Forum Miłośników Polskich Dostawczaków
https://www.forum.polskiedostawczaki.pl/

Pytanie o rozmiar opon
https://www.forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=6&t=619
Strona 3 z 12

Autor:  phinek [ 11 marca 2011, 06:55 ]
Tytuł: 

A ja pomnożyłem 6,5 x 25,4 i dostałem wynik 165,1

Czyli 6,5 cala to 165... ale skoro znaleźć oponę o indeksie 100 nie jest takie łatwe... więc przeliczyłem jaka będzie wysokość opony dla różnych szerokości/indeksów i tak otrzymałem:

Szerokość/indeks - wysokość opony
165/100 - 165,0
175/95 - 166,3
180/90 - 162,0
185/90 - 166,5
195/85 - 165,8
200/82 - 164,0
205/80 - 164,0
220/75 - 165,0
235/70 - 164,5

Autor:  maqsz [ 11 marca 2011, 09:27 ]
Tytuł: 

Profil 100 maja chyba tylko opony radialne i specjalizowane opony do 4x4.

Radialne kiedys byly standardem, a dzis sa drozsze od zwyklych, nowoczesniejszych.

Autor:  Wit [ 11 marca 2011, 19:49 ]
Tytuł: 

Czyli można by przyjąć, że ogumienie by the book tj. według instrukcji do Żuka to według współczesnej numeracji 165-170/100 R 16, z zastrzeżeniem, że R (radial) nie musi w takim oznaczeniu występować, bo mogą to być opony np. diagonalne. Jeżeli powyższe jest prawidłowe to wygląda na to, że ubranie żuczyska w gumy przypominające chociaż oryginalne jest prawie niemożliwe!? Nie wspominając o ogumieniu produkownym na zamówienie (ceny jakie widziałem przerastają ceny całych Żuków i to za jedną oponę), żródeł "oryginalnopodobnych" opon nie znalazłem. A co z producentami w Rosji? Ktoś zna temat?

Autor:  maqsz [ 11 marca 2011, 23:36 ]
Tytuł: 

Wcale nie jest "prawie niemozliwe". Nadal sa produkowane opony oznaczone 6.50R16. Jak pisalem, ja mam nowe Savy (slowenskie, caly czas w produkcji). Do niedawna takie opony robila Debica. Rosjanie tez produkuja. I inni.

Ogolnie wystarczy poszukac pod haslem "opony dostawcze" lub "ciezarowe" i da sie znalezc sporo ofert.

Autor:  nysanek [ 12 marca 2011, 10:09 ]
Tytuł: 

przeciez na zachodzie sa te opony nadal produkowane pod tym oznaczeniem 6.50 R16 bo nietylko nysy zuki mialy takie ale i suzuki samurai , mercedesy 508D jezdzi tego pelno jako campinogowe pojazdy , i producentow jest czy to michelin , czy bridgestone , jest tego jeszcze.

Autor:  Leśnowóz [ 12 marca 2011, 20:06 ]
Tytuł: 

patrz jak komicznie wygląda opona GoodYear 195/75/16c przy Stomilowskiej 6.50/16C
Obrazek

Autor:  phinek [ 12 marca 2011, 20:57 ]
Tytuł: 

Radialne inaczej pracują i jak założysz diagonalne to zawieszenie będzie dostawało bardziej w kość... ale i tak wytrzyma :wink:

Autor:  Dziwny Mag [ 12 marca 2011, 23:00 ]
Tytuł: 

Nysanek - chodzi o to, co po polsku nazywa się profilem opony - czyli wysokość jej boku. Wszystkie standardowe współczesne są niskoprofilowe ----> skutkiem czego zewnętrzna średnica opony jest mniejsza, a o wyglądzie takiej "płaszczki" nie ma co wspominać :wink:

Pozostaje poszukiwanie wśród opon do weteranów, zabytków - ale ceny nieco kosmiczne, jak już wspomniano :wink:
W Rosji czy na Ukrainie są dostępne opony 6.70x16 - do Uaza. Pasuja na żukowską felgę, ale z kolei są najczęściej mniej lub bardziej terenowe, nieco szersze i trochę twardsze. Również 16' mają opony do Łady Nivy, nie znam szerokości.

Autor:  Wit [ 13 marca 2011, 08:44 ]
Tytuł: 

O! I to co Leśnowóz pokazał na zdjęciu a Dziwny Mag napisał - to jest to, o co mi chodziło. Może nie do końca o to, bo wychodzi jednak, że "powrót" do wyglądu Żuka na "wysokich i szczupłych" oponach rzeczywiście jest trudny. Może trop Uaza jest jakimś rozwiązaniem?

Autor:  nysanek [ 13 marca 2011, 08:55 ]
Tytuł: 

Dziwny Mag pisze:
Nysanek - chodzi o to, co po polsku nazywa się profilem opony - czyli wysokość jej boku. Wszystkie standardowe współczesne są niskoprofilowe ----> skutkiem czego zewnętrzna średnica opony jest mniejsza, a o wyglądzie takiej "płaszczki" nie ma co wspominać :wink:

Pozostaje poszukiwanie wśród opon do weteranów, zabytków - ale ceny nieco kosmiczne, jak już wspomniano :wink:
W Rosji czy na Ukrainie są dostępne opony 6.70x16 - do Uaza. Pasuja na żukowską felgę, ale z kolei są najczęściej mniej lub bardziej terenowe, nieco szersze i trochę twardsze. Również 16' mają opony do Łady Nivy, nie znam szerokości.


no a oco mi chodzi jak napisalem 6.50 R16 :?: to jak bedzie opona dunlop czy michelin to bedzie taka sama jak opona stomil d100 6.50 R16 , pytalem sie kiedys o opony facet mi mowil ze sa produkowane w malych ilosciach ale nadal dostepne wlasnie do tych campingowych mercedesow 508D , jak ma sie weterana to trzeba nieraz tez wiecej kasy wydac na takie opony , juz lepsze to niz jakies chinskie montowac.Land rover , suzuki samurai maja tez takie rozmiary i sa rozne profile.

Autor:  Wit [ 13 marca 2011, 19:09 ]
Tytuł: 

http://www.tarmot.pl/samochody_czesci_i_opony/czesci_zamienne_opony_i_akcesoria_do_samochodow_terenowych_i_dostawczych/oferta_opon.html
Dwie opony: Uaz - Honker i terenowa do Gazeli. Obie wyglądają na "dużo mięsa" - tyle, że terenowe. Co sądzicie?

Autor:  Leśnowóz [ 13 marca 2011, 19:12 ]
Tytuł: 

Krótkie przeszukanie allegro i oto wyniki :D

Łada Niva rozmiar 175/80/16C
http://moto.allegro.pl/opona-opony-lada ... 52657.html
Wspomniana słoweńska SAWA 6.50 R 16C (R-czyli jednak radialna ale rozmiar się zgadza)
http://moto.allegro.pl/sava-6-50-r16c-n ... 73093.html
http://moto.allegro.pl/nowe-lato-bus-zu ... 80769.html

Autor:  maqsz [ 13 marca 2011, 22:27 ]
Tytuł: 

Oryginaly tez byly radialne....

Autor:  Leśnowóz [ 14 marca 2011, 08:41 ]
Tytuł: 

były i Radialne i były też diagonalne jak np moje

Autor:  Dziwny Mag [ 14 marca 2011, 23:26 ]
Tytuł: 

Zupełnie "wyleciały mi z głowy" savy! Ten ostatni link od Leśnowoza - w kwestii wyglądu to do Żuka idelane sposród współczesnych :D

Strona 3 z 12 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/