Forum Miłośników Polskich Dostawczaków
https://www.forum.polskiedostawczaki.pl/

Nysa N-58 ???
https://www.forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=5&t=970
Strona 1 z 1

Autor:  kaczka [ 15 marca 2010, 21:15 ]
Tytuł:  Nysa N-58 ???

http://www.allegro.pl/item961783316_nys ... _n_59.html

Autor:  Marian [ 15 marca 2010, 21:28 ]
Tytuł: 

N-58 to był prototyp. W sumie nie wiem czym dokłądnie różnił się od N-59, ale to na 99% jest N59. ja rozróżniam tylko N57 od N59 :lol: Ale jeśli ta Nysa jest z 1959 to pewnie jedna z pierwszych N59 ;)

Autor:  wiesław [ 15 marca 2010, 23:13 ]
Tytuł: 

Witam.
Proszę dokładnie obejrzeć zdjęcia :shock: . Zbyt wiele nieoryginalnych części nawet na Nysę N59, nie mówiąc o Nysie N58 (nie wiem nawet jak wyglądała N58). Tylko niech sprzedawca nie pisze przypadkiem iż jest na ramie numer 58 (na początku). Mam N59 z 1961r a na ramie jest właśnie numer 58, i o niczym to nie świadczy. Chyba iż jest oryginalna tabliczka znamionowa, ale w takim razie w tej nysie jest wprowadzone wiele zmian przez późniejszych użytkowników.
Pozdrawiam wszystkich zakręconych nysomaniakow. :D
P.s.
szukam do mojej nysy światełek które miały sanitarki w latach 50 i 60 na dachu (Nysy, warszawy i prawdopodobnie lubliny

Autor:  Dziwny Mag [ 16 marca 2010, 00:01 ]
Tytuł: 

Oj, Marian - chyba Nysanek miał trochę racji - pisz częściej wtedy, gdy wiesz na pewo, a rzadziej, gdy przypuszczasz lub wiesz, że nie wiesz :wink:

Nyska fabryka oznaczała wtedy auta wg klucza, który dziś nazwalibyśmy "model roku". W 1957 była to N57, w 1958 N58, dalej (piszę to w oparciu o dane, jakie spotkałem w literaturze i w dowodach rejestracyjnych, jakie miałem w rękach) N59, N60 i N61 - wyższej liczby nie spotkałem, mimo, że nasza umowna "model N59" była robiona do 1964 roku.

N57 a N58 to są dość różne auta - zwłaszcza nadwozie. Ale N58 a N59 to już tylko drobne zmiany w elektryce głównie. Kolejne zmiany można, z drobnym tylko uproszczeniem, sprowadzić już tylko do zmian numeracji.

Co do Nyski z aukcji - Wiesław wszystko napisał :D Nyska jest "kundelkiem", a N58 wziął pewnie z dowodu rejestracyjnego.

Autor:  Leśnowóz [ 16 marca 2010, 00:45 ]
Tytuł: 

a gdzie ona ma drugie prawe drzwi :?: czy tam się wsiadało tylko tyłem :?: czy zaspawali :?:

Autor:  Robo [ 16 marca 2010, 07:22 ]
Tytuł: 

Wersje bez drugich drzwi były, nawet w nysach 501.
Swoją drogą to po co tworzyłeś nowy temat zamiast wkleić to do ogłoszeń lub galerii nys N59, 501 - zdjęcia współczesne. Taki bałagan jakiś się robi, oczywiście moim zdaniem.

Autor:  Dziwny Mag [ 16 marca 2010, 10:12 ]
Tytuł: 

Leśnowóz pisze:
a gdzie ona ma drugie prawe drzwi :?: czy tam się wsiadało tylko tyłem :?: czy zaspawali :?:

Druie prawe drzwi miały wtedy TYLKO mikrobusy - inne wersje tylko 3 sztuki drzwi na auto :) Ta niby jest mikrobusem... więc powina te 4 drzwi mieć. 8)
Co do ilości drzwi - nawet wśród wczesnych Nysek 521 zdarzały się towosy czy furgony z 3 drzwiami.

P.S. Robo - galeria niech będzie galerią :wink: Tutaj bardziej chodziło o to, co i na ile jest N58 i inne "cyferki" :wink:

Autor:  Marian [ 16 marca 2010, 18:14 ]
Tytuł: 

Dziwny Mag pisze:
Oj, Marian - chyba Nysanek miał trochę racji - pisz częściej wtedy, gdy wiesz na pewo, a rzadziej, gdy przypuszczasz lub wiesz, że nie wiesz :wink:

Nyska fabryka oznaczała wtedy auta wg klucza, który dziś nazwalibyśmy "model roku". W 1957 była to N57, w 1958 N58, dalej (piszę to w oparciu o dane, jakie spotkałem w literaturze i w dowodach rejestracyjnych, jakie miałem w rękach) N59, N60 i N61 - wyższej liczby nie spotkałem, mimo, że nasza umowna "model N59" była robiona do 1964 roku.

Jasne, staram się, tylko ja do tej pory byłem pewien, że do 64 byly produkowane Nysy oznaczane N59, i byłem świecie przekonany, że N57, N58 czy N61 to prototypy, widocznie miałem błędne informacje :)
Ale rozumiem, że N63 to był prototyp :?: :mrgreen:

Autor:  nysanek [ 16 marca 2010, 18:31 ]
Tytuł: 

N63 to prototyp.

Autor:  wiesław [ 16 marca 2010, 21:30 ]
Tytuł: 

OK.
To jak w takim razie wytłumaczyć mój numer nadwozia. :?
Moja nysa to (według nmie i wszystko na to wskazuje) N59, numer na ramie P 58-05987, to co to jest N58 czy N59.
Nysa ma tabliczkę znamionową (oryginał) iż rok produkcji jest 1961.
A papiery ma tak mocne iż trudno sobie wyobrazić lepsze.
Pozdrawiam :D

Autor:  nysanek [ 16 marca 2010, 22:03 ]
Tytuł: 

moze wydawac sie to dziwne ale na parkingu fabrycznym takie auta nieraz staly tez dluzej niz to przewidywano i twoja nysa jezeli ma cos wpisane na ramie/podwoziu N58 to tez taka jest na bank rok budowy 1958 , albo rama z 58 a nadwozie z 59, namieszane bylo zawsze w tej fabryce wiec mozna sobie to jakos przyblizyc w tym sensie ze kiedys mysleli sobie predzej czy pozniej klijeta znajdziemy nawet na nyse ktora miala rame w 58 roku zrobiona a nadwozie z 59,61 , zapotrzebowanie bylo duze w tym okresie na auta dostawcze , wiec drobnostkowi niebyli napewno majstrowie z fabryki nysa :wink:

Autor:  Dziwny Mag [ 23 marca 2010, 14:57 ]
Tytuł: 

Wychodzi na to, że "58" na ramie jest zawsze - jako nr częsci(??) - w każdym bądź razie numer ramy w radiozwozie Simona (501, 1968 rok) też jest poprzedzony "58".
Obrazek

Poniżej zaś dowód rejestracyjny od (papierkowo) N60 rocznik 1959.

Obrazek Obrazek

P.S.(Nie sugerować się datą piewszej rejestracji - tzn dniem i miesiącem - wynika on z konieczności wypełnienia każdego pola w formularzu na komputerze; kiedyś wpisywano tam tylko rok, przy komputeryzacji masowo dla wcześniej zarejestrowanych pojazdów wklepywano 01.01 lub 31.12).

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/