Forum Miłośników Polskich Dostawczaków
https://www.forum.polskiedostawczaki.pl/

Żuk silnik iveco
https://www.forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=6&t=3034
Strona 1 z 1

Autor:  adrenaline [ 25 listopada 2015, 22:06 ]
Tytuł:  Żuk silnik iveco

Witam,

Mam pytanie czy ktoś coś wie na temat silnika iveco 2.8 td 8140 montowanym w lublinie.
Wydaje sie być mocną opcją jesli wejdzie do żuka.

Autor:  zokolic [ 26 listopada 2015, 10:20 ]
Tytuł:  Re: Żuk silnik iveco

Taki silnik był przekłądany z honkera do żuka.
Pisałem o tym wcześniej. Miał taki moment obrotowy, że wał skręcili.

Moja uwaga, taki silnik wykończy dyferencjał.

Autor:  buźka [ 26 listopada 2015, 10:50 ]
Tytuł:  Re: Żuk silnik iveco

W lublinach z tymi silnikami mogły być mosty albo wzmocnione odpowiednio,albo nawet z iveco,ale nigdzie nie wyczytałem takiej informacji.Trzeba by po prostu poszukać innego mostu,o odpowiednim przełożeniu i można wkładać.W dzisiejszych czasach można zrobić każdą przeróbkę,kwestia zasobności portfela.

Autor:  adrenaline [ 26 listopada 2015, 14:29 ]
Tytuł:  Re: Żuk silnik iveco

Panowie pytanie czy wejdzie do żuka 1:1 tak jak andoria bo jak trzeba ciac i spawac to gra nie warta świeczki.

Autor:  buźka [ 26 listopada 2015, 17:03 ]
Tytuł:  Re: Żuk silnik iveco

Więc skoro tak,to myślę,że wejdzie.Komora lublina nie jest szersza,niż w żuku,bo wystarczy spojrzeć, ile miejsca zajmuje silnik andorii w lublinie,a ile w żuku.Nie widziałem nigdy na żywo tego silnika w lublinie, ani nie oglądałem bliżej żadnego iveco, bo mnie zwyczajnie nie interesują zachodnie auta jako takie.Może być jedynie problem z miską olejową ze względu,że w żuku mamy kołyskę zawieszenia itd i silnik siedzi nad nią bezpośrednio,a w lublinie jest sztywna belka i to dość nisko pod silnikiem.Musiałbyś pomierzyć po prostu ten silnik, najlepiej jego wysokość,bo może dało by radę go troszeczkę wyżej zawiesić w stosunku do orginału dorabiając odpowiednie łapy.Jest jeszcze kwestia skrzyni biegów, bo te silniki były ponoć w komplecie z włoskimi skrzyniami i tu pojawia się kolejna trudność.Cięcie i skracanie wału i też nie wiadomo tym bardziej,jak uda się upchnąć silnik ze skrzynią.Rozwiązaniem wszystkich problemów byłby montaż sztywnej belki z tarpana (lub dla zawziętych) z lublina i wtedy silnik się mieści lepiej w długości i wysokości i nie trzeba skracać wału.
Znalazłem archiwalne ogłoszenie.Można zobaczyć,jak to jest ładnie upchane w lublinie.
http://www.supercar.pl/Oferta,7694,Daew ... uzeZdjecie

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/