wlasnie widze ze kolega Zet9, napisal niewiem czy zawor nie uderza w tlok , jezeli by to sie stalo to by tylko raz doszlo do takiego starcia tlok --- zawor i koniec , zawor moze wejsc za gleboko do komory spalania jezeli sprezyna zaworowa peknie , niema wtedy odbicia znaczy funkcji zamykania zaworu tlok moze wykrzywic zawor jak go podbije, ale jezeli ustawia sie zawory nawet na wiecej niz 0,2 jak to w ksiazce podane to bedzie glosna praca silnika co tez szybko da to do zrozumienia kierowcy ze ustawilem zawory na wieksza szczeline, w silniku S-21 idzie to dokladnie wysluchac na goracym silniku jak jakis zawor jest wiekszy od innych wystarczy przygazowac krotko i zejsc z gazu jak laski lub jedna laska popychaczy zadzwoni przez dluzszy czas to szczelina na ktoryms z zaworow jest za duza , dlatego w silniku S-21 tak samo ustawic wszystkie zawory na 0,22 , wtedy ma sie cicha prace silnika bo w silniku S-21 co jest dziwne ( takie materialy stalowe dobrane) ze szczelina sie powieksza jak silnik sie nagrzeje , w innych pojazdach moze byc to odwrotnie ze szczelina sie zmniejsza wszystko zalezy od materialow stopu z ktorych czesci klawiatury sa zrobione.
|