wyłącznie dokładnie pod resorami. :)

Autor:  Strucelsw [ 21 lipca 2016, 20:13 ]
Tytuł:  Re: Kilka "glupich" pytań

to miałem na mysli-przy końcach, czyli pod resorami:)
może się wygiąc.

Autor:  Historyk1985 [ 21 lipca 2016, 21:00 ]
Tytuł:  Re: Kilka "glupich" pytań

...a mogę ja teraz zadać parę głupich pytań :?: :wink: :mrgreen:

Da się gdzieś kupić taką kratkę, jaka jest w masce Nyski? Chodzi mi o kratkę grilla
Czy nie miały one jeszcze gdzieś np w jakichś innych pojazdach zastosowanie?

Odcinał ktoś już kiedyś tą kratkę od maski? Ona jest chyba zgrzewana z resztą maski - da się jakoś rozdzielić oba elementy nie niszcząc ich obu?

Dla mnie jest to bardzo ważny temat, bo raczej bez rozdzielania obu części się nie obejdzie :-| :?

Autor:  Strucelsw [ 21 lipca 2016, 21:23 ]
Tytuł:  Re: Kilka "glupich" pytań

chyba obudowy grzejników w pociagach były z takiej kratki

Autor:  phinek [ 22 lipca 2016, 01:04 ]
Tytuł:  Re: Kilka "glupich" pytań

Kiedyś męczyłem wuja googla o kratki i doszperałem się różnych producentów. Najłatwiej znaleźć cięto-ciągnioną czyli taką jak w smutkach, jednak inne wersje siatek też są do znalezienia a w najgorszym wypadku można je zamówić do wycięcia na laserze.
Ogólnie szukaj hasła "blachy perforowane"
np. http://www.perforowane-blachy.pl/eshop/derovane-plechy
http://www.mevaco.pl/products.html?productfilter_type=5

Autor:  Historyk1985 [ 24 lipca 2016, 17:09 ]
Tytuł:  Re: Kilka "glupich" pytań

Obejdzie się chyba jednak bez wymiany kratki :wink:

Tylko kolejne głupie pytanie mi się teraz nasuwa 8)

Czy lakier modelarski nadaje się na polakierowanie zewnętrznych elementów nadwozia auta?

Chodzi mi o zapodkładowanie wyczyszczonej stali "normalnym" podkładem antykorozyjnym i polakierowanie np pactrą A74 "Aluminium" tej kratki. Jako farba modelarska nadaje wygląd prawdziwego aluminium. Pytanie tylko o to czy wytrzyma to na takim grillu...

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/