Dzisiaj jest 17 czerwca 2024, 00:19


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna
Autor Wiadomość
Post: 15 lutego 2017, 16:35 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 grudnia 2014, 20:22
Posty: 270
Lokalizacja: Warszawa
a klawiatura była mokra od oleju?

_________________
A156 1984
A18 LUX 1990
A07 1990
A18 1993
A075 1995


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 lutego 2017, 19:26 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 03 lutego 2017, 12:43
Posty: 35
Pojazd: Żuk A-06 '92
no właśnie nie była. Ja podejrzewam że to dla tego że oleju było mało a smok był poluzowany - ciągnął trochę powietrza i trochę oleju ale za mało żeby doleciało do góry.

Czy ktoś i odpowie co z tą rurką?

CZY MOŻE BYĆ TAKA JAK PRZEWÓD HAMULCOWY?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 lutego 2017, 19:29 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5081
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Może być taka, jak przewód hamulcowy :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 lutego 2017, 19:50 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 03 lutego 2017, 12:43
Posty: 35
Pojazd: Żuk A-06 '92
uffff.... dzięki!
Już myślałem że nigdy się nie dowiem :P


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 lutego 2017, 20:32 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2050
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
zalej 15w/50 Motul 4000 Motion, bedzie ciśnienie jak złoto. i bez obaw, to olej mineralny

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 lutego 2017, 21:02 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Jeśli klawiatura nie była mokra od oleju to może być tak, że o ile olej był pod właściwym ciśnieniem w bloku to w głowicy był jakiś problem - tam gdzieś coś mogło być przytkane - może podłącz zamiast rurki zasilającej głowicę cokolwiek bądź czym podasz pod ciśnieniem trochę świeżego oleju lub mieszanki olejowo-ropnej. Zobaczysz wówczas gdzie sika a gdzie nie...

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 lutego 2017, 07:09 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 03 lutego 2017, 12:43
Posty: 35
Pojazd: Żuk A-06 '92
Głowicę mam w regeneracji więc liczę że będzie ok. Myślę że wine za sklejenie głowicy ponosi mała ilość oleju i poluzowany smok - ciągnął lewe powietrze i tyle.

Mam jeszcze jedno pytanie - jak odpowietrzyć układ chłodzenia?
Jeśli dobrze myślę to nagrzewnice są w najwyższym punkcie układu - są na nich jakieś odpowietrzniki?
Czy po prostu leję do chłodnicy do pełna, zakręcam a potem zbiornik wyrównawczy do fula i ewentualnie dolać po odpaleniu?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 lutego 2017, 09:00 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5081
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Lejesz, niekoniecznie do pelna, tak 2 cm od krawędzi korka chłodnicy, odpalasz, dolewasz i kontrolujesz. To nie jest układ nadciśnieniowy z odpowietrznikiem :) Regulacja ciśnienia w układzie jest realizowana przez korek chłodnicy.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 lutego 2017, 09:34 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 grudnia 2014, 20:22
Posty: 270
Lokalizacja: Warszawa
Nalej tak jak Marian mówi i przeleć się na wysokich obrotach parę kilometrów bez korka chłodnicy. Potem jeszcze pouciskaj górną fajkę, żeby wycisnąć ewentualne resztki powietrza i dolej siuwaksu. Miałem ostatnio z tym problem, zrobiła się bańka powietrza przy termostacie, mimo że pochodził sporo na wolnych obrotach a potem pojechałem 15 kilometów, ale z założonym korkiem. No i termostat się nie otwierał.

_________________
A156 1984
A18 LUX 1990
A07 1990
A18 1993
A075 1995


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 lutego 2017, 16:00 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 03 lutego 2017, 12:43
Posty: 35
Pojazd: Żuk A-06 '92
Miska zamontowana z nowymi uszczelkami - teraz czekamy na głowicę.
Dam znać jak już opanuję całość i odpalę silnik


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 lutego 2017, 19:09 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2050
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
zukostrazak pisze:
Nalej tak jak Marian mówi i przeleć się na wysokich obrotach parę kilometrów bez korka chłodnicy. Potem jeszcze pouciskaj górną fajkę, żeby wycisnąć ewentualne resztki powietrza i dolej siuwaksu. Miałem ostatnio z tym problem, zrobiła się bańka powietrza przy termostacie, mimo że pochodził sporo na wolnych obrotach a potem pojechałem 15 kilometów, ale z założonym korkiem. No i termostat się nie otwierał.


i to mimo drożnego kanału małego obiegu,oraz termostatu z otworkiem wyrównawczym. Jazda bez korka na obrotach jest 100% pewnym patentem na odpowietrzenie

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 lutego 2017, 19:34 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 03 lutego 2017, 12:43
Posty: 35
Pojazd: Żuk A-06 '92
ok! więc tak zrobię! dzięki za wyjaśnienie.
Mam pewien szatański pomysł pytanie co Wy na to.
Tak sobie wymyśliłem że skoro głowica jest zaopatrywana w olej za pomocą rurki takiej jak przewód hamulcowy to może by tak wpakować w połowie trójnik i wkręcić tam sobie czujnik ciśnienia oleju? Wmontować żaróweczkę w desce rozdzielczej i wiedzieć czy mimo ciśnienia na wale mam ciśnienie w głowicy.
Czujnik taki o małym zakresie - 0,2 - 0,3 bara.
Co o tym myślicie?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 lutego 2017, 19:48 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2050
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
mozna. byle czujnik był wiarygodny, bo to różnie bywa.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 lutego 2017, 21:27 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Dobry pomysł... choć ja to ogólnie jestem za tym by wstawiać czujniki/kontrolki tam gdzie chcemy pozyskać więcej wiedzy.
Z drugiej strony musisz pomyśleć jak interpretować wynik... ponieważ ciśnienie oleju powinieneś mieć tam niższe niż na magistrali i to zauważalnie niższe. Bardzo niskie wskazywać może albo, że olej nie dochodzi do głowicy, albo wprost przeciwnie, że po dojściu do głowicy nie napotyka oporu i tryska gdzie chce. Z kolei wysokie ciśnienie może wskazywać na zatkanie kanalików smarnych w głowicy i tym samym czopowanie wypływu oleju.

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 lutego 2017, 10:44 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2050
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
zgodnie z prawem Pascala ciśnienie rozchodzi sie w cieczy równomiernie i we wszystkich kierunkach. bedzie wszędzie takie samo, jedynie wartosci przepływu bedą przy klawiaturze mniejsze. jak jest gdzieś nieszczelność, ciśnienie spadnie w całym układzie.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net