Witam,
Prawidlowe uzytkowanie samochodu, oraz porady do prawidlowej eksploatacji.
Olej silnikowy stosowac mineralny,nie syntetyczny 15W / 40
Plyn hamulcowy polecam wymienic na DOT 4
Cylinderki hamulcowe wymienic na nowszy typ z ostatnich zukow bez regulacji
Gaznik wymienic jezeli juz nie da sie go ustawic na nowego oszczednego Webera oraz osprzet do tego gaznika, chociaz dobry gaznik Jikov 40 SOP jest tez swietnym gaznikiem .
Wyregulowac przerywacz na odstep 0,4 ,ustawic zaplon pistoletem (stroboskopem ) na 9 stopni przed ZZ , korekture zrobic na sluch po ustawieniu na 9 stopni ,tak sie najlepiej ustawia zaplon w silniku S-21
Wyregulowac zawory na zimnym silniku ssacy 0,20-0,23 /wydechowy 0,30-0,32 nie za ciasno ustawic
Stan plynu do spryskiwania szyb sprawdzic
Stosowac dodatek olowiowy do benzyny przy tankowaniu
Przesmarowac wszystkie smarowniczki te ktore nie przechodza wymienic na nowe wszystkie czesci ruchome przesmarowac,wal napedowy, zamki,zawiasy, klamki, uzupelnic smar w lozyskach kol tylnich wciskajac smar kciukiem,przesmarowac linki recznego hamulca,sprawdzic stan oleju w skrzyni biegow w kolumnie kierownicy i tylnym moscie dolac jak potrzeba olej Hipol, w silniku utrzymywac stan na miarce oleju nigdy ponad oznaczenie P na miarce, w chlodnicy jak sie niewie co jest zalane najlepiej spuscic i zalac nowym plynem borygo do -35 wode dolewac tylko destylowana do chlodnicy.
Filtr powietrza typu fiat jezeli jest brudny wymienic na nowy,w mokrym typie filtra wymienic olej.
Sprawdzic stan plynu hamulcowego w zbiorniczkach poziom ten nie powinien opadac ponizej opaski mocujacej zbiorniczki.
Sprawdzic oswietlenie
Naciagnac pasek klinowy na 1,5 cm
Wszystkie styki elektryczne takie jak kostki zlacza smarowac zeby nie oksydowaly zlacza
Sprawdzic powietrze w kolach 3,0 bar dla 4 kol + zapasowe
Optymalna predkosc 60 do 90 km/h
Taka Nyska mozna jechac w trase bez zadnych obaw ,koncowka rury wydechowej bedzie podchodzic do bialego koloru
Przy dluszym postoju samochodu zalac zbiornik do pelna paliwem,umyc auto, odlaczyc akumulator i postawic go w cieple suche miejsce i co 3 miesiace podladowac slabym napieciem, postawic auto na kobylki, przesmarowac wszystko,wykrecic swiece zaplonowe dac po kropelce oleju do cylindrow i wkrecic swiece sprawdzic przy okazji odstep miedzy elektrodami swiec 0,6-0,7,wypolerowac powloke lakiernicza.
Zycze przyjemnej jazdy
silnik niedaje sie uruchomic :
czesta przyczyna sa nadpalone styki w stacyjce lub kostka elektryczna stacyjki ,ktora jest w desce rozdzielczej nie bedzie laczyc bo wtyczki sie nie schodza z powodu luznej obsady.
w gazniku dochodzi do odparowania paliwa w komorze plywakowej (tworza sie bamble gazowe) jak jest silnik goracy, ciezko odpalic dlatego troche wcisnac pedal gazu to latwiej bedzie odpalic, jest tez inna metoda zeby troche poczekac jak sie nie spieszy
jak samochod dluzej stoi niz 2 dni to podpompowac recznie paliwo do komory plywakowej gaznika starczy 5 pompniec , przy pompie paliwowej jest dzwigienka ktora nalezy do gory ciagnac ,nie z uzywa sie tez tak rozrusznik polecam na stale kawalek druta zaczepic do dzwigienki pompy i pociagnac za drut tak jest wygodniej
1 zatkane przewody paliwa
2 uszkodzone lub za wilgocone swiece zaplonowe,niewlasciwe odstepy miedzy elektrodami
3 przerwany przewod lub obluzowany zacisk przewodu w ukladzie zaplonowym
4 zawilgocone przewody lub glowica rozdzielacza
5 uszkodzona glowica lub palec rozdzielacza(przebicie,uplyw pradu)
6 nadmiar paliwa w gazniku i rurze ssacej i cylindrach silnik zalany
7 nie dokrecone nakretki zamocowania gaznika lub rury ssacej,uszkodzona uszczelka zasysanie falszywego powietrza
8 uszkodzona pompa paliwa ,nieszczelne zaworki ,peknieta pokrywa osadnika lub przepona
9 woda w ukladzie paliwowym oraz w gazniku
10 za male luzy zaworow
11 niskie sprezanie w cylindrach ,nieszczelne zawory ,pierscienie tlokowe lub uszczelka pod glowica
12 woda w komorze spalania ,uszkodzenie uszczelki pod glowica ,pekniecie glowicy
13 zanieczyszczona dysza rozruchowa nadmierne uchylenie przepustnicy mieszanki( wyrobiony gaznik)
nie rowna praca silnika:
1 zanieczyszczone lub nadpalone styki przerywacza,niewlasciwy odstep stykow przerywacza lub zacinanie sie dzwigni przerywacza na osi obrotu
2 nie wlasciwe ustawienie zaplonu za puzny lub lub za wczesny
3 zuzyte krzywki lub nadmierny luz boczny walka rozdzielacza (jak duzo km przejechanych)
4 niesprawna cewka zaplonowa lub kondensator
5 uszkodzone lub za wilgocone zaciski przewodow ukladu zaplonowego
6 pekniecie glowicy rozdzielacza ,silnie nadpalone styki palca i glowicy rozdzielacza (przebicie)
7 niewlasciwy poziom paliwa w gazniku lub nieszczelny zawor iglicowy komory plywakowej
8 niewlasciwe cisnienie pompy paliwa (wyrobiony palec popychajacy)
9 nieszczelnosc w gazniku lub rurze ssacej uszkodzenie uszczelek pod gaznikiem albo rury ssacej (ciagnie falszywe powietrze)
10 nieszczelne zawory wypalone,wzery na przylgniach
11 ssanie w gazniku nie wylancza do konca brak luzu na lince
12 niewlasciwe luzy zaworow
13 woda w gazniku, i zbiorniku
14 uszkodzona uszczelka pod glowica
|