Forum Miłośników Polskich Dostawczaków https://www.forum.polskiedostawczaki.pl/ |
|
Uzytkowanie sam. NYSA https://www.forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=6&t=27 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | nysanek [ 04 sierpnia 2007, 22:08 ] |
Tytuł: | Uzytkowanie sam. NYSA |
Witam, Prawidlowe uzytkowanie samochodu, oraz porady do prawidlowej eksploatacji. Olej silnikowy stosowac mineralny,nie syntetyczny 15W / 40 Plyn hamulcowy polecam wymienic na DOT 4 Cylinderki hamulcowe wymienic na nowszy typ z ostatnich zukow bez regulacji Gaznik wymienic jezeli juz nie da sie go ustawic na nowego oszczednego Webera oraz osprzet do tego gaznika, chociaz dobry gaznik Jikov 40 SOP jest tez swietnym gaznikiem . Wyregulowac przerywacz na odstep 0,4 ,ustawic zaplon pistoletem (stroboskopem ) na 9 stopni przed ZZ , korekture zrobic na sluch po ustawieniu na 9 stopni ,tak sie najlepiej ustawia zaplon w silniku S-21 Wyregulowac zawory na zimnym silniku ssacy 0,20-0,23 /wydechowy 0,30-0,32 nie za ciasno ustawic Stan plynu do spryskiwania szyb sprawdzic Stosowac dodatek olowiowy do benzyny przy tankowaniu Przesmarowac wszystkie smarowniczki te ktore nie przechodza wymienic na nowe wszystkie czesci ruchome przesmarowac,wal napedowy, zamki,zawiasy, klamki, uzupelnic smar w lozyskach kol tylnich wciskajac smar kciukiem,przesmarowac linki recznego hamulca,sprawdzic stan oleju w skrzyni biegow w kolumnie kierownicy i tylnym moscie dolac jak potrzeba olej Hipol, w silniku utrzymywac stan na miarce oleju nigdy ponad oznaczenie P na miarce, w chlodnicy jak sie niewie co jest zalane najlepiej spuscic i zalac nowym plynem borygo do -35 wode dolewac tylko destylowana do chlodnicy. Filtr powietrza typu fiat jezeli jest brudny wymienic na nowy,w mokrym typie filtra wymienic olej. Sprawdzic stan plynu hamulcowego w zbiorniczkach poziom ten nie powinien opadac ponizej opaski mocujacej zbiorniczki. Sprawdzic oswietlenie Naciagnac pasek klinowy na 1,5 cm Wszystkie styki elektryczne takie jak kostki zlacza smarowac zeby nie oksydowaly zlacza Sprawdzic powietrze w kolach 3,0 bar dla 4 kol + zapasowe Optymalna predkosc 60 do 90 km/h Taka Nyska mozna jechac w trase bez zadnych obaw ,koncowka rury wydechowej bedzie podchodzic do bialego koloru Przy dluszym postoju samochodu zalac zbiornik do pelna paliwem,umyc auto, odlaczyc akumulator i postawic go w cieple suche miejsce i co 3 miesiace podladowac slabym napieciem, postawic auto na kobylki, przesmarowac wszystko,wykrecic swiece zaplonowe dac po kropelce oleju do cylindrow i wkrecic swiece sprawdzic przy okazji odstep miedzy elektrodami swiec 0,6-0,7,wypolerowac powloke lakiernicza. Zycze przyjemnej jazdy silnik niedaje sie uruchomic : czesta przyczyna sa nadpalone styki w stacyjce lub kostka elektryczna stacyjki ,ktora jest w desce rozdzielczej nie bedzie laczyc bo wtyczki sie nie schodza z powodu luznej obsady. w gazniku dochodzi do odparowania paliwa w komorze plywakowej (tworza sie bamble gazowe) jak jest silnik goracy, ciezko odpalic dlatego troche wcisnac pedal gazu to latwiej bedzie odpalic, jest tez inna metoda zeby troche poczekac jak sie nie spieszy jak samochod dluzej stoi niz 2 dni to podpompowac recznie paliwo do komory plywakowej gaznika starczy 5 pompniec , przy pompie paliwowej jest dzwigienka ktora nalezy do gory ciagnac ,nie z uzywa sie tez tak rozrusznik polecam na stale kawalek druta zaczepic do dzwigienki pompy i pociagnac za drut tak jest wygodniej 1 zatkane przewody paliwa 2 uszkodzone lub za wilgocone swiece zaplonowe,niewlasciwe odstepy miedzy elektrodami 3 przerwany przewod lub obluzowany zacisk przewodu w ukladzie zaplonowym 4 zawilgocone przewody lub glowica rozdzielacza 5 uszkodzona glowica lub palec rozdzielacza(przebicie,uplyw pradu) 6 nadmiar paliwa w gazniku i rurze ssacej i cylindrach silnik zalany 7 nie dokrecone nakretki zamocowania gaznika lub rury ssacej,uszkodzona uszczelka zasysanie falszywego powietrza 8 uszkodzona pompa paliwa ,nieszczelne zaworki ,peknieta pokrywa osadnika lub przepona 9 woda w ukladzie paliwowym oraz w gazniku 10 za male luzy zaworow 11 niskie sprezanie w cylindrach ,nieszczelne zawory ,pierscienie tlokowe lub uszczelka pod glowica 12 woda w komorze spalania ,uszkodzenie uszczelki pod glowica ,pekniecie glowicy 13 zanieczyszczona dysza rozruchowa nadmierne uchylenie przepustnicy mieszanki( wyrobiony gaznik) nie rowna praca silnika: 1 zanieczyszczone lub nadpalone styki przerywacza,niewlasciwy odstep stykow przerywacza lub zacinanie sie dzwigni przerywacza na osi obrotu 2 nie wlasciwe ustawienie zaplonu za puzny lub lub za wczesny 3 zuzyte krzywki lub nadmierny luz boczny walka rozdzielacza (jak duzo km przejechanych) 4 niesprawna cewka zaplonowa lub kondensator 5 uszkodzone lub za wilgocone zaciski przewodow ukladu zaplonowego 6 pekniecie glowicy rozdzielacza ,silnie nadpalone styki palca i glowicy rozdzielacza (przebicie) 7 niewlasciwy poziom paliwa w gazniku lub nieszczelny zawor iglicowy komory plywakowej 8 niewlasciwe cisnienie pompy paliwa (wyrobiony palec popychajacy) 9 nieszczelnosc w gazniku lub rurze ssacej uszkodzenie uszczelek pod gaznikiem albo rury ssacej (ciagnie falszywe powietrze) 10 nieszczelne zawory wypalone,wzery na przylgniach 11 ssanie w gazniku nie wylancza do konca brak luzu na lince 12 niewlasciwe luzy zaworow 13 woda w gazniku, i zbiorniku 14 uszkodzona uszczelka pod glowica |
Autor: | Robo [ 05 sierpnia 2007, 13:27 ] |
Tytuł: | |
niewłasciwa praca silnika moze byc tez przyczyną jej zwykłe swiece.... |
Autor: | nysanek [ 05 sierpnia 2007, 13:34 ] |
Tytuł: | |
jakie zwykle swiece ![]() ![]() |
Autor: | Robo [ 29 października 2007, 16:49 ] |
Tytuł: | |
jakie powinny byc zakładane swiece do silnika dolnozaworowego w nysie ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Dziwny Mag [ 29 października 2007, 20:57 ] |
Tytuł: | |
Świece takie, jak masz - M60. Są nadal do kupienia nowe, Iskra ciągle je produkuje. Sprzęgło i inne przyległosci w M20 i S21 są takie same. |
Autor: | Robo [ 30 października 2007, 12:53 ] |
Tytuł: | |
A o co chodzi z tymi jakimis łapkami do docisku, których rzekomo w nowych typach juz się nie stosuje ![]() ![]() |
Autor: | nysanek [ 30 października 2007, 17:45 ] |
Tytuł: | |
bo to byl stary typ sprzegla , pod koniec 80 lat wprowadzono nowy typ sprzegla ,mozna nowy typ stosowac. |
Autor: | Boogiman [ 26 listopada 2007, 18:52 ] |
Tytuł: | |
ja leje natomiast olej SELEKTOL Orlenowski o specyfikacji SD która odpowiada tamtym rocznikom i gradacji 20W40 . Używam tylko oleju SD tak aby detergenty nowszych olejów nie wyżarły uszczelek. |
Autor: | nysanek [ 26 listopada 2007, 19:02 ] |
Tytuł: | |
dobry wybor oleju selektol ![]() ![]() ![]() |
Autor: | PARZUŚ [ 19 lutego 2008, 16:23 ] |
Tytuł: | |
diabeł tkwi w szczegółach ![]() |
Autor: | Marian [ 19 lutego 2008, 17:53 ] |
Tytuł: | |
PARZUŚ pisze: diabeł tkwi w szczegółach
![]() a żebyś wiedział.. im bardziej coś jest skomplikowane, im więcej ma szczegółow i detalików tym łatwiej sie psuje.. Najlepsze są proste konstrukcje.. ![]() |
Autor: | Los_Pablos [ 23 kwietnia 2010, 20:06 ] |
Tytuł: | |
Witam Żeby nie było szukałem wieści na forum i nie znalazłem (może ślepy jestem) ale.... Jakie paliwo winno się lać do Nysy? Bezołowiówkę 94 i dolewać ten dodatek potasowy czy lać bezołwiówkę i wierzyć że zaworów nie wypali sucha benzynka? |
Autor: | nysanek [ 23 kwietnia 2010, 20:19 ] |
Tytuł: | |
jak masz stara nyse znaczy z lat 80 , lub wczesniejsza gdzie jest 1 glowica jeszcze zamontowana orginalna , tej pewnosci niema sie nigdy to trzeba lac ten dodatek co jakies 2 tankowanie do 94 - 95 oktanowej bezolowiowej, jezeli kupisz glowice lub wiesz na 100% ze ta nysa ma glowice z zaworami dostosowanymi do bezolowiowej benzyny nietrzeba lac dodatku , takie stosowali od polowy lat 90 juz za rzadu deawoo w fsc lublin |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+1godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |