Forum Miłośników Polskich Dostawczaków
https://www.forum.polskiedostawczaki.pl/

Układ zasilania - gaźnik, pompa paliwa - diagnoza, regulacja
https://www.forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=6&t=777
Strona 14 z 17

Autor:  nysanek [ 14 sierpnia 2016, 20:22 ]
Tytuł:  Re: Układ zasilania - gaźnik, pompa paliwa - diagnoza, regul

no ten GL 118 to chyba mniejszy od GL 200 ale dziala na tej samej zasadzie , ja to przerabialem w 2004 roku wiec takie byly moduly i cewke 4226 uzylem :wink: chodzi wszystko do dzis.

Autor:  Strucelsw [ 14 sierpnia 2016, 20:48 ]
Tytuł:  Re: Układ zasilania - gaźnik, pompa paliwa - diagnoza, regul

obudowa ta sama, gl100 ma mniejsza-ale on jest pod zwykłą cewkę, nie ma ukł. ograniczajacego prad na pierwotnym cewki

Autor:  Rafcio [ 17 sierpnia 2016, 13:43 ]
Tytuł:  Re: Układ zasilania - gaźnik, pompa paliwa - diagnoza, regul

może ktoś mnie oświecić co to za podciśnienie idzie od aparatu do gaźnika jak działa i co ma na celu?

Autor:  nysanek [ 17 sierpnia 2016, 17:02 ]
Tytuł:  Re: Układ zasilania - gaźnik, pompa paliwa - diagnoza, regul

to jest membrana która steruje podcisnieniem w aparacie zaplonowym zaplon , ciut zmienia zaplon dopasowuje do obrotów silnika przez co przyspiesza zaplon przesuwajac plytke aparatu zapl.

Autor:  Strucelsw [ 17 sierpnia 2016, 17:45 ]
Tytuł:  Re: Układ zasilania - gaźnik, pompa paliwa - diagnoza, regul

dokładnie to dopasowuje do obciażenia silnika.

Autor:  Rafcio [ 19 sierpnia 2016, 08:19 ]
Tytuł:  Re: Układ zasilania - gaźnik, pompa paliwa - diagnoza, regul

ok dzieki

Autor:  Klamot [ 27 sierpnia 2016, 21:40 ]
Tytuł:  Re: Układ zasilania - gaźnik, pompa paliwa - diagnoza, regul

Powrót paliwa w moim S21 zrobiony i działa to super. Do baku smok z powrotem od żuka diesla Za pompą paliwa trójnik 8mm z alledrogo - do baku powrót i do gaźnika. Przewody wszystkie 8mm. Powrotny w baku przedlużony do dna i ma fi 5mm na wejściu, ssący rozwiercilem zagniecioną baryłkę do 6mm.
Działa super, gażnik suchy z zewnątrz, paliwa nie brakuje. Przy uruchamianiu na ssaniu nie cieknie z tych dziwnych dziurek na kolektor...
Testowane na pompie mechanicznej i elektrycznej. Elektryczna ciszej pracuje teraz. Jest specjalna do gaźników z mniejszym ciśnieniem.
Umordowałem sie tylko z wyjęciem baku ale było warto...

Autor:  Strucelsw [ 29 sierpnia 2016, 19:28 ]
Tytuł:  Re: Układ zasilania - gaźnik, pompa paliwa - diagnoza, regul

powrót powinien być 5-6mm więc jest ok

Autor:  KrzysiekH [ 29 maja 2017, 10:45 ]
Tytuł:  Re: Układ zasilania - gaźnik, pompa paliwa - diagnoza, regul

Przeszukiwałem trochę forum w temacie mojego problemu, ale nie znalazłem odpowiedzi, więc pozwolę sobie wysmarować pytanka tutaj :)

Mam problem z pompą paliwa w s-21. Żuczek został niedawno zakupiony i nie skontrolowałem sprawności miernika paliwa i pech chciał, że jadąc pod górkę skończyła mi się wacha i silnik zaciągnął cały syf świata jaki tylko był w baku. Dziadzio, poprzedni właściciel, założył LPG i samochód udało mi się odpalić na gazie i uciec ze skrzyżowania. Po ponownym zalaniu paliwem silnik nie odpala na benzynie - pompa nie ciągnie benzyny z baku. Rozebrałem pompę, wybrałem cały syf + kamień, który osadził się pod kopułką i na uszczelce, wymieniłem membranę. Po analizie okazało się, że padł zaworek ssący. Teraz dwa pytania:
1. Jak wymienić zaworek? Czy zrobić od razu wymianę obu zaworków? Dostałem też poradę od znajomego co jeździł na Żukach, by najlepiej wymienić całą pompę, bo jest ryzyko, że po samej wymianie zaworków może być luz i pompa będzie się zapowietrzać.
2. Filtron na swojej stronie (http://www.wixfiltron.com.pl/index.php/ ... ars?cat=10) zaleca do filtrowania paliwa włożenie PS-822. Przyznam się, że moje doświadczenia z mechaniką pojazdową raczej odnoszą się do produkcji około roku 2000 i nowsze, więc filtr paliwa w samochodzie wydawał mi się czymś oczywistym. Jakie było moje zaskoczenie, gdy tu nie znalazłem takiego cuda. Pytanie: montować w układ czy nie? Ma ktoś podrzucić zdjęcie jak umieszczacie to u siebie w Żuczku?

Autor:  Marian [ 29 maja 2017, 11:01 ]
Tytuł:  Re: Układ zasilania - gaźnik, pompa paliwa - diagnoza, regul

Wymien zaworki oba, one mają tam takie male uszczelki pod soba-daj nowe, dorób z tekturki. Jak sie skonczylo paliwo to musisz naprawdę dlugo recznie pompować pompką, żeby zaciągnąć paliwo do układu.
Filtr koniecznie zamontuj między pompą a gaźnikiem, na wężu elastycznym. Wielkiej filozofii w tym układzie paliwowym tu nie ma, proste to jak konstrukcja cepa ;)

P.S. jak pompujesz recznieto pamietaj pozostawic dzwignie w pozycji do dołu, bo inaczej pompa nie będzie miała prawidlowego skoku.

Autor:  KrzysiekH [ 29 maja 2017, 11:23 ]
Tytuł:  Re: Układ zasilania - gaźnik, pompa paliwa - diagnoza, regul

Marian pisze:
Wymien zaworki oba, one mają tam takie male uszczelki pod soba-daj nowe


O cholipa, to jest mega precyzyjna robota. Szkoda że tego nie idzie nigdzie kupić :(

Marian pisze:
Filtr koniecznie zamontuj między pompą a gaźnikiem, na wężu elastycznym.


A nie warto by założyć taki filtr przed pompą, aby uniknąć pakowania syfu do pompy? Czy jest wtedy jakiś problem na pompowaniu z baku?

Autor:  Marian [ 29 maja 2017, 14:47 ]
Tytuł:  Re: Układ zasilania - gaźnik, pompa paliwa - diagnoza, regul

Pompa ma i tak osadnik, w baku smok jest opatulony gestym sitkiem, filtr przed pompa może zablokowac przeplyw, nie testowalem, zawsze mielismy za pompą i wszystko git.

Z tą precyzją nie przesadzaj ;)

Autor:  KrzysiekH [ 29 maja 2017, 15:38 ]
Tytuł:  Re: Układ zasilania - gaźnik, pompa paliwa - diagnoza, regul

Dzięki serdeczne :)
Przyjrzę się dokładnie pompie i zaworkom jak przyjdą na miejsce. Na wszelki wypadek wziąłem zamówiłem też pompę, udało mi się znaleźć identyczną w granicach 110zł. Plan jest taki, że jeśli nie uda mi się zrobić na placu tych zaworków to zabiorę starą pompę na warsztat, a wstawię tę nówkę. Teraz będę się głowić nad ewentualną wymianą pompy, bo dostęp tam nie jest lekki, o ile jeszcze do kopułki osadnika i tych sześciu śrub udało mi się sięgnąć ręką o tyle mocowań do bloku silnika nie widzę, czuję że czeka mnie demontaż chłodnicy :)

Autor:  Strucelsw [ 29 maja 2017, 19:32 ]
Tytuł:  Re: Układ zasilania - gaźnik, pompa paliwa - diagnoza, regul

ja daje zawsze filtr przed pompą i jest dobrze

Autor:  Marian [ 29 maja 2017, 20:27 ]
Tytuł:  Re: Układ zasilania - gaźnik, pompa paliwa - diagnoza, regul

Da radę zdemontować pompę bez demontażu chłodnicy czy kolektora. Trzeba się trochę nagimnastykować, ale wg mnie i tak jest łatwiej niż przy demontażu alternatora :D

Strucel - w Nysie filtr masz przed pompą mechaniczną i jest git?

Strona 14 z 17 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/