Forum Miłośników Polskich Dostawczaków
https://www.forum.polskiedostawczaki.pl/

Skrzynia biegów - dane, diagnoza, regeneracja
https://www.forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=6&t=1206
Strona 4 z 19

Autor:  Marian [ 01 października 2009, 17:59 ]
Tytuł: 

Chodzi m.in. o to, że masz mniejsza mozliwosc operowania tymi biegami, czyli jak jedziesz na trojce to np silnik ma takie obroty, ze na dwojke za wysokie, a na trojce sie męczy. Na 4biegowej takich problemow nie ma. 5-biegowa, nawet jesli pasuje to do samochodu, ktorym sie jezdzi pusto nie ma sensu montowac. Juz 4 biegi to wystarczajace są. Wkurzajace jest to mieszanie miedzy jedynka a dwojka, bo to sa biegi o dosc wolnych przelozeniach. Ale musze przyznac, ze jak jezdzimy nyska na pusto, to u nas w gorach to te cztery biegi sa przydatne :)
A tak poza tym to jesli piąty bieg mialby miec szybsze przelozenie od czwartego w czworce, to silnik by sie juz meczyl, bo ta skrzynia jest podpasowana pod ten silnik, pod ta moc. piatka jest dla samochodow o wiekszej mocy. wiadomo S-21 da rade, bo jest elastyczny, ale bez przesady :)

Autor:  AdministratorNysaVan [ 01 października 2009, 20:30 ]
Tytuł: 

Przed zakupem ,,Kermita,, :) oglądałem własnie Żuka z 5tką i szef z firmy co sprzedawał Zuka dal mi do dyspozycji kierowce i własnie chwalił sobie piątkę ,bo na trasie malina , czym więcej biegów tyl zawsze lżej silnikowi bo masz wiecej przełożen do dyspozycji :) .Nie kupiłem go bo miał metalową burtę :)

Autor:  patron [ 01 października 2009, 20:42 ]
Tytuł: 

A nie wiesz jak to jest z wymiarami tej skrzyni?
Domyślam się, że trzeba by było przerabiać wał. Nie mylę się, prawda?

Pamiętasz może, czy był to żuk z S-21?

Autor:  AdministratorNysaVan [ 01 października 2009, 21:07 ]
Tytuł: 

To była andoria :) i dlatego wybrałem S21 :)

Autor:  yui [ 18 maja 2010, 16:42 ]
Tytuł: 

:arrow: amadeo

Możesz powiedzieć więcej o tym żuku z V skrzynią co to była za skrzynia mam żuka z andorią i potrzebuję zwiększyć przelotową prędkość do 90KM/h czy to jest możliwe?
Z tego co piszesz wynika że jechałeś takim właśnie jak szybko się dało jechać na 5 biegu bez męczenia silnika.
Czy wał i mos był orginalny?

Autor:  kaczka [ 27 sierpnia 2010, 17:30 ]
Tytuł:  Regeneracja skrzyni biegów

Witam. Czy byłaby szansa zeby ktoś wrzucił na forum instrukcję krok po kroku jak zregenerować skrzynie biegów ?? nigdy tego nie robiłem, a chciałbym zeby było dobrze zrobione. zdjęcia mile widziane ;)

Autor:  Marian [ 27 sierpnia 2010, 21:24 ]
Tytuł: 

Wszystko jest opisane krok po kroku w książce "Naprawa samochodów NYSA" :) Zaczynasz od demontażu - po kolei ,wszystkie pokrywy, odkrecasz zabezpieczenie wałków, wybijasz wałki, może być problem z wybiciem, najlepiej na prasie...
No i wyciągasz wałek sprzęgłowy, wałek pośredni itd... tylko nie pogub niczego i jak nie rozbierałeś nigdy wcześniej ( jak sądze) to przy odkreceniu kazdej srubki zapamietaj, gdzie byla, co trzymała. Uwazaj, przy wyciąganiu bebechów, zeby nie wysypac kulek i kamieni synchronizatorow, pewnie i tak warto wymienic, ale jak nie wysypiesz, albo zobaczysz, jak byly zamontowane to zamontujesz znow tak samo i dobrze :) Zreszta nie mozna tak tutaj wszystkiego opisac. Tez moze sie okazać, że sam wszystkeigo nie zrobisz (brak narzędzi - np jak bedziesz potrzebowac prasy)
Na pierwszy raz lepiej, zeby jakis znajomy mechanik Ci pomógł :) Powie Ci co i jak, pomoże zweryfikowac czesci do wymiany, da Ci jakies wskazowki dotyczace konktretnych rzeczy. tutaj sie nie da tego tak opisac :)

Autor:  Marian [ 14 września 2010, 07:45 ]
Tytuł: 

w wolnych chwilach regeneruję
sobie moja stara skrzynie do Nysy, i okazało się, że jednak nie wszystko jest w książce
:oops: mam więc parę pytań :
po czym poznać, że synchronizatory są zużyte? Czy przy montażu nowych nie musze się przejmować które gdzie włożyć? Jaki luz może być na tulejach kół zębatych? Czy powinno się wymienić wszystkie podkładki na nowe? I najważniejsze - na kole zębatym walka sprzęgłowego jeden ząb jest jakby lekko zeszlifowany (przez co jest ułamek mm niższy). Mi to wygląda raczej na fabrykę - tak jakby ciut za mało materiału tam było. Czy należy się tym przejmować?

@kaczka - postaram się wrzucić parę zdjęć - ale ze składania skrzyni :)
pozdrawiam
marian

Autor:  PONY007 [ 14 września 2010, 11:59 ]
Tytuł: 

Zrób foto synchronizatora... Ogólnie to musi byc prosty, nie popękany i mieć widoczne rowki(nie być starty i przegrzany- chociaż prędzej pęka)... On działa jak hamulec i wyhamowuje tryby do wspólnej prędkości.

Autor:  kaczka [ 14 września 2010, 23:15 ]
Tytuł: 

yui pisze:
:arrow: amadeo

Możesz powiedzieć więcej o tym żuku z V skrzynią co to była za skrzynia mam żuka z andorią i potrzebuję zwiększyć przelotową prędkość do 90KM/h czy to jest możliwe?
Z tego co piszesz wynika że jechałeś takim właśnie jak szybko się dało jechać na 5 biegu bez męczenia silnika.
Czy wał i mos był orginalny?


amadeo, wez no odpowiedz bo mnie tez to interesuje :D

Autor:  phinek [ 15 września 2010, 09:14 ]
Tytuł: 

Jeżeli mowa o TS5-21 ro z nią prędkość bez katowania silnika będzie gdzieś w okolicy 90-95 km/h

Wał trzeba przykrutasić, ale to są niewielkie koszty, a przy okazji będzie ładny nówka sztuka po wyważeniu - więc wg. mnie warto bo się komfort jazdy po wyważeniu wału zwiększa.

Most... jak ktoś bardzo chce to od lublina można wstawić, ale wielkiej potrzeby w tym temacie nie widzę.

Autor:  Kahn13 [ 15 września 2010, 09:25 ]
Tytuł: 

TS5-21 to tczewska piatka? u siebie tez mam taki zamiar V wstawic. wujek Lublinka I pocial i mam okazje kupic za 200 zl cos trzeba przy niej porobic. czesci sa jeszcze orginalne do nich czy juz prywaciaze robia?

Autor:  phinek [ 15 września 2010, 10:29 ]
Tytuł: 

TS5-21 to jak najbardziej Tczewskie dziecko... ale jak z częściami to nie mam pojęcia... najlepiej jakiś dobry warsztat podpytaj.

Autor:  Kahn13 [ 15 września 2010, 10:49 ]
Tytuł: 

phinek pisze:
TS5-21 to jak najbardziej Tczewskie dziecko... ale jak z częściami to nie mam pojęcia... najlepiej jakiś dobry warsztat podpytaj.

czyli w tym wypadku Żuk Lublin HOnker Servis przy fabryce samochodow :)

Autor:  Marian [ 15 września 2010, 15:56 ]
Tytuł: 

@phinek - gdzie się wyważa wały? I a propos wału to jaki luz na wieloklinie świadczy o tym, ze wał lepiej już wymienić?

Strona 4 z 19 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/