Forum Miłośników Polskich Dostawczaków
https://www.forum.polskiedostawczaki.pl/

Tylne zawieszenie - diagnoza, regeneracja
https://www.forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=6&t=544
Strona 3 z 7

Autor:  Robo [ 14 listopada 2009, 21:59 ]
Tytuł: 

Blache dospawaj, odbój dostaniesz bez problemu. taki sam jest w żuku.

Autor:  Boogiman [ 26 listopada 2009, 21:58 ]
Tytuł: 

Dobra dobra , tu gadu gadu o smarowaniu ale co jeżeli trzeba wyklepać i dołożyć pióro :?:

Otóż :
w obydwu nyskach mam ten sam problem , są zarejestrowane na 8+1 , tyle że jak na pokład zabieram 6 pasażerów to resor już jest na płasko oparty na odbojach i jest spora uzasadniona obawa że przy 8 osobach i nierównościach złamie się.

Byłem w kilku miejscach w KRK i mam mętlik w głowie :

jeden gość przez telefon orientacyjnie powiedział 210 zł za wyklepanie i dołożenie pióra . Ja pojechałem i zobaczył że to nie złom a raczej youngtimer to od razu cena poszła powyżej 400 zł .

pojechałem do innego , zobaczył , i minimum 450 zł .

trzeci 600 zł .

Nie znam się na tym , jaka cena jest ok według was? Dostęp jest idealny , nie trzeba się mordować , potrzebuję wyklepać i dołożyć po piórze na stronę.

Autor:  AdministratorNysaVan [ 26 listopada 2009, 22:17 ]
Tytuł: 

Bo sie czasy zmieniły ! Jak by widzieli zardzewiałą Nysinę to by ci tak nie zaśpiewali lub zaśpiewali żebyś sie odczepił . Ale zobaczyli ładnie zrobioną Nyskę wiec pomysleli jeżeli pakuje w nią szmal to go stać ;)
Jak masz kogoś do pomocy to weź wymontuj te resory i zawieś do speca lub po prostu kup nowe (wzmacniane) od żuka ,powinny pasować :D .
Tu masz tanio http://www.allegro.pl/item831807452_zuk_resor_nowy.html
Pozdr...

Autor:  Marian [ 27 listopada 2009, 16:17 ]
Tytuł: 

Hmm, klepanie swoją droga, bo w Twoim przypadku Boogie może to dać dobry efekt i pewnośc, ale musze wam powiedzieć, że w tym tygodniu widizałem Lublina dwójkę, tak załadowanego, że jego resowy były wygięte w drugą stronę, czyli parabola z ramionami skierowanymi ku dołowi, stał na światłach potem ruszył i pojechał gdzieś... Po tym już nie mam wątpliwośći, że do złamania resora trzeba mieć umiejętności :D

Autor:  nysanek [ 27 listopada 2009, 17:14 ]
Tytuł: 

wzamacniane z zuka kup ,takie tez mam i jest ok.

Autor:  Boogiman [ 27 listopada 2009, 18:58 ]
Tytuł: 

no a te z allegro to wzmacniane czy nie? jaki udźwig?

8 pasażerów średnio po 80 kg to daje : 640 kg ładunku

Autor:  nysanek [ 27 listopada 2009, 19:07 ]
Tytuł: 

w sklepie z czesciami zuka dostaniesz , to co na allegro nieraz ludzie wstawiaja to nieraz sami niewiedza co kilkanascie lat temu zakupili , takie resory sa niedrogie te wzmacniane , z zalozenia ze w praktyce taki zuk skrzyniak zaladowany jest na full to znaczy 1 tona lub wiecej wiec te wzmacniane wytrzymaja 2 razy te 640 kg u ciebie.

Autor:  Boogiman [ 27 listopada 2009, 19:09 ]
Tytuł: 

no a te na allegro są ok , czy nie ? facet mówi że ma 4 sztuki , akurat tyle mnie interesuje , ale żeby potem nie było że nie ma żadnej różnicy pomiędzy teraz a po.

Autor:  nysanek [ 27 listopada 2009, 19:12 ]
Tytuł: 

te z zuka pasuja do nysy bez problemu , tylko tego faceta sie zapytaj czy to wzmocnione chociaz w dzisiejszych czasach maja same wzmocnione w sklepach i ten tez na natki wyglada ten z allegro.

Autor:  Boogiman [ 27 listopada 2009, 19:31 ]
Tytuł: 

nysanek pisze:
te z zuka pasuja do nysy bez problemu , tylko tego faceta sie zapytaj czy to wzmocnione chociaz w dzisiejszych czasach maja same wzmocnione w sklepach i ten tez na natki wyglada ten z allegro.
pytałem czy wzmocnione czy oryginalne , mówi że oryginalne.

Autor:  nysanek [ 27 listopada 2009, 19:34 ]
Tytuł: 

to szukaj wzmocnionych w sklepach na miejscu , znajdziesz napewno.

Autor:  phinek [ 03 grudnia 2009, 23:35 ]
Tytuł: 

Marian15 pisze:
..widizałem Lublina dwójkę, tak załadowanego, że jego resowy były wygięte w drugą stronę,...


Oj ile to razy się na "smutnych resorach" jeździło... Więc złamać resor to raczej jak podkoroduje i stoi, jak się rusza i przegina na drugą to znaczy że jest OK.

A na kolei do jak resor jest prosty to znaczy, ze jeszcze trzeba ładować. Zaś każdy wagon właściwie załadowany ma resory smutne.

Autor:  Marian [ 04 grudnia 2009, 16:58 ]
Tytuł: 

tja, ja rozumiem, lekkie wygięcie w drugą strone - to się zgadzam ,wtedy na pelno zaladowany i jest git, ale one byly naprawde fest wygiete w druga strone.... Szkoda, że nie miałem przy sobie aparatu, tobym zdjecie zrobił. Potem, jak ruszał to słychać było, że ciężko mu się ruszało, a na płaskim to było :)

Autor:  Boogiman [ 22 grudnia 2009, 09:53 ]
Tytuł:  Resory a ustawienie mostu

Ostatnio dałem do przełożenia resory , kupiłem nowe wzmacniane tak jak sugerowaliście. No i faktycznie auta stoją wysoko i nie uginają się , jest tak jak chciałem.
Ale wystąpił problem:
po zamontowaniu resorów jak wyjechałem aby jechać na wprost muszę skręcić kierownicę w prawo o jakieś 10 minut , jak ją puszczę to auto jedzie w lewo , a jak wyprostuje to wręcz skręca w lewo, przed zmiana natomiast przy prostej kierownicy jechało prosto.
Problem występuje w obydwóch autach .
Na śniegu zauważyłem że auta zostawiają 1,5 ślada .
Zatem uważam że mechanik coś źle zamontował i teraz jest taki efekt jak na rysunku ( oczywiście na rysunku spotęgowałem kąt dla lepszej wizji )
Na drugim rysunku narysowałem zawieszenie , czy ktoś potrafi mi określić łopatologicznie w czym jest problem , gdzie mierzyć i gdzie ustawiać ? Dzięki. Obrazek Obrazek

Autor:  AdministratorNysaVan [ 22 grudnia 2009, 15:33 ]
Tytuł: 

Widzę ze problem sie nie rozwiązał :(

Ja bym na twoim miejscu Boogi pomierzył połozenie tylnego mostu . Podlewarować tył ,sciągnąć koła i pomierzyć odstępy :

A) Wymiar most belka ramy . Na tym wymiarze powinieneś najlepiej ustalić odchylenie mostu
B) wymierzyć środek mostu i potem wyłapać obsadzenie resorów na cybantach
C) Wymiar resorów ,podziel i wyznacz środek i porównaj go z druga stroną , może tu tez tkwi problem
D) odległość cybanta (resora) do tarczy kotwicznej
E) Sprawdz położenie resorów na moście .

Obrazek

jak chcesz to moge Co pomierzyć u mnie w Żuku ,ale myślę ze najlepiej jak ktoś to zrobi w Nysie ,mogą być jakieś inne wymiary .
ja jednak bym pomierzył i poluzował śróby na cybantach ,młotkiem pukniesz to przesuniesz delikatnie most ,skręć śruby i znowy wymierz ,
napewno bedzie lepiej niż jest :D pozdr...

Strona 3 z 7 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/