Forum Miłośników Polskich Dostawczaków
https://www.forum.polskiedostawczaki.pl/

Klekot benzyniaka
https://www.forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=6&t=1802
Strona 1 z 1

Autor:  Miszczu [ 17 grudnia 2011, 18:00 ]
Tytuł:  Klekot benzyniaka

Dlaczego S21 chodzi na benzynie jak diesel, tak klekocze. Nie jest to zużycie silnika bo ciśnienie oleju 5atmosfer czy ciepły czy zimny, oleju też nie bierze,

Autor:  Marian [ 17 grudnia 2011, 18:10 ]
Tytuł: 

Zapłon źle ustawiony, za wczesny - występuje wtedy spalanie stukowe. Spróbuj opóźnić zapłon.

Autor:  Miszczu [ 17 grudnia 2011, 20:10 ]
Tytuł: 

ale na zimnym silniku też tak klekocze, a podbno spalanie stukowe jest tylko na rozgrzanym.

Autor:  Marian [ 17 grudnia 2011, 20:44 ]
Tytuł: 

Dlaczego? Na przegrzanym silniku - fakt, łatwiej o spalanie stukowe, podobne objawy mogą wystąpić, jeśli masz zbyt ubogą mieszankę paliwowo-powietrzną ustawioną. Ale na zimnym moim zdaniem też usłyszysz spalanie stukowe jeśli wynika ono z paliwa o zbyt małej liczbie oktanowej, lub zbyt wczesnego zapłonu. Przetestuj to. Odkręć przy aparacie zapłonowym śrubkę i w czasie pracy silnika kręć powolutku aparatem spowalniając zapłon i zobaczysz, czy przestanie stukać. JEśli przestaje to musisz kręcić do tego momentu, kiedy nie stuka, ale na raptowne dodanie gazu, żeby reagował od razu. Jak reaguje ospale - za późny zapłon. Jeśli nie orientujesz się w tym, znajdź jakiegoś mechanika starej daty, albo ew. lampę.

Autor:  nysanek [ 18 grudnia 2011, 09:18 ]
Tytuł: 

stuk / stuki silnika na zimnym i cieplym oto chodzi.
dzwonienie ze stukiem jakie mozna slyszec jadac pod gore silnik cieply ,kiedy silnikowi potrzebna max moc to sa stuki detonacyjne , z braku oktanow w paliwie lub za wczesny zaplon to sie slyszy jak silnik jest obciazony, albo wadliwy regulator membrana wyprzedzenia zaplonu w aparacie zapl.

jaki przebieg ma twoj S21 ?
moze byc:
duzy luz zaworow
duzy luz na jednym lub kilka popychaczy , lepek kulkowy ma juz forme owalna , moze tez byc popychacz krzywy przez co wiekszy luz powstanie tez bedzie stuk
zuzyte krzywki na walku rozrzadu
peknieta sprezyna zaworu lub oslabiona (jak ma duzo kilometrow przejechane juz)
mozna pisac w nieskonczonosc co moze byc takim stukiem jezeli to jest na zimno i na cieplo , zdejm pokrywe zaworow sprawdz luzy oraz czy dzwigienki zaworowe sie lekko na walku ruszaja , jezeli bedzie bardzo duzy luz na jednym z zaworow to moze byc popychacz krzywy lub bardzo zuzyty , dlatego przebieg jest wazny jezeli ten silnik ma 100 tysiecy albo niewiadomo ile bo ktos kiedys wymienil licznik i niespisal stanu licznika starego to zrobi sie jedno za jakis czas bedziesz mial tez stuk ale juz moze byc stuk panewkowy

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/