Dzisiaj jest 12 maja 2025, 00:14


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: 11 kwietnia 2010, 10:57 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 01 czerwca 2009, 00:16
Posty: 142
Lokalizacja: Warszawa
Wpadł mi w ręce ostatnio wakuometr, więc żeby nauczyć się jeździć
ekonomicznie, postanowiłem go podłączyć do Nyski.

Zanim to zrobię, mam jednak kilka pytań:
- jak powinny prawidłowo wyglądać połączenia przewodów podciśnienia?
To znaczy - skąd dokąd powinny prowadzić? Pytam, bo nie jestem
przekonany czy u mnie jest dobrze.
- jak powinno kształtować się podciśnienie? Czy przy dodawaniu gazu
powinno być bardziej ujemne czy odwrotnie? A może zależy to od
miejsca pomiaru?
- jakie powinny być prawidłowe wartości powiedzmy na jałowym,
na wysokich obrotach, podczas hamowania silnikiem?

Na razie tyle pytań, choć później pewnie urodzi się więcej ;-)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 11 kwietnia 2010, 11:38 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lutego 2009, 10:18
Posty: 437
Lokalizacja: Skąd Inąd
Wakuometr może być np. podłączony do przewodu łączącego gaźnik z przyspieszaczem zapłonu, wystarczy wstawić trójnik

natomiast co do "wykorzystania" go to nie tyle istotne są same wartości jakie pokazuje ten przyrząd, co powinieneś zwracać uwagę na płynność zmiany podciśnienia,

naturalnie musisz sprawdzić wartości maksymalne aby móc ich potem unikać

_________________
www.facebook.com/blachoterapia


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 11 kwietnia 2010, 12:19 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 01 czerwca 2009, 00:16
Posty: 142
Lokalizacja: Warszawa
Ok. Właśnie wstawiłem go w ten przewód.
Ale pokazuje mi odwrotne wartości niż się spodziewałem ;-)

Mianowicie na wolnych obrotach wskazówka jest na czerwonym polu,
natomiast przy dodaniu gazu wchodzi na zielone ;-)
A instrukcja mówi co innego :P

Wartościami, które są na nim opisane przedstawia się to w nastepujący
sposób: Na wolnych obrotach podciśnienie jest blisko 0kPa, natomiast
dodając gazu dochodzę do około -60kPa.

Dobrze ze wskazówka idzie płynnie i nie skacze chociaż ;-)


Poza tym mam jeszcze jeden przewód podciśnienia podłączony,
wychodzi on z kroćca na kolektorze ssącym, ale w drodze na górę,
do mieszkania zapomniałem gdzie się kończy ;-)
Powinien on tam być?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 11 kwietnia 2010, 12:30 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5103
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Ten przewód z kolektora ssącego idzie to serwa :) Taki gruby gumowy przewód ;)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 11 kwietnia 2010, 16:47 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 01 czerwca 2009, 00:16
Posty: 142
Lokalizacja: Warszawa
Ale mam jeszcze cienki jakiś. Nie wiem czy nie prowadzi do filtra powietrza, albo pod niego.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 11 kwietnia 2010, 17:29 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5103
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Fakt, jest tam taki wężyk on idzie do filtra powietrza :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 11 kwietnia 2010, 18:41 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lutego 2009, 10:18
Posty: 437
Lokalizacja: Skąd Inąd
Czyli działa prawidłowo ale na odwrót :mrgreen:
no to jednak ten musi być podłączony do kolektora,
tak jak mówisz do któregoś z tych przewodów

_________________
www.facebook.com/blachoterapia


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 16 kwietnia 2010, 06:12 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lipca 2007, 13:03
Posty: 2604
Lokalizacja: Kołobrzeg
Pojazd: Nysa 522W, 522S,Autosan H6 ZK
Czy to, że miałem ten przewód z kolektora nie dokręcony może być przyczyną że pedał hamulca bierze dopiero przy podłodze? czy po dokręceniu go powinienem ponownie odpowietrzyć hamulce?

_________________
nysomani wszystkich krajów-łączcie się!!!!!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 16 kwietnia 2010, 11:05 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5103
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Jeśli miałeś przewód od serwa niedokręcony, znaczy pewnie serwo nie działało i hamulec brał przy podłodze- prawdopodobne :) Nie musisz odpowietrzać! To tylko przewód podciśnienia! :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net